Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært en gjeng med mer eller mindre nære venninner, jeg kom inn på litt senere tidspunkt enn noen av dem, og flere kom enda etter meg. Problemet oppstod da ei av disse venninnene la seg langflat etter min mann, og tre av disse venninnene tilrettela for at hun skulle møte ham og prøve å få ham til å forlate meg. Mannen stod selvfølgelig imot, men det har vært hevdet ting om meg som overhode ikke stemte slik at jeg måtte "forsvare meg" overfor min mann samtidig som disse damene gikk rundt og prøvde å fortelle alle hvor mye denne dama var bedre enn meg. Jeg og mannen har vært sammen i 6 år og har 2 barn sammen, den minste var bare 1 år når det hele begynte.

Etter at jeg fant ut hva de holdt på med så har jeg kuttet dem mer eller mindre ut, og kommer aldri til å tilgi dem eller stole på dem igjen. Jeg har hele tiden oppført meg høflig mot disse damene, men ønsker ingen nærkontakt, ingen felles turer med barna, besøk eller lignende. De har ødelagt nesten 3 år av mitt liv med det de holdt på med og klarte nesten å bryte opp forholdet mellom meg og min mann. Dette er damene i slutten av 30-årene altså, ingen ungjenter, så forstår ikke grunnen for slik oppførsel fra dem. Problemet er nå at halvparten av disse er gift/samboere/i slekt med mannens kompiser slik at vi blir dessverre nødt til å omgås ganske ofte. Denne dama som prøvde seg på ham er samboer med en av hans beste venner (som tilga hele dama og synes ikke det var så farlig det hun holdt på med).

Bør jeg "vokse opp" og bli venner med disse folkene igjen, eller er jeg i min rett å ha kun overfladisk kontakt og mene at det faktisk er deres ansvar at vi i dag ikke kan omgås som venner? Kommer selvfølgelig ikke til å nekte mannen til å besøke disse kompisene, men har satt som krav at han ikke fester i selskap der disse damene er med, særlig der det er alkohol involvert.

Anonymous poster hash: cc734...e33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, til overfladisk kontakt helt til de kommer krypende og sier unnskyld. Da kan dere forhåpentligvis starte med blanke ark.

Har du prøvd å snakke ut med disse damene?

Anonymous poster hash: 4e96d...984
Skrevet

Det spørs jo. Vil du ha møkkafolk som venner, eller klarer du deg fint uten møkkafolk som venner?

Anonymous poster hash: d7bb6...674
Skrevet

Det spørs jo. Vil du ha møkkafolk som venner, eller klarer du deg fint uten møkkafolk som venner?

Klarer meg fint uten møkkafolk. Vi har forresten ingen barn i samme aldergruppe som kunne blitt skadelidende som følge av at jeg kuttet kontakten med mødrene heller. Har prøvd å snakke med dem, men de står på sitt og mener at det var i beste mening at de prøvde det de gjorde siden denne venninna og min mann etter deres mening var mye bedre match enn hun med sin samboer og jeg med min mann. Samboer til denne venninna forstår henne og har tilgitt henne for lenge siden.

Skrevet

Nei du trenger ikke å vokse opp og bli venner med dem!

Det er jo absolutt fullt deres ansvar og deres skyld!

Skrevet

Klarer meg fint uten møkkafolk. Vi har forresten ingen barn i samme aldergruppe som kunne blitt skadelidende som følge av at jeg kuttet kontakten med mødrene heller. Har prøvd å snakke med dem, men de står på sitt og mener at det var i beste mening at de prøvde det de gjorde siden denne venninna og min mann etter deres mening var mye bedre match enn hun med sin samboer og jeg med min mann. Samboer til denne venninna forstår henne og har tilgitt henne for lenge siden.

Hvem er det som avgjør det? De eller dere? Nei, de hadde jeg holdt meg langt unna.

Anonymous poster hash: 4e96d...984

Skrevet

Oh, lord. Hva slags folk er dette?! Det er sånne innlegg hvor jeg tenker at såpeserier kanskje ikke er så overdrevet allikevel - art imitates life og ikke omvendt.

Når det er sagt; jeg hadde ikke hatt noe med disse menneskene å gjøre om jeg hadde fått betalt.

Hva sier mannen din om dette? Han kan da vel umulig syns det er greit å omgås disse menneskene han heller? Folk som har gjort det til en misjon å bryte dere opp?  

Skrevet

Oh, lord. Hva slags folk er dette?! Det er sånne innlegg hvor jeg tenker at såpeserier kanskje ikke er så overdrevet allikevel - art imitates life og ikke omvendt.

Når det er sagt; jeg hadde ikke hatt noe med disse menneskene å gjøre om jeg hadde fått betalt.

Hva sier mannen din om dette? Han kan da vel umulig syns det er greit å omgås disse menneskene han heller? Folk som har gjort det til en misjon å bryte dere opp?  

Han har jo ingen vonde følelser i forhold til sine kompiser og vil selvfølgelig beholde vennegjengen sin, men forstår samtidig også meg som har blitt utsatt for dette. Det er andre som reagerer på at jeg ikke ønsker omgang med disse damene siden de er i samme vennekrets som mannen og hans kompiser.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt slike mennesker i livet mitt, synes du gjør helt rett.

Det r jo ingen "skadelidende" som du sier. Mannen får treffe kompisene, og barna er ikke venner.

Ser ingen grunn til at man skal beholde slike folk i livet sitt

Anonymous poster hash: c42b1...4d5

Skrevet

"De gjorde det i beste mening?"

Are you freaking kidding me?

Nei vet du hva. Du trenger ikke være venninner med disse igjen. Du er ikke den som trenger å vokse opp ;)

Helt hårreisende! Hadde holdt meg helt overfladisk og unngått dem mest mulig.

Skrevet

Hvem er disse andre? Felles bekjente som mener at du bare bør komme over det?

Jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å vri huet mitt rundet dette scenariet. Det er damene til kompisene til mannen din som har stått for alt dette, og damene var i utgangspunktet dine