Gå til innhold

Mennene slipper så lett unna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli så lei av at mannen gjerne kan få seg en hvil på sofaen, men når jeg prøver det samme er det unger oppå meg kontant!

Sitter jeg på gulvet er ungene på meg. Sitter mannen på gulvet og jeg i sofaen er ungene på MEG!

Dagens utblåsning!!

Anonymous poster hash: 4953e...6ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sett grenser da. Det er du som må oppdra egne barn.

Anonymous poster hash: bf694...a90

Skrevet

Ok, hvordan gjør man det med en baby g en liten på 2 år da?

Hi

Skrevet

Lås deg inne på soverommet med en god bok, ukeblad eller Tv`n. :D

Skrevet

Hi

Gir de over til mannen, sier "lykke til" og går å legger deg.
Skrevet

Sånn er det her også HI. Har 2 åring og 5 ukers baby. Faren går å legger seg etter jobb så jeg må vente med å handle middag! Han trenger liksom så mye mer søvn enn meg!!

Anonymous poster hash: b6e82...bc0

Skrevet

Sånn er det her også HI. Har 2 åring og 5 ukers baby. Faren går å legger seg etter jobb så jeg må vente med å handle middag! Han trenger liksom så mye mer søvn enn meg!!

Anonymous poster hash: b6e82...bc0

Send ham ut til å handle middag. Sove kan han gjøre i kassakøen eller etter at ungene er i seng. :-)

Skrevet

Men poenget er ikke at han skal sove, for han er like allright mot meg tilbake.

Ungene derimot..,, mamma, mamma, mamma!

Gikk og la meg på rommet vårt nå, føles bare så drastisk at jeg må låse meg inn for å få en timinutter alene.

Hi

Skrevet

Hi

Hvordan gjør mannen din det? Gjør det samme som han.

Skrevet

Hi

Hvordan gjør mannen din det? Gjør det samme som han.

Poenget er jo at om jeg gjør akkurat det samme som han så er ungene på meg konstant.

Hi

Skrevet

Her er ungene på gubben fordi han er den svake part. Han gir etter for alt og de snurrer han rundt lillefingeren. Han sier alltid ja, mens jeg sier nei.

Sett grenser! Si at nå skal mamma hvile. Gå til pappa og så gir du null respons bortsett fra hakk i plata på hvordan du vil ha det.

Anonymous poster hash: 4355b...0bd

Skrevet

Gikk og la meg på rommet vårt nå, føles bare så drastisk at jeg må låse meg inn for å få en timinutter alene.

Hi

Samme svar, gi ungene til mannen, lykke til! Om du gir etter(spesielt til 2åringen) hver gang han skal ha hjelp eller oppmerksomhet, så vil det ikke endre seg. Vi har også hatt perioder hvor ungen kun vil ha mamma, men mamma er ikke tilgjengelig hele tiden, hjelp og oppmerksomhet finnes andre steder også.
Skrevet

Pleier å gå i dusjen jeg da. Låser døra og setter på radio. Da får jeg fred.

Anonymous poster hash: 5df3f...20a

Skrevet

Synes det er meir urettferdig at han får gå på do i fred. Prøvar iherdig å oppdra eldste til å hamre på døra når pappa er på do slik ho gjer når mamma er der. Utan hell, diverre. Det er kjekkare å sitte oppå mamma i einkvar situasjon.

Skrevet

Synes det er meir urettferdig at han får gå på do i fred. Prøvar iherdig å oppdra eldste til å hamre på døra når pappa er på do slik ho gjer når mamma er der. Utan hell, diverre. Det er kjekkare å sitte oppå mamma i einkvar situasjon.

Her har det heldigvis blitt likestilling på det punktet, men føles fremdeles unaturlig og en smule pinlig å ha noen i fanget mens man gjør sitt fornødne, hjelper ikke i det hele tatt at man synger Mikkel rev :)
Skrevet

Her har det heldigvis blitt likestilling på det punktet, men føles fremdeles unaturlig og en smule pinlig å ha noen i fanget mens man gjør sitt fornødne, hjelper ikke i det hele tatt at man synger Mikkel rev :)

Haha! Men la dem stå utenfor og hamre på døra mens du synger Ola var fra Sandefjord av full hals. Det gjorde jeg :D. Lurer litt på hva naboene tenkte...

Skrevet

Hi

Er det ikke litt sånn over alt da,at mamma er den som betyr mest..?

Sånn er det iallefall her i huset.Selv om barna ELSKER pappan sin,så får han ligge i fred og ro om han vil ta seg en middagshvil,mens jeg får både et,to og tre barn oppå meg..! :laugh:

Eller 7 åringen er ikke så ille mer ,men 10 månedersen er bare mammajente og 4 åringen vil også helst være sammen med meg...

Huskr en gang da de største var 4 og 1 år og jeg var desperat etter en kort middagslur;jeg la meg under sofabordet,for der kunne de ikke komme til og sette seg/legge seg oppå meg!Jeg sov som en stein i 10 minutter :laugh:

Anonymous poster hash: bb583...b73

Skrevet

Er nok fordi de er mer mammadalt enn pappadalt. ;)

Anonymous poster hash: 46359...e7a
Skrevet

Du må alliere deg med mannen din slik at han blir mer attraktiv enn deg. Kanskje han kan sette seg ned på gulvet og leke med dem?

Anonymous poster hash: c4731...2d0

Skrevet

Slik er det her også. Våre er 2 og 3 år. Hvis pappa sier:" nei, nå skal jeg legge meg og sove litt på sofaen", så er det ingen som leer et øyelokk. Men hvis jeg gjør det samme er de oppå meg før jeg i det hele tatt får lagt meg til! Litt vittig innimellom, men noen ganger ganske så slitsomt. Spesielt den dagen i uka det er min tur til å sove utpå. Da er det ramaskrik når pappa kommer innpå rommene deres, og de river nesten hengslene av døra når de stormer inn på vårt soverom og legger seg oppå meg. Igjen.

Det skal sies at far er kronisk syk og ikke er like sprek som meg. Det har helt sikkert endel betydning. Men med litt tvang og meg ute av syne så har de det skikkelig koselig sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...