Gå til innhold

Leter etter pappa over 45 år (til artikkel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skriver for klikk.no og leter etter en pappa over 45 år.

Nylig kom det ut en studie i England, som viste at barn av fedre over 45 har høyere risiko for blant annet autisme, ADHD, lærevansker...

Det fokuseres jo gjerne på mors alder og ulempene med at den er høy, men skrives sjelden noe om fedre. Der reklameres det jo heller med at de kan bli fedre nesten til de dør av alderdom ;-)

Jeg er altså ute etter en pappa på over 45 som kunne tenke seg å kommentere dette litt. Ikke all verden, men noen tanker om denne infoen som er kommet ut. Samtidig vil det jo være fint om han også sier noe om det fine med å være så voksen og bli pappa. 

Det er garantert mange fordeler også - enten man blir far for første gang eller har flere barn!

Er du eller har du en mann som kunne tenke seg å stille?

Jeg kan i så fall sende spørsmålene mine på mail, samt noen linker til saker om dette fra engelske aviser, og så kan han se på det i fred og ro :-)

Håper noen kan hjelpe :-)))

Hilsen Katrine Andreassen, frilansjournalist 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg skriver for klikk.no og leter etter en pappa over 45 år.

Nylig kom det ut en studie i England, som viste at barn av fedre over 45 har høyere risiko for blant annet autisme, ADHD, lærevansker...

Det fokuseres jo gjerne på mors alder og ulempene med at den er høy, men skrives sjelden noe om fedre. Der reklameres det jo heller med at de kan bli fedre nesten til de dør av alderdom ;-)

Jeg er altså ute etter en pappa på over 45 som kunne tenke seg å kommentere dette litt. Ikke all verden, men noen tanker om denne infoen som er kommet ut. Samtidig vil det jo være fint om han også sier noe om det fine med å være så voksen og bli pappa. 

Det er garantert mange fordeler også - enten man blir far for første gang eller har flere barn!

Er du eller har du en mann som kunne tenke seg å stille?

Jeg kan i så fall sende spørsmålene mine på mail, samt noen linker til saker om dette fra engelske aviser, og så kan han se på det i fred og ro :-)

Håper noen kan hjelpe :-)))

Hilsen Katrine Andreassen, frilansjournalist 

Hva betaler du?

Anonymous poster hash: 9931d...20c

Skrevet

Klikk betaler dessverre ikke for slikt, men det krever heller ikke mye arbeid altså :-)

Skrevet

Jeg er skeptisk til slike undersøkelser, med mindre de har et veldig stort datagrunnlag og har sett på de andre årsakene til at resultatet ble som det ble. 

Jeg får nok ikke min samboer til å stille opp i noen artikkel, men han ble far for første gang som 44-åring og nå som 46-åring venter vi barn nr. 2.

For han er det helt tilfeldig at han var 44 år ved første barn. Han ville være så sikker som han kunne være på forholdet før vi fikk barn. Han har brent seg på et par tidligere forhold, og var glad for at han ikke hadde barn når forholdene røyk. Når vi da bestemte oss for å få barn var det for han en mye sterkere forpliktelse enn ekteskap og det var nøye planlagt. Han har også deltatt veldig aktivt som far, tok 6 mnd pappaperm og er en flink pappa på alle måter.

Vi tenker vel at det er mye mer personavhengig enn aldersavhengig, men du kan få noen positive og negative synspunkt om ikke annet:

Pluss:

- Han var veldig klar for barn, hadde en stabil tilværelse og stor økonomisk frihet. (Og du kan fint være over 45 og ikke ha noe av dette...)

- Han har ung samboer (han mener det hadde vært en større utfordring om vi begge var gamle)

Negativt:

- De fleste kompisene hans har barn som er 10-15 år eldre enn hans så familiemessig er de av og til på ulike stadier. Det har likevel ikke vært vanskelig å gjøre familieaktiviteter sammen og vårt barn har blitt en liten maskot for de store barna i den delen av omgangskretsen vår.

- Barna våre får ikke det forholdet de kunne fått til hans foreldre. Den ene er død, den andre er over 80 år...

Anonymous poster hash: 25fac...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...