Gå til innhold

Slanking og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 80 kg, ønsker ned til start på 60 kg. Triller ca 4 ganger i uken à 75 min. (Baby på 6 uker).

Holder det med 1200 kcal pr dag, eller er det altfor lite?

Anonymous poster hash: afa0d...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veier 80 kg, ønsker ned til start på 60 kg. Triller ca 4 ganger i uken à 75 min. (Baby på 6 uker).

Du skal spise 2200 kcal når du ammer, hvis ikke kan du kutte ut ammingen og begynne med flaske. Melken blir full av giftstoffer og du kommer aldri til å kunne opprettholde produksjonen.

Anonymous poster hash: c2af8...c49

Skrevet

Du skal spise 2200 kcal når du ammer, hvis ikke kan du kutte ut ammingen og begynne med flaske. Melken blir full av giftstoffer og du kommer aldri til å kunne opprettholde produksjonen.

Såpass... Selv om jeg har 20 kg "for mye"?

Skrevet

Les råd fra helsedirektoratet og ammehjelpen. Alt står der.

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Takk takk

Skrevet

Jepp, man skal ikke slanke seg når man ammer, går man ned i vekt er det bare fint, men man skal ete.

Anonymous poster hash: 82973...88e

Skrevet

Jepp, man skal ikke slanke seg når man ammer, går man ned i vekt er det bare fint, men man skal ete.

Anonymous poster hash: 82973...88e

Shit, det visste ikke jeg  :sad: Var på diett mens jeg ammer.

MEN: Hva om jeg trener mye og går ned i vekt av det? går det bra?

Anonymous poster hash: c4fed...950

Skrevet

Ja! Ellers vil giftstoffene som ligger i fettvevet ditt havne i barnets melk når du ammer - og din vektnedgang går utover barnet.....

Enig i enten å holde opp kaloriene til korrekt nivå eller starte med mme.

Men du kan jo spise dobbelt så sunt, og bevege deg :-) Det er jo bra for dere begge og en bra start for deg videre, da vil du faktisk få mer energi, strammere kropp uten slanking og kanskje litt mer muskler. Et godt utgangspunkt for å gå ned etter ammingen.

Skrevet

Jeg har forresten gjort dette tre ganger før da jeg går opp mye i svangerskap.

Tips: Ta tiden til hjelp. Ingen slanking - men bli superflink til å spise frukt, grønnsaker og sunne produkter. Sjokolade, potetgull etc er heller ikke bra for noen av dere.

Dermed kan du spise ganske mye og få mye næring uten at du legger på deg - heller motsatt - på en fin og naturlig måte.

Gå tur. Masser av det. Og gjerne i et bra tempo med vogna opp bakker. på toppen tar du 30 knebøy og et par armhevninger.

Dermed styrker du kroppen din - men går ikke spesielt fort ned. Men du kommer til å se bedre ut.

Ville brukt et år på 20 kilo, da går det ikke ut over barnet, du gjør det sakte slik at kroppen venner seg til livsstilen og du slipper masse løs hud.

Tenk energi!

Skrevet

Jeg slanker meg nå mens jeg ammer. Meldte meg inn på vektklubb og fikk tildelt 1300 kcalorier. Legger på 500 ekstra siden jeg ammer og går ned mellom 0.5 til 1 kg i uka. Fikk klarsignal fra lege om at det gikk greit så lenge vekttapet ikke oversteg 1 kg i uka. :-)

Skrevet

Jeg gikk ned nesten 10 kg ved amming. Gikk tur også da. Og spiste normalt

Anonymous poster hash: ce5d2...759

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...