Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Noen som kan anbefale meg en? Anonymous poster hash: cef6d...30c
MrsMilla Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 This - den internasjonale skolen er veldig bra. Vi valgte den ikke fordi barnas omgangskrets ikke går der, og valgte skole etter omgangskrets. Venner er viktig. Berg er også kjent for å være bra.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 This - den internasjonale skolen er veldig bra. Vi valgte den ikke fordi barnas omgangskrets ikke går der, og valgte skole etter omgangskrets. Venner er viktig. Berg er også kjent for å være bra. Har sett litt på den. Synes det høres genialt ut at det er engelsk som prates der. Ungene kommer jo til å bli kjempegode i språket. Eneste som jeg er litt skeptisk til er at jeg kan tenke meg til at det er en del utskiftning av unger der? Også liker jeg ikke helt dette med karakterer på barneskole. Hvordan synes du det er? HI Anonymous poster hash: cef6d...30c
monson Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 This - den internasjonale skolen er veldig bra. Vi valgte den ikke fordi barnas omgangskrets ikke går der, og valgte skole etter omgangskrets. Venner er viktig. Berg er også kjent for å være bra. Ja, jeg har også tenkt på this, men jeg har hørt at de har fått mye negativ kritikk for måten de håndtere barna på (?)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 This - den internasjonale skolen er veldig bra. Vi valgte den ikke fordi barnas omgangskrets ikke går der, og valgte skole etter omgangskrets. Venner er viktig. Berg er også kjent for å være bra. Ja, jeg har også tenkt på this, men jeg har hørt at de har fått mye negativ kritikk for måten de håndtere barna på (?) Virkelig? HI Anonymous poster hash: cef6d...30c
monson Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Nei det var this http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article3217604.ece
monson Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg?
MrsMilla Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 This - den internasjonale skolen er veldig bra. Vi valgte den ikke fordi barnas omgangskrets ikke går der, og valgte skole etter omgangskrets. Venner er viktig. Berg er også kjent for å være bra. Har sett litt på den. Synes det høres genialt ut at det er engelsk som prates der. Ungene kommer jo til å bli kjempegode i språket. Eneste som jeg er litt skeptisk til er at jeg kan tenke meg til at det er en del utskiftning av unger der? Også liker jeg ikke helt dette med karakterer på barneskole. Hvordan synes du det er? HI Anonymous poster hash: cef6d...30c Har ikke barn der selv, men ser at de barna som går der har temmelig ressursterke foreldre og er utrolig flinke. mindre barn i hver klasse også.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c
monson Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c Åååh så stilig! Nei, jeg viste ikke at det var steinerskole på lade. Er den ny ? Tenke det bare var i ila Jeg tenker nok mest internasjonal bhg og skole da jeg og kjæresten snakker engelsk sammen, og det er ikke 100% sikkert at vi blir i Norge for alltid eller. Vi har planer om at han snakker sitt språk til barnet og jeg snakker mitt språk også snakker vi engelsk til hverandre eller det språket som faller mest naturlig. Det kan sikkert også være veldig greit for oss å få veileding fra en internasjonal bhg (i første omgang for oss) og hvordan vi enklest og på best mulig måte løser kommunikasjonen. Og jeg ser helt klart fordeler med privat skole da foreldre kan bli med å bestemme litt mere hvordan opplæringen skal være for hvert enkelt barn.. Jeg var aldri noe glad i skole som liten, men jeg var veldig glad i å lære.. Så jeg har veldig lyst til at mine barn skal få så mye ut av det å være elev og sette pris på og like å lære! Så steinerskolen virker veldig bra. Men, jeg tror Birralee er ganske bra også. Der de har mange prosjekter og lærer veldig mye ved og være aktiv og ikke bare sitte på en pult. Men, de har en mye mere A4 form for læring enn steinerskolen F.eks.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c På Steinerskolen er det tre typer elever: De det er noe rart med. De som ble mobbet på sin forrige skole De med "alternative" foreldre Er det det miljøet du tror er best for barna dine er det sikkert et godt valg. Anonymous poster hash: b7695...0c9
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #13 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c Åååh så stilig! Nei, jeg viste ikke at det var steinerskole på lade. Er den ny ? Tenke det bare var i ila Jeg tenker nok mest internasjonal bhg og skole da jeg og kjæresten snakker engelsk sammen, og det er ikke 100% sikkert at vi blir i Norge for alltid eller. Vi har planer om at han snakker sitt språk til barnet og jeg snakker mitt språk også snakker vi engelsk til hverandre eller det språket som faller mest naturlig. Det kan sikkert også være veldig greit for oss å få veileding fra en internasjonal bhg (i første omgang for oss) og hvordan vi enklest og på best mulig måte løser kommunikasjonen. Og jeg ser helt klart fordeler med privat skole da foreldre kan bli med å bestemme litt mere hvordan opplæringen skal være for hvert enkelt barn.. Jeg var aldri noe glad i skole som liten, men jeg var veldig glad i å lære.. Så jeg har veldig lyst til at mine barn skal få så mye ut av det å være elev og sette pris på og like å lære! Så steinerskolen virker veldig bra. Men, jeg tror Birralee er ganske bra også. Der de har mange prosjekter og lærer veldig mye ved og være aktiv og ikke bare sitte på en pult. Men, de har en mye mere A4 form for læring enn steinerskolen F.eks. Ups, Rotvoll mener jeg Kan skjønne da at det er mer passende for dere med den engelsktalende skolen ettersom dere prater engelsk og muligens flytter utenlands Enig i at læringen i offentlig skole er dårlig. Jeg kjedet meg veldig faglig sett på skolen og ønsket mye mer utfordring og lek enn det som var. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #14 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c På Steinerskolen er det tre typer elever: De det er noe rart med. De som ble mobbet på sin forrige skole De med "alternative" foreldre Er det det miljøet du tror er best for barna dine er det sikkert et godt valg. Anonymous poster hash: b7695...0c9 Øh, og dette vet du på hvilken måte? Hi Anonymous poster hash: cef6d...30c
