Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Er det galskap? Hvis vi skal på ferie i år, må det bli så fort som mulig etter at babyen er født. Anonymous poster hash: 2b605...eaa
Appelsinpiken Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Ville ventet til 6 uker er gått men vår var nesten 7 uker da vi reise for første gang, og nestemann har kanskje rukket å bli hele to mnder før vi drar på tur. Det viktigste er å reise en plass som ikke er altfor varm og til et land som har er oppegående helsevesen. Første gang vi var på tur reiste vi til gran canaria
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Men hvorfor må dere dra til syden? Jeg mener når at enn får barn må enn legge opp ferien etter barna. Hvilken glede har en 1 mnd gammel baby å være i syden hvor det er varmt og en lang flytur for å komme dit? Hva om dere får en kolikkunge? Da er det lite kosli å først sitte 3-4 timer på fly og så svette og stresse i syden. Kanskje har dere flere barn også? Så ta syden senere dere og finn enn mer babyvennlig ferie i år:) Anonymous poster hash: 9547a...65c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Ville jeg ikke gjort. Er umulig å forutsi om du/baby er klar for noe sånt i forveien. Jeg hadde heller ventet med sydenferie. Er da ingen krise å stå over det ett år? Anonymous poster hash: b97f7...1f7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Men klarer du å slappe av og kose deg på turen da? Det tar jo tid å bli kjent med barnet. Man er sliten.. hormoner. ... er det ikke bedre å være trygt hjemme da? Anonymous poster hash: ab81d...26a
Daquiry Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Er det galskap? Hvis vi skal på ferie i år, må det bli så fort som mulig etter at babyen er født. Anonymous poster hash: 2b605...eaa Så lenge du har fått pass til barnet og du føler deg komfortabel med å reise med babyen, så kjør på .
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Ikke sikkert du kan bade selv en gang, renselsen min varte 2 mnd. Ikke så greit å bli sittende på hotellrommet med baby pga varmen. Anonymous poster hash: e48f8...99d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hadde ikke gjort det, har en baby på 5 uker nå og føler meg ikke opplagt nok til å reise på syden ferie. Reiste 2 uker til Tyrkia da mellomste var 3,5 mnd og det gikk helt greit, men da var vi kommet inn i alt av rutiner og jeg var ikke så sliten lenger:-) Anonymous poster hash: 2d913...c3b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 Det hadde jeg virkelig ikke gjort...Du har jo ikke peiling på hvordan babyen din blir! hva om du ikke får til amminga?hva om barnet har kollikk?hva om barnet ikke finner roen?hva om du er full av barselstårer og ikke takler det? Nei,jeg hadde vitelig ventet til jeg hadde blitt bedre kjent med babyen min! Anonymous poster hash: 75b9c...804
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Det ville jeg ikke turt.. Har ikke så ekstremt behov for å reise til syden at jeg ville tatt sjangsen på det. Anonymous poster hash: 31f77...a21
MrsMilla Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Har dere barn fra før? Om dere har det så vet dere iallefall hva dere går til. Om dette er første barnet ville jeg ropt høyt Neineineineinei. Liker gjerne å dra på ferie med små barn, men en måned gammel baby - det høres ikke moro ut!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Nei! Anonymous poster hash: 5265d...f9a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Nei det ville jeg ikke gjort! Anonymous poster hash: e8ed2...038
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 Både jeg, mannen og ungene mine er sydenelskere av dimmensjoner, men NEI, det hadde jeg ikke gjort. Jeg har vært raskt på beina etter alle mine 3 fødsler, og kunne helt fint ha orket en slik reise, men gudene skal vite at jeg ikke ville følt meg vel i bikini og shorts 4 uker etter fødsel. Man er gjerne kvapsete og svett, blodig og fæl. Nei, det hadde jeg overhode ikke villet. I tillegg må man holde seg 100 % i skyggen og gjerne en hel del innendørs med en så liten baby. Hvorfor betale så mye for å sitte inne på et hotellrom? I tillegg vet du lite om hvordan babyen din blir, hvordan amming og matsituasjon blir, og de færreste har rukket å komme skikkelig inn i rollen som 1/2/3(osv)-barnsmor etter 4 uker. En baby på 4 mdr +, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter å reise med. Anonymous poster hash: 7058d...e60
