Gå til innhold

Baby 5uker og lang biltur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan en baby på 5 uker ligge i bilstolen? Skal kjøre i ca 5 timer i bil i morgen og lurer på hvoe mange stopp jeg må ta.

Anonymous poster hash: 27bf7...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen sier selv når det er nok, og da tar du en god og grundig pause. Babyen din tar ikke skade av turen, men trenher naturligvis mat, bleier og kos som normalt :-)

Skrevet

Jeg fikk vite (for 7år siden) at så lenge barnet sover er det bare å kjøre!

Anonymous poster hash: a05be...bdf

Skrevet

Vi tok en ca like lang tur når knøttebøtt var ca 7 uker. Hun elsket heldigvis å sove i bilstolen sin. Så vi la det opp til at vi kjørte i ca 2 timer, stoppet i en time osv.

Det gikk kjempebra.

Lykke til :)

Skrevet

Babyen sier selv når det er nok, og da tar du en god og grundig pause. Babyen din tar ikke skade av turen, men trenher naturligvis mat, bleier og kos som normalt :-)

OK:-) takk for svar. Hørte noen sa at han ikke kunne ligge lenger enn 1 time av gangen. Han trives i bilstolen og bilen som regel, sovner med en gang så kjedelig om jeg må våkne han hele tiden..

Skrevet

OK:-) takk for svar. Hørte noen sa at han ikke kunne ligge lenger enn 1 time av gangen. Han trives i bilstolen og bilen som regel, sovner med en gang så kjedelig om jeg må våkne han hele tiden..

I følge fysioterapeut på Ahus er det maks en time før 30 minutter med pause. Dette fikk vi beskjed om for to mnd siden.

Anonymous poster hash: 96f29...50a

Skrevet

Med eldste sa de max en time. Nå så sa fysioterapauten at bilstolene var stort sett så bra at det var bare å kjøre fornuftig.. Var en barselgruppe med barn født i april så var veldig aktuelt å snakke om i henhold til sommerferie, siden de fleste hadde eldre barn og.

Vi kjørte fra Stavanger til Sandefjord (ca 6 timer) og stoppet vel to-tre ganger på veien.. Husker ikke helt nøyaktig. Tok baby i vogna så fort vi var kommet frem.

Anonymous poster hash: 0fc32...bf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...