monson Skrevet 18. mars 2014 #15 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c På Steinerskolen er det tre typer elever: De det er noe rart med. De som ble mobbet på sin forrige skole De med "alternative" foreldre Er det det miljøet du tror er best for barna dine er det sikkert et godt valg. Anonymous poster hash: b7695...0c9 Øh, og dette vet du på hvilken måte? Hi Anonymous poster hash: cef6d...30c En venninne av meg kommer til å overføre barnet sitt til steinerskolen fra sommeren av. Og han faller ikke i noen av de punkten hun anonym over her har nevnt. Hun er absolutt ikke en alternativ foreldre. Men, hun ser at sønnen elsker å lære, elsker å lese og elsker matte, men han er en veldig aktiv og kreativ gutt som kommer til å tjene mere på å være på steiner skolen enn i en vanlig skole..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #16 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c På Steinerskolen er det tre typer elever: De det er noe rart med. De som ble mobbet på sin forrige skole De med "alternative" foreldre Er det det miljøet du tror er best for barna dine er det sikkert et godt valg. Anonymous poster hash: b7695...0c9 Øh, og dette vet du på hvilken måte? Hi Anonymous poster hash: cef6d...30c En venninne av meg kommer til å overføre barnet sitt til steinerskolen fra sommeren av. Og han faller ikke i noen av de punkten hun anonym over her har nevnt. Hun er absolutt ikke en alternativ foreldre. Men, hun ser at sønnen elsker å lære, elsker å lese og elsker matte, men han er en veldig aktiv og kreativ gutt som kommer til å tjene mere på å være på steiner skolen enn i en vanlig skole.. Da høres det ut som han går under punkt en til anonym over Anonymous poster hash: 5e56a...c47
monson Skrevet 18. mars 2014 #17 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c På Steinerskolen er det tre typer elever: De det er noe rart med. De som ble mobbet på sin forrige skole De med "alternative" foreldre Er det det miljøet du tror er best for barna dine er det sikkert et godt valg. Anonymous poster hash: b7695...0c9 Øh, og dette vet du på hvilken måte? Hi Anonymous poster hash: cef6d...30c En venninne av meg kommer til å overføre barnet sitt til steinerskolen fra sommeren av. Og han faller ikke i noen av de punkten hun anonym over her har nevnt. Hun er absolutt ikke en alternativ foreldre. Men, hun ser at sønnen elsker å lære, elsker å lese og elsker matte, men han er en veldig aktiv og kreativ gutt som kommer til å tjene mere på å være på steiner skolen enn i en vanlig skole.. Da høres det ut som han går under punkt en til anonym over Anonymous poster hash: 5e56a...c47 Haha fordi at han er aktiv og kreativ? Ja,ja.. Snakk om å være A4 da !
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #18 Skrevet 18. mars 2014 Da er nok Birralee et bedre valg for å si det sånn.. Hva er grunnen til at du evnt tenker å velge internasjonal skole/bhg? Nei, har egentlig ikke noe mål om å få ungen inn på This Leter egentlig bare etter den beste-skolen uansett om det er privat eller offentlig. Jeg har egentlig mest sansen for private. Den som jeg har som favoritt er Steinerskolen på Lade. Synes den så veldig fin ut. Gress ute i skolegården og ikke en lekeplass der det kun er asfalt. Var å så der for noen uker siden. De hadde høner, kaniner, hest og utrolig nok et esel! Haha, se for deg når de skal ha julefeiring så kan de leke jesus som rir på et esel haha Vet du noe om den? Kjenner ingen som har gått der eller har barn der. HI Anonymous poster hash: cef6d...30c På Steinerskolen er det tre typer elever: De det er noe rart med. De som ble mobbet på sin forrige skole De med "alternative" foreldre Er det det miljøet du tror er best for barna dine er det sikkert et godt valg. Anonymous poster hash: b7695...0c9 Øh, og dette vet du på hvilken måte? Hi Anonymous poster hash: cef6d...30c Jeg kjenner en del som har gått der og en del foreldre som har barna sine der. Alle tilhører en av de tre kategoriene. De tre jeg vet om som har blitt overført fra den vanlige skolen til Steinerskolen de siste tre årene (så lenge jeg har hatt barn på skolen) har blitt overført pga mobbing. Det samme med min kusine. Sønnen min spiller i orkester. Der er det flere "steinerbarn". Alle utenom en har alternative foreldre. Sistemann ble mobbet på sin gamle skole. Hans foreldre forteller at de føler seg helt utenfor blant de andre foreldrene. Jeg gikk også på videregående med en del fra steinerskolen. De fortalte det samme. Jeg er sikker på at det er veldig mye bra med de skolene. Men det er et annet miljø enn på vanlig skole. Sett dere nøye inn i hva det innebærer å ha barn på en slik skole. Anonymous poster hash: b7695...0c9
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #19 Skrevet 18. mars 2014 Jeg lurer også på gode skoler i Trondheim (eller, egentlig mest på dårlige, slik at jeg kan unngå de områdene, vi kommer mest sannsynlig til å flytte før skolestart er aktuelt ). Vi er også veldig fristet av Biralee eller This, har venner med barn på Biralee som er fornøyde Anonymous poster hash: 6b3c3...3ea
Liv & Røre Skrevet 18. mars 2014 #20 Skrevet 18. mars 2014 Følger spent med på denne tråden da vi også har skolestarter til høsten. Og vil som anonym over høre hvilke skoler man bør unngå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå