Gå til innhold

Hvis du fikk velge, hva hadde du valgt? (Jobb)

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Beholde fast stilling 90%, en jobb som er ok med gode kolleger, men har kjedelige og lite givende arbeidsoppgaver.

- Si opp den faste stillingen for drømmejobben med stor D, men som er et engasjement (med mulighet for fast ansettelse) og foreløpig 50% stilling. Arbeidsoppgavene her er skreddersydd til dine kvalifikasjoner og personlige egenskaper.

Skriv gjerne hvorfor :)

Anonymous poster hash: 43d2c...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det piss umulig å få jobb, så jeg hadde aldri turt å si fra meg en 90% stilling nei. 

Anonymous poster hash: 66ebe...8de
Skrevet

Takk for svar :) Flere?

Skrevet

"Man vet hva man har men ikke hva man får".

Anonymous poster hash: dc2f5...cf3
Skrevet

Ja takk begge deler. Søk om et års ulønnet permisjon og prøv deg i drømmejobben. Går det ikke har du en livline å falle tilbake på.

Skrevet

Det avhenger veldig om du har noen som kan støtte deg økonomisk...det er viktig å like jobben sin, siden vi bruker mye tid der og en perfekt jobb gir masse overskudd. Jeg hadde tatt sjansen, takket ja til drømmejobben og håpet å få en fast jobb etterhvert. Livet er for kort til å ikke ta sånne sjanser, men som sagt, man må ha noen som man kan støtte seg til...

Anonymous poster hash: 9cd52...0c7
Skrevet

Det avhenger veldig om du har noen som kan støtte deg økonomisk...det er viktig å like jobben sin, siden vi bruker mye tid der og en perfekt jobb gir masse overskudd. Jeg hadde tatt sjansen, takket ja til drømmejobben og håpet å få en fast jobb etterhvert. Livet er for kort til å ikke ta sånne sjanser, men som sagt, man må ha noen som man kan støtte seg til...

Takk for alle svar.

Jeg forstod det sånn at det var store muligheter for fast ansettelse for rett person, og det tror jeg så absolutt at jeg er.

Ang. å søke permisjon fra jobben så får jeg ikke innvilget det da jeg kommer rett fra svangerskapspermisjon.

hi

Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg forstod det sånn at det var store muligheter for fast ansettelse for rett person, og det tror jeg så absolutt at jeg er.

Ang. å søke permisjon fra jobben så får jeg ikke innvilget det da jeg kommer rett fra svangerskapspermisjon.

hi

Det skal ikke ha noe å si så lenge det er snakk om en tidsbegrenset ulønnet permisjon.

Anonymous poster hash: 47aba...8b2

Skrevet

og da du kommer rett fra svngerskapspermisjon, så er det veldig gunstig å ta den drømmejobben akkurat nå! Min logikk er at det kan bli litt slitsomt å komme tilbake på jobb etter permisjon. Hvis du skal jobbe bare 50% i den nye jobben, da har du tid til både å hvile og fordøye alt du må lære i den nye jobben.

Skrevet

og da du kommer rett fra svngerskapspermisjon, så er det veldig gunstig å ta den drømmejobben akkurat nå! Min logikk er at det kan bli litt slitsomt å komme tilbake på jobb etter permisjon. Hvis du skal jobbe bare 50% i den nye jobben, da har du tid til både å hvile og fordøye alt du må lære i den nye jobben.

Takk for svar, sånt liker jeg å lese hehe ;) Prøver jo å forsvare et evt. valg. Tenker også sånn at det er et fint tidspunkt fordi stillingen min når jeg er tilbake har endret seg siden jeg gikk ut i permisjon, og den frister enda mindre nå.

Jeg tror også at lønnen i den nye bedriften er ganske mye bedre, og siden jeg i tillegg har levd på permisjonslønn er det ikke sikkert at forskjellen blir ekstremt stor. Men det vet jeg jo ikke enda.

Kjenner bare at jeg vil gråte, har så lyst på den stillingen at det gjør vondt nesten.

hi

Skrevet

Uff, kjære, ja det er viktig valg og det er skremmende å bytte jobb, men hvis du har så lyst på den nye jobben, så da er det trolig riktig jobb for deg..magefølelsen sier mye, spesielt hos oss kvinner.. :)

Skrevet

Noen ganger må man bare hoppe i det.

Det er vanskelig, men det høres ut som at du burde bytte jobb :) Hva er det verste som kan skje?

Skrevet

Ville uansett gått på intervjuelt til drømmejobben for å bla høre hvor sansynlig det er at den blir fast. Vet at nå som jeg er i barselspermisjon har de skrevet "med mulighet for fast ansettelse", selvom jeg skal tilbake i jobb... for de vet jo aldri... Om du blir tilbudt jobben, hva med å søke om permisjon fra din nåværende jobb. Har hatt to kollegaer som har gjort dette, ingen kom tilbake..

Anonymous poster hash: c1152...88f
Skrevet

Takk for svar dere. Det er via bemanningsbyrå og det var hun som sa at det var mulighet for fast for rette person så det er ikke en stilling for en i permisjon.

Magefølelsen sier go for it. Det verste som kan skje er jo at jeg ender opp uten jobb etter en stund, men jeg har en drøm om å starte for meg selv så kanskje det evt vil være et tidspunkt å gjøre det på.

Takker så mye for svarene deres, det setter jeg stor pris på :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...