Gå til innhold

Hvordan er det å ha desemberbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i tvil om jeg skal prøve denne måneden eller vente til neste å få termin i januar. Ser fordelen med januarbarn. Ikke sikkert det klaffer noen av månedene såklart, men ønsker bare å høre deres erfaringer med desemberbarn? Jeg tenker jo på dette med født sist på året, alltid minst i klassen, begynne på skolen som 5-åring, osv. Men hvordan er det når barnet har bursdag? Er de få barn som kommer i bursdag pga at foreldrene er opptatt med julestria eller dratt på juleferie f.eks?

Anonymous poster hash: 34c52...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet. Det finnes ingen fordeler med desemberbarn.

Anonymous poster hash: 6fa19...079

Skrevet

Vi har desemberbarn. Flott barn! Minst i klassen, det går greit, vi har høyde for dette og legger andre krav for dette barnet enn eldste som er februarbarn og nesten eldst i sin klasse.

Bursdager går strålende. Han har bursdag sent i desember, men vi feirer tidlig i desember eller velger januar. Ingen problem. Ikke velg bort å få et barn i desember, det finnes mange av de og det går seg til :-)

Anonymous poster hash: d1579...993
Skrevet

Hoppet du over denne mnd, kunne det vært Akuratt denne mnd det klaffet !

Venter du til neste mnd å blir gravid kan du få før tiden, da blir det og desember barn.

Jeg er selv født i des, hadde alltid bursdag i des og alle kom for de fleste er jo hjemme før jul kontra de som har bursdag midt i sommerferien, da ingen er hjemme.

Om barnet ikke er 6 år ved skolestart, ok.. Gjerne du som føler mer på det enn barnet. Ingen vet hvor moden Ditt barn et da? Det kan gå begge veier.

Det vil uansett jevne seg ut etterhvert som året går.

Jeg hadde personlig ikke stoppet prøvingen :-)

Anonymous poster hash: 07f9f...bfb

Skrevet

Jeg hadde ventet. Det finnes ingen fordeler med desemberbarn.Anonymous poster hash: 6fa19...079

Jeg er desemberbarn og fikk ingen varige mén. Var selvsagt litt kjipt av og til, men etter fylte 18-20 er det jo kun fordeler;)

Anonymous poster hash: c0af2...8cf

Skrevet

Foreløpig ikke noe problem. Alle i familien kommer på romjulsbesøk for å feire bursdag. Barnebursdag rett etter nyttår og da har vi masse pepperkaker og godis til overs etter jul.

Vår gutt er ikke lengre bak i utviklingen enn de andre barna som er født tidligere på året. Var tidligere ute med språket enn de fleste.

Finnes verre ting enn å bli født sent året. Når de blir voksen setter de nok mer pris på å være "yngre".

Må være kjipest det året man fyller 18, utover det er det vel ikke verre enn noe annet.

Anonymous poster hash: 21dba...bd5

Skrevet

Jeg er desemberbarn og det har aldri vært kjipt. Elsker å ha bursdag i julen, og det gjorde jeg da jeg var liten også! Her er vi desemberbarn og voksne alle mann :)

Anonymous poster hash: 0de8a...b00

Skrevet

For en grufull kommentar. Det er fordeler med alle barn- uavhengig av når de er født.

Anonymous poster hash: 34c4e...42d

Skrevet

Vi har desember barn og det er ikke noe anderledes enn ved mellomste som har bursdag i august. Ikke vent! Herlighet! For en bagatell!

Anonymous poster hash: 28adf...f70

Skrevet

Vi har klart å få 2 desember barn, begge er seint i desember ( 20 og 30 desember). Ser ingen problem med å ha desember barn, eneste er jo når de blir eldre og blir de siste til å få moped lappen, bil lappen, bli 20 osv. Men begge klarer seg veldig bra på skolen. Han som er født 30 desember er en av de høyeste i klassen, så det var da enda godt han ikke kom til termin i slutten av januar da hadde han jo vært en kjempe i forhold til de andre.

Skrevet

Jeg hadde ventet. Det finnes ingen fordeler med desemberbarn.Anonymous poster hash: 6fa19...079

Jeg er desemberbarn og fikk ingen varige mén. Var selvsagt litt kjipt av og til, men etter fylte 18-20 er det jo kun fordeler;)

Anonymous poster hash: c0af2...8cf

Signerer denne :)
Skrevet

Har ett desember barn, går kjempebra. Bursdagen feirer vi første helg i desember. Og vi venta ett år med skole, så han blir første mann med diverse ting.

Alt spørs hvordan foreldrene Gjør. Mannen min har bursdag i romjula og han hatet det, men han fikk ikke ha bursdag Heller ikke bursdagsgaver pga det ble feiret med julaften.

Alt hva du Gjør det til. Vi er storfornøyde med det ihvertfall.

Anonymous poster hash: fd60e...0ec

Skrevet

Jeg er desemberbarn og ser ingen ulemper. Har aldri følt meg som minst! Har alltid vært et hode høyere enn alle mine klassekamerater, og flinkest og mest frempå i klassen i absolutt alle fag. Har aldri vært noe problem i forhold til bursdag, 18-årsdag, skolestart.. 

