Gå til innhold

vårruller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lyst til å prøve å lage vårruller.

Er det noen som har en god og enkel oppskrift? Jeg vil steke de i ovnen, ikke i frityrgryte (og ikke sommerruller) hva burde jeg handle, hvordan burde jeg gjøre det? Håper på svar fra dere supermødre der ute, for dette har jeg ikke gjort før. (Jeg har selvsagt sett på oppskrifter på nettet, men vil gjerne ha en idiotsikker, utprøvd og god oppskrift. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Søk på vårruller her oppe i søkefeltet, jeg, og flere med meg har lagt ut oppskrifter og masse tips tidligere. Mitt beste råd er å gå til en asiatisk matbutikk og si at du skal lage vårruller for første gang. De er gjerne behjelpelige og finner frem det du trenger der, samt at du også kan få oppskrift. Det står også oppskrift på baksiden av de ferdige krydderposene og på noen av pakkene med filodeig. 

Men min grunnoppskrift inneholder glassnudler, svinekjøttdeig (krydret etter smak), gulrot, egg, soyasaus, ketjab (søtere, litt tykk soyasaus), østerssaus, hvitløk. Så varierer man med det man har for hånden, feks chili, ingefær, sellerirot osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...