Gå til innhold

Lydopptak av time

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du sendt med barnet ditt lydopptak mulighet i betalt time -eneundervisning!, dersom det i lengre tid hadde vært problemer med avbrytelser av andre voksene, timelengder som brytes og ufin språkbruk?

Og...., har noen peiling på om det i det hele tatt er lov?

Anonymous poster hash: 5e670...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke tillatt så sant det ikke er innhentet tillatelse fra alle involverte. Barn må ha godkjennelse fra foreldre.

Anonymous poster hash: 93781...526

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Anonymous poster hash: 301db...c22

Skrevet

Ta heller å møt opp uanmeldt og overvære timen selv.

Anonymous poster hash: 93781...526

Skrevet

Det er ikke tillatt så sant det ikke er innhentet tillatelse fra alle involverte. Barn må ha godkjennelse fra foreldre.Anonymous poster hash: 93781...526

Og dette har du greie på fordi? Jeg leter på nett å finner litt motstridende informasjon ser du! Har man en henvisning til en paragraf eller to hadde det vært fint! Og dette er i utgangspunktet eneundervisning, ikke en klasse! Hi

Skrevet

Det er ikke tillatt så sant det ikke er innhentet tillatelse fra alle involverte. Barn må ha godkjennelse fra foreldre.Anonymous poster hash: 93781...526

Og dette har du greie på fordi? Jeg leter på nett å finner litt motstridende informasjon ser du! Har man en henvisning til en paragraf eller to hadde det vært fint! Og dette er i utgangspunktet eneundervisning, ikke en klasse! Hi

Hva er poenget med å hisse seg opp?

Anonymous poster hash: 22841...fd5

Skrevet

Og dette har du greie på fordi? Jeg leter på nett å finner litt motstridende informasjon ser du! Har man en henvisning til en paragraf eller to hadde det vært fint! Og dette er i utgangspunktet eneundervisning, ikke en klasse! HiAnonymous poster hash: 5e670...87a

Hva er poenget med å hisse seg opp? Anonymous poster hash: 22841...fd5

Ikke hissig, bare frustrert. Angår egentlig ikke meg engang ;) Men man kan jo forsøke hjelpe. Leser man på datatilsynets sider finner man:

Kan privatpersoner gjøre lydopptak av samtaler eller møter?

Lydopptak som privatpersoner gjør for rent private eller personlige formål reguleres ikke av personopplysningsloven. Du kan for eksempel gjøre opptak av samtaler for å sikre bevis fordi du mener du har et rettskrav som enkeltperson.

Lydopptaket kan likevel være straffbart dersom du ikke selv er tilstede og du gjør opptak med skjult utstyr, eller hvis du selv ikke deltar i samtalen som tas opp.

Du kan ikke bruke lydopptaket til noe annet enn private formål. Du kan for eksempel ikke publisere opptaket på Internett.

Kanskje ikke rart man blir forvirret, eller er det noe jeg ikke forstår?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...