Gå til innhold

Hva er det med jenta mi? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har hatt tre urinveisinfeksjoner siden i høst. Klager mye på magesmerter i perioder. Hun ofte blod i urinen ved urinprøve. Den siste uka har hun innimellom klaget på smerter på høyre side av mage/rygg.

I går fikk hun akutt store magesmerter. Har aldri sett henne sånn før. Hun klarte ikke å rette seg ut og kaldsvettet. Jeg ringte legevakt, og akkurat da så ga det seg. Ble enige om å se det ann. Hun har sovet godt og ikke klaget noe siden.

I kveld når bestemor passet hadde hun klaget veldig på smerter på høyre side av ryggen.

Vi venter på time til ultralyd. Men, jeg lurer veldig på hva det kan feile henne. Blir så bekymret... Hun er straks 3 år.

Anonymous poster hash: 60e42...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyrebekken?

Anonymous poster hash: 9a2ce...b14

Skrevet

Bruker hun fortsatt bleie? I så fall: få henne tørr så fort som mulig! Hvis hun har litt kort urinrør er hun ekstra utsatt for urinveisinfeksjoner med bleier.

Skrevet

Hun sluttet med bleie for en mnd siden.

Skrevet

Hvis hun stadig har slike smerter så ville jeg purret på den ultralyden, si dere kan komme på kort varsel hvis de får avbestillinger også.

Uansett hva som feiler henne - kjøp gode tarmbakterier for hennes alder på helsekosten, udo's choice har en som er beregnet på barn opp til 5 år, mener jeg å huske.

Dette er veldig viktig siden hun har hatt gjentatte antibiotikakurer!

Antibiotikakurene vil forstyrre tarmbakteriefloraen hennes og svekker dermed immunforsvaret hennes. Med riktig type gode tarmbakterier så bygger du opp igjen tarmbakteriefloraen som utgjør ca 80 % av immunforsvaret vårt.

Det er ingen bivirkninger med disse gode tarmbakteriene og det krasjer ikke med annen behandling.

Anonymous poster hash: c9167...46b
Skrevet

Skal snakke med legen på tlf i mårra.

Fler med norn tanker om hva det kan være?

Skrevet

Tenkte nyrebekkenbetennelse, men det var jo rart det gikk over en stund. Hatt det selv - 40 i feber - utrolig vondt.

Kom dere til lege. Krev skikkelig undersøkelse!

Anonymous poster hash: 2ba1e...330

Skrevet

Vondt i nyrene? Nyrestein?

Anonymous poster hash: 21c77...6de

Skrevet

Du må få sjekket nyrene hennes asap! Vondt i ryggen kan være nyrene og blodet kan komme derifra.

Forebygge uvi med å alltid være varm på føtter, bein og rumpe. Drikk tranebærjuice/appelsinjuice som forsurer urinen.

Hiprex er et medikament som forsurer urinen, men jeg vet ikke om de gir det til så små.

Jeg hadde maaaasse uvi da jeg var liten. Noen er disponert for det :(

Skrevet

Jeg hadde sånn mye som liten og det var nyrebekkenbetennelse..

Skrevet

Men, kan det være noe med nyrebekkenet nå selv om hun ikke har feber akkurat nå? Hun hadde UVI for et par uker siden med høy feber. Har ikke feber nå.

Skrevet

Opp...

Skrevet

Sørg for å ha nok klær på henne. Ullsokker, ulltruse og ullundertøy ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...