Gå til innhold

Drømmejobben....hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag dukket det opp en ledig stilling på finn som så ut som om den var skrevet til meg. Den er så perfekt at jeg ble helt nervøs og nesten redd, hehe.

Bedriften søker via bemanningsbyrå og jeg tenkte at jeg skulle ringe dem i morgen før jeg sender inn søknad, sånn at de forhåpentligvis husker navnet mitt når de mottar søknaden.

Men aller helst vil jeg ringe og si at vææææææær så snill å gi jobben til meg for jeg passer faktisk perfekt :D Men det går jo ikke. Noen tips til hvordan jeg kan gi et godt inntrykk uten å virke for pågående?

Er livredd for å ikke bli kalt inn til intervju engang, selv om jeg har nøyaktig de kvalifikasjonene, både personlig og utdanningsmessig, som de ser etter.

Anonymous poster hash: 49a0b...7fb

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Skriv en god og gjennomtenkt søknad og lever den personlig ;)

Skrevet

I dag dukket det opp en ledig stilling på finn som så ut som om den var skrevet til meg. Den er så perfekt at jeg ble helt nervøs og nesten redd, hehe.

Bedriften søker via bemanningsbyrå og jeg tenkte at jeg skulle ringe dem i morgen før jeg sender inn søknad, sånn at de forhåpentligvis husker navnet mitt når de mottar søknaden.

Men aller helst vil jeg ringe og si at vææææææær så snill å gi jobben til meg for jeg passer faktisk perfekt :D Men det går jo ikke. Noen tips til hvordan jeg kan gi et godt inntrykk uten å virke for pågående?

Er livredd for å ikke bli kalt inn til intervju engang, selv om jeg har nøyaktig de kvalifikasjonene, både personlig og utdanningsmessig, som de ser etter.

Gjennom byrå?

Er det en generell annonse eller er det til én spesifik stilling? 

Ta en telefon :) Da kommer du til rekrutteringskonsulenten. Stillingen vil du ikke få vite stort om, fordi kunden 99% sikkert er anonym. Når du får til intervju på et bemanningsbyrå, så går du som regel for å bli en del av deres "pool" av kandidater. 

Så sant det ikke dreier seg om rekruttering og lange vikariater:)

Men ta en telefon, og fortell kort om deg selv. Du vil nok bare bli bedt om å registrere deg å søke, men en telefon gjør at du blir husket bedre, helt klart. :)

Send søknad direkte til mailen til konsulenten (hvis den står i stillingen) og send cv og søknad dit, samtidig som du registerer deg på sidene deres :)

Skrevet (endret)

Gjennom byrå?

Er det en generell annonse eller er det til én spesifik stilling? 

Ta en telefon :) Da kommer du til rekrutteringskonsulenten. Stillingen vil du ikke få vite stort om, fordi kunden 99% sikkert er anonym. 

Men ta en telefon, og fortell kort om deg selv. Du vil nok bare bli bedt om å registrere deg å søke, men en telefon gjør at du blir husket bedre, helt klart. :)

Send søknad direkte til mailen til konsulenten (hvis den står i stillingen) og send cv og søknad dit, samtidig som du registerer deg på sidene deres :)

Og er du kvallifisert vil du garant bli tatt inn til intervju. Hos bemmaningsbyrået altså. Fordi om de ikke kan bruke deg til denne stillingen, så har de deg i basen til fremtidige jobber. 

Endret av Bustetroll
Skrevet

Følg hjertet. Vis at du virkelig vil ha jobben. Stå på. Ring og si hva du føler. Det sitter mennesker i andre enden som vil ha motiverte folk. De blir klart påvirket av engasjement. Ring og si at du har lyst til å hyle høyt osv... (men ikke hyl de inn i øret da 😛)

Anonymous poster hash: 7f1ec...167

Skrevet

Takk for tips alle sammen :) Tror ikke det er vits å levere personlig siden det er vis byrå, derfor tenkte jeg å ringe og presentere meg. Jeg har alt de søker hehe, men de må jo like meg også. Derfor er jeg redd for å være FOR pågående, for jeg har en tendens til å bli veldig engasjert hvis jeg virkelig vil noe. Men jeg får ringe og høre. Takk igjen :)

hi

Skrevet

Takk for tips alle sammen :) Tror ikke det er vits å levere personlig siden det er vis byrå, derfor tenkte jeg å ringe og presentere meg. Jeg har alt de søker hehe, men de må jo like meg også. Derfor er jeg redd for å være FOR pågående, for jeg har en tendens til å bli veldig engasjert hvis jeg virkelig vil noe. Men jeg får ringe og høre. Takk igjen :)

hi

Det er bare greit å stikke innom byråer og:) 

Skrevet

Ring dem, MEN ha noe relevant å spørre dem om. Hvis ikke virker det bare som om du maser og da er det faktisk bedre å la vær. Men det er sikkert også fint å vise noe av engasjementet ditt og at du tror dette er den perfekte stillingen for deg.

Spørsmål kan være: hva er dere spesielt ute etter til denne jobben, (hvilke kvalifikasjoner/personlige egenskaper er dere spesielt opptatt av), er det noe du lurer på som ikke står i annonsen eller som du ikke finner på hjemmesiden? Få mer detaljer rundt arbeidsoppgavene, er det noen svært kvalifiserte interne søkere etc

Det er også lurt å ikke vente til søknadsfristen, men sende søknaden så fort som mulig. Bruk også en del tid på å spesialtilpasse cven til jobben..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...