Jeg tror nok at dette er en problematikk kun foreldre tenker på, det er nok neppe så nøye for barna. Det er jo ikke sånn at ditt barn blir det eneste barnet som er født i desember!

Vi er prøvere og hopper ikke over denne måneden. Tenk om det er akkurat denne måneden det klaffer?! Men om dere ikke har voldsomt hastverk så kan dere jo droppe det og prøve neste måned.. Men selv om dere prøver på januarbarn, så er det jo ikke helt sikkert. Det er jo en viss fare for at barnet kommer for tidlig, og blir desemberbarn uansett.

Anonymous poster hash: a98e1...91b
Skrevet

Vi har desemberbarn født 30., faktisk:-) To år på rad har vi hatt barnebursdagen på dagen, og det har vært overraskende populært:-)Mange synes det er helt topp med et avbrekk vi jula. Barna har ikke sett hverandre på lenge, pluss at mammaene også har vært veldig skravlesjuke;-)

Anonymous poster hash: 07e35...1bb

Skrevet

Etter man er blitt 20-25 er det bare fordeler.. Jammen deilig å ha litt tid å ennå være 29 på i motsetning til de rundt meg som har blitt, blir straks 30.. :)

Anonymous poster hash: 89963...6fd

Skrevet

Jeg har desember barn. Skulle ønske hun var født i januar. Itilegg til å være født Så hun er minst, er hun liten av vekst, og sent ute med alt utenom det grovmotoriske. Gruer meg veldig til skolestart. Det er særlig språket som ikke er som det skal være

Anonymous poster hash: ee6d0...32c

Skrevet

Gutten vår er født i desember og jeg husker at vi håpet veldig at han ikke kom før i januar, men det går helt fint. Han er veldig stor og fungerer på alle måter. Hadde han blitt født i januar hadde han vært kjempestor og sikkert kjedet seg faglig og sosialt ser jeg ná. Det beste er antagelig å være født midt i året.

Anonymous poster hash: 349d1...65f

Skrevet

vi har =) veldig fornøyd. fins verre ting, enn å ha bursdag i desember!

Skrevet

Er grunnene du ramser opp virkelig grunn nok til å vente en måned med å prøve? Da kan du ikke ønske deg barn noe særlig...

Blir så provosert over slike tråder om desemberbarn, som om det å føde i desember er det verste som kunne skje.

Jeg er selv desembermamma og syns det er helt topp!

Skrevet

Signerer innlegget til ...And we will !!!

Anonymous poster hash: 2d192...882

Skrevet

Har en som er født på omtrent verst tenkelige dag å ha bursdag på... Jeg ville ventet en mnd om jeg hadde valgt igjen... Eller nei, for da er det jo ikke sikkert vi hadde fått akkurat dette flotte barnet.

Anonymous poster hash: 5e1f5...cbd

Skrevet

Jeg er født i midten av desember og gutten min er født 1 desember :D vi har ikke tatt noe skade av det så langt :P

Gjester har han i bursdagen og det gikk helt fint å være 5 år i 1 klasse. Gløgg og fin gutt, henger ikke etter med noe :)

Anonymous poster hash: 322bb...deb

Skrevet

Jeg har ikke desemberbarn, men synes det er vanvittig at man blir sett på som "dårlig planlegger" om man får barn i perioden september-desember. Jeg kjenner mange desemberbarn som klarer seg akkurat like bra som januarbarn. Jeg kjenner også desemberbarn som ikke klarer seg bra, men også like mange februarbarn som sliter.

Mine barn er novemberbarn. De klarer seg utmerket. Nummer 1 brukte vi 8 måneder på å lage, dermed ble han et novemberbarn (heldigvis for han var verd å vente på!). Regnet med at nummer 2 skulle ta sin tid også, men hun kom på første forsøk. Så hun ble også novemberbarn.

Vi streber sånn etter det perfekte at jeg blir helt dårlig. Barn skal fødes av foreldre som har alt på stell til en hver tid, helst en av hvert kjønn (og ikke for mange eller for få - må ha søsken må vite), ikke for lang tid mellom søsken, og helst i juli/august så det passer med barnehageopptak.

Anonymous poster hash: 7f00c...868

Skrevet

Fikk desemberbarn, og det har jo bare vært supert! Fikk all den beste tiden i permisjon, og den første vinteren gikk kjempefort! Skulle gjerne fått desemberbatn igjen, jeg!

Anonymous poster hash: 2f5a8...91d

Skrevet

Vi har et oktoberbarn og et januarbarn, og jeg ser mange fordeler med å ha barn født tidlig på året. Størstemann (født i oktober) begynner på skolen til høsten, og jeg gruer meg... Skulle gjerne sett at han var født tidlig på året og hadde vært noen måneder eldre ved skolestart. Det er lett å se forskjell på barna født tidlig på året og barna født sent på året blant skolestarterne. 

Anonymous poster hash: d1542...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...