Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Barnet ditt kom fra skolen i ettermiddag med lapp om at det skal være skidag i morgen? Er det greit med så kort frist når det er så mye som må ordnes? Anonymous poster hash: cd0d4...cc2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Ja, da hadde jeg reagert. Hadde egentlig regnet med at det var min/ungen sin skyld at jeg ikke hadde sett lappen før. Det er vel ingen skoler som gir så kort beskjed. Anonymous poster hash: 5de0d...b28
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 I og med at det ikke finnes snø her ville jeg blitt ganske overasket, men positivt om de hadde fått til en dag på kort varsel siden vi nesten ikke har hatt skiføre i år. Anonymous poster hash: 58ac9...7ab
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Hadde ikke reagert. Hva er det så mye som må ordnes? Vi har både ski og utstyr i hus, kakao i skapet, rundstykker i fryser`n, skiver og pålegg. Pølser og pølsebrød har de på butikken, om det er snakk om bål og grilling. Anonymous poster hash: b6bf6...485
*Miss Marple* Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Det har skjedd noen ganger, og selv om det kan bli litt stress bør det jo ikke komme som en kjempeoverraskelse at skolene faktisk arrangerer skidag. Det er liksom noe som skjer hvert år og jeg syns det er positivt at de kan hive seg rundt og arrangere når været er bra. Hva er det som må ordnes så voldsomt da?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Ja! Men mest pga lang reisevei for å finne snø... Hvor mye er det du må ordne? Bruker ikke få beskjed så lang tid igjen forveien på skidager her. Må passe på når det er føre og Vær Anonymous poster hash: e3b01...325
Laybik Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Jeg synes det var litt kort frist, men bra at skolen arrangerer skidag hvertfall :-)
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Hadde ikke reagert om det var skidag uten så mye diggedarier. Men kjenner jeg blir irritert dersom de må ha med pølser, kjeks og lignende - som vi kanskje ikke liggende hjemme. Ikke alltid man rekker butikken da.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har lånt bort skiene til niesen min og ville blitt irritert over at jeg ikke hadde fått tid til å hente dem. Har aldri vært bort en skole som tar en hel skidag på sparket, og synes det er utrolig sløvt gjort å ikke klare å informere om det på forhånd. Anonymous poster hash: 5de0d...b28
MrsMilla Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Nei, tviler på det. Typisk om denne lappen egentlig hadde blitt levert ut mye tidligere, men ikke kommet meg i hende før dagen før. Hadde vel bare tatt opp ski og utstyr og sendt med dagen etter.
Elsker livet Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Det skjer her rett som det er, så har sluttet å reagere. Det er været som styrer lærerne. Har lært, så er alltid beredt. Skiene, sekkene, sitteunderlag, kjekspakker, termoser o.l. er lett tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Hadde ikke reagert. Skiene står i garasjen, har pølser i fryseren og varme klær i skapet. Hva er problemet?? Anonymous poster hash: 15c72...9c0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #13 Skrevet 18. mars 2014 Ikke alle har ski vet dere og det drikke allesom får tak i det på så kort varsel heller. Anonymous poster hash: 03a22...0f8
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #14 Skrevet 18. mars 2014 Ikke alle har ski vet dere og det drikke allesom får tak i det på så kort varsel heller. Anonymous poster hash: 03a22...0f8 Med barn i barnehage eller skole er det dårlig å ikke ha langrennutstyr. Brutalt? Trenger jammen ikke koste stort, finnes masse fint brukt på finn. Rart ungen din har gått gjennom en årstid uten egne ski. Anonymous poster hash: 15c72...9c0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #15 Skrevet 18. mars 2014 Jo da, vi fikk lapp i går og det var skidag i dag. stod at kort varsel var pga været - og det forstår jeg godt. Har jo ikke vært snø i vinter her vi bor før nå .... Her kunne de ha ski eller akebrett. gikk bra det Anonymous poster hash: dae63...1f2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #16 Skrevet 18. mars 2014 Ikke alle har ski vet dere og det drikke allesom får tak i det på så kort varsel heller. Anonymous poster hash: 03a22...0f8 Med barn i barnehage eller skole er det dårlig å ikke ha langrennutstyr. Brutalt? Trenger jammen ikke koste stort, finnes masse fint brukt på finn. Rart ungen din har gått gjennom en årstid uten egne ski. Anonymous poster hash: 15c72...9c0 Ikke jeg som har skrevet før her, men; bor i Stavanger hvor det har vært snø en dag i år. Skulle jeg alltid sjekket at utstyret passer? Tenk på de som har hytter/ campingvogner på fjellet og har alt utstyret der.. Alt trenger ikke være så firkantet vet du.. Anonymous poster hash: a424a...c85
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #17 Skrevet 18. mars 2014 Min har ikke ski, fem år gammel. Vi voksne står ikke på ski, og med de vintrene vi har her lurer jeg litt på hvor vi evnt. skulle gått på disse skiene. Tar minst en time å kjøre til fjell med ski, og uten bil er det ikke aktuelt. Ikke alle er glad i eller interessert i å gå på ski, og da er det ikke naturlig å ha slikt utstyr hjemme. Anonymous poster hash: 78a36...b59
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #18 Skrevet 18. mars 2014 Trondheim..? Har endelig hatt snø et par dager, de må vel forte seg før den forsvinner... Når en bor på steder med ustabilt vær er man gjerne mer forberedt på spontane væravhengige aktiviteter. Hilsen tidligere østlending. Anonymous poster hash: 61f99...9ff
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #19 Skrevet 18. mars 2014 Her blir sånt styrt av været, sitter de på lærerværelset og ser at det er meldt fantastisk skiføre dagen etter kan de fint arrangere skidag "på sparket". Men som regel er det da snakk om halve skidager, at de har vanlige timer frem til lunsj, spiser nista og går på ski siste par-tre timene. Har opplevd hele skidager på sparket også, og det går da helt fint. Med fire barn i hus har vi alltid pølser og pølsebrød i frysa, og det meste andre er på stell. Hadde ikke reagert negativt, er bare bra at ungene blir dratt med ut i frisk luft og får beveget litt på seg Anonymous poster hash: daa36...975
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #20 Skrevet 18. mars 2014 Min har ikke ski, fem år gammel. Vi voksne står ikke på ski, og med de vintrene vi har her lurer jeg litt på hvor vi evnt. skulle gått på disse skiene. Tar minst en time å kjøre til fjell med ski, og uten bil er det ikke aktuelt. Ikke alle er glad i eller interessert i å gå på ski, og da er det ikke naturlig å ha slikt utstyr hjemme. Anonymous poster hash: 78a36...b59 Greit at dere voksne ikke er glade i å gå på ski, er ikke glad i det selv. Men jeg gir hvertfall barna mine muligheten til å bli kjent med ski for å se om de liker det. Lar ikke mine holdninger farge over på barna. Ikke mye snø her, i år var det vinter kun i 3 uker. Da sto barna MYE på ski både i barnehage og på SFO/skole! Synes synd på unger som ikke får muligheten NÅR det er snø ute fordi foreldrene ikke liker det. Snakk om å holde ungene sine unna fellesskapet når alle andre har med ski! Anonymous poster hash: 15c72...9c0
Gjest mphs Skrevet 18. mars 2014 #21 Skrevet 18. mars 2014 Hadde ikke gjort noe. Om man ikke har ski kan man sende med akebrett eller en pose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå