Gå til innhold

Kun mine jenter i bhg som sokner til vår skole...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Resten av bhg sokner til en nærmere skole. Vi flyttet utenfor hovedopptak og var egentlig bare sjeleglade for at vi fikk bhg-plass. Men barna trives i bhg og vi ønsker egentlig ikke å dra dem opp med roten derfra heller, vet jo ikke hvor bra bhg i nærområdet her er.. Har vel egentlig hørt mye varierende.. Men hva er deres erfaring, hvor viktig er bhg-vennene når de begynner på skolen? None med barn som ikke kjente så mange når de begynte på skolen? Vi kjenner jo noen av barna her hvor vi bor, men egentlig ikke så mange..

Anonymous poster hash: 1ec15...7ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at innlegget mitt ble litt rotete, mye tanker oppi hodet nå.. Men er altså slik at mine jenter går i en bhg som er et stykke unna hvor vi bor. Og at dermed sokner resten av bhg-barna til en annen skole.

HI

Skrevet

Kun jr fra vår bhg som begynner på hans skole også. Nen tenker det går fint. Gir han noen dager på Sfo før skokestart, så tenker jeg at han har funnet noen venner.

Skrevet

Slik er det for datteren vår også, og var for begge sønnene våre. Det har gått helt fint med guttene i hvert fall. De kjente ingen første skoledag, men etter en uke hadde de fått flust i nye venner. Med mindre barnet ditt er veldig sjenert, går det nok helt fint skal du se :)

Anonymous poster hash: 2f497...da3
Skrevet

Dette har jeg vært igjennom med mine 3 eldste også. Heldigvis har de kjent nabobarn på trinnet, men ingen fra barnehagen. De blir sikkert fort kjent med noen, men ser en klar fordel i å kjenne noen fra før. Mange (spesielt jenter) har jo allerede i barnehagen dannet "klikker".. Ikke alltid lett å komme inn som ny da.. Men samtidig, det er sikkert mange andre som ikke kjenner noen også...

Fra høsten har jeg bare ett barn igjen i barnehagen, derfor har jeg søkt minstemann over til barnehagen her vi bor. Da vil hun få 2 år i barnehagen med de hun skal gå i klasse med :)

Anonymous poster hash: 4d6d9...94f
Skrevet

Vi flytter til andre kanten av landet og jentungen møtte første skoledag uten å kjenne noen. Gikk fint.

Anonymous poster hash: 22812...e1a

Skrevet

*flyttet

Anonymous poster hash: 22812...e1a

Skrevet

Da eldste begynte på skolen gikk hun i liten familie bhg og hun var den eneste som skulle på den skolen vi valgte. Hun kjente noen andre gjennom førskoleklubben som de hadde felles med en annen liten bhg.

Det var ingen problem. Samme dagen de begynte i sfo fant hun seg mange nye venner deriblant bestevenninnen sin :)

Anonymous poster hash: 15612...30b
Skrevet

Ååå, tusen takk :) Nå ble jeg glad! Begge jentene mine er robuste og utadvendte, så får tro det ordner seg :)

HI

Skrevet

Send de på SFO før skolestart, så blir de nok fort kjent med noen.

Anonymous poster hash: dbc8c...c6b

Skrevet

Send de på SFO før skolestart, så blir de nok fort kjent med noen.

Anonymous poster hash: dbc8c...c6b

Veldig godt tips, tusen takk :) Det skal jeg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...