hol(L)y COW Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Jeg ville ikke reist med noen av mine - og de har alle vært eksemplariske sovebabyer så hadde ikke stått på barnet. En mnd etter fødsel er ikke jeg 100% iallfall. Jeg får hetebyger bare av å tenke på timer på flyet, i kø på flyplassen, lekke ammepupper, renselse om du er uheldig (!)... Man kan bli så sykt SLITEN av bare å være til er min erfaring. Hadde ventet til etter 6 uker med å reise på ferie, og ikke utenlands før babyen hadde fått første vaksine. Da hadde jeg satset på kortest mulig reisetid. Men det er meg
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #16 Skrevet 17. mars 2014 Galskap og trolig umulig. Man bør vente til etter 5 mnd vaksinen før man tar babyer med til Syden og land der det er litt andre sykdommer og bakterier enn vi har her hjemme. Dessuten - hva er poenget? LIgge på stranden eller ved bassenget og steike baby? Er det galskap? Hvis vi skal på ferie i år, må det bli så fort som mulig etter at babyen er født. Anonymous poster hash: 2b605...eaa Anonymous poster hash: a4818...ca9
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Allerede før fødsel så setter du dine egne behov LAAAANGT foran babyen?? Nei takk... Hadde aldri gjort det.. Anonymous poster hash: 15eb8...1fc
Madolyn Skrevet 17. mars 2014 #19 Skrevet 17. mars 2014 Hva skal du i Syden å gjøre med en 1 mnd gammel baby? De tåler jo hverken sterk sol eller sterk varme, så du blir jo bare sittende på hotellrommet. Og ikke har de fått en eneste vaksine heller når de er så små, nei det hadde jeg aldri turt...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #20 Skrevet 17. mars 2014 Greit, greit... Dere har fått fram poenget! Men når det snakkes om å sette egne behov foran babyens osv., så er det helt på trynet. Her var det snakk om at familien kunne kose seg sammen på ferie, på en årstid der det ikke er veldig varmt, bare vårlig. Takk for alle seriøse svar! Anonymous poster hash: 74c93...d97
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. mars 2014 #21 Skrevet 17. mars 2014 Greit, greit... Dere har fått fram poenget! Men når det snakkes om å sette egne behov foran babyens osv., så er det helt på trynet. Her var det snakk om at familien kunne kose seg sammen på ferie, på en årstid der det ikke er veldig varmt, bare vårlig. Takk for alle seriøse svar! Anonymous poster hash: 74c93...d97 Da er det nok lurere å ta det på sparket, dersom babyen og du er i form. Det er så mye som kan skje i forbindelse med fødsel, du kan ende med keisersnitt, ungen kan være syk, eller bli syk, det kan være ammingen ikke går i boks, du kan bli syk osv... Så å planlegge ferie nå, er ganske galskap. Men om du er i form så hiv dere på en tur, om det er det du virkelig ønsker.
Appelsinpiken Skrevet 17. mars 2014 #22 Skrevet 17. mars 2014 Så lenge man får pass i tide, så er det bare å reise de letteste barna å reise med er jo de helt små. Og så lenge man ikke reiser et sted med nærmere 40 grader, så vet jeg at med mine barn så har de vært fornøyde babyer med å slippe å være innepakka i ull, og å kunne være ute istedenfor inne i en trang leilighet i regnfyllte Norge. Men alle må velge hva som passer deres familie best selv.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #23 Skrevet 17. mars 2014 Takk igjen! Nei, har overhodet ikke nerver til å bestille nå. Lurte bare på om vi var gale som i det hele tatt hadde det oppe til vurdering og småplanlegger litt. Tenkte isåfall å ta en hopp-på-tur, så har sett litt på hvor det evt ville være greit å reise osv. Anonymous poster hash: 74c93...d97
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #24 Skrevet 17. mars 2014 Galskap ! Anonymous poster hash: a5c6f...e62
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. mars 2014 #25 Skrevet 17. mars 2014 Eller du kan være i toppform etter fødsel, være ferdig med mensen og få en rolig baby Om dere får pass til babyen og dere føler dere klare, så ser jeg ingen grunn til å ikke dra Og dere som snakker om at babyer ikke tåler varme? Det blir da født babyer her i Norge på sommeren og det går helt fint det......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå