Gå til innhold

Redd for at bf skal kreve samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

J fikk en datter for 4 uker siden. Barnefaren gjorde det slutt med en gang jeg ble gravid. Han har helt siden sa sagt at han ikke vil ha noe med oss å gjøre.

Fikk en mld av han etter fødselen og da ville han se henne. Sa at han bare kunne komme men han dukket aldri opp og har ikke hørt noe siden.

Møtte idag på foreldrene til bf. Er nå veldig Redd for at foreldrene hans skal mase på han anngående samvær.

Grunnen til at jeg ikke ønsker at han skal ha samvær er fordi han er veldig ustsbil. Han har et barn fra før av som han ikke lenger har kontakt med fordi han heller vil feste i helgene. Han hadde kontakt med dette barnet av og på i 2,5 år men kun innimellom når det passet han. Det er i tillegg møkkete i leiligheten hans, han røyker inne, har nye damer hver helg osv osv. Han sa også i begynnelsen av svangerskapet at han ønska at barnet mitt døde.

Andre ganger har han sagt at han skal gjøre ting vanskelig for meg fordi jeg valgte å beholde.

Hva om han kommer å vil ha samvær? Ønsker virkelig ikke at datteren min skal ha en far som kun er tilstede når han føler for det. Hva bør jeg gjøre?

Og ja, jeg valgte å få barn med denne mannen. Men abort var ikke et tema.

Anonymous poster hash: def46...582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du selv kan kontakte foreldrene hans og la de treffe barnebarnet sitt om de vil sammen med deg :)

Anonymous poster hash: cbe6b...473
Skrevet

Selv om guttungen er dust, så trenger ikke foreldrene være det. Og siden faren ikke har vært involvert, så har du hovedomsorgen regner jeg med?

Skrevet

Han har dessverre "krav" på samvær. Eller datteren din har. Men du kan stille krav. Krav til stabilitet, egnede boforhold osv.

At han ikke har kontakt med barn 1 kan du bruke mot han for alt det er verdt.

Du får bare krysse fingrene!

Skrevet

Ja jeg sa til foreldrene hans at de var hjertelig velkommen til å besøke oss.

Hi

Skrevet

Jeg har hovedomsorgen ja. Han har ikke godkjent farskapet en gang!

Hi

Skrevet

Lag minst mulig blest om det. Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke en gang krevd barnebidrag, men det mener jeg NAV ordner med selv ettersom du var alene ved fødselen(gjorde det til meg). Men så lenge besteforeldrene er oppegående og skikkelige folk ville jeg latt de møtt babyen om de ønsker det. Er jo ikke sikkert de pusher på sønnen heller om de er klar over at han er en "slabbedask". Men om han en dag krever samvær, så har faktisk datteren din krav på dette, og du gjør dumt i å prøve å hindre det. Det lureste du gjør om det blir en realitet er å sørge for at alt går på hennes premisser og samværene er bra for henne. Gi blanke f i hva far ønsker rundt det om det ikke samsvarer med barnets beste.

Skrevet

Her var ikke barnefaren intressert i barnet før han var 6 mnder,da begynte han å kreve det ene å det andre.

Nå er barnet 2.5 år å han truer med barnevernet hver gang vi krangler :S

Anonymous poster hash: abee1...f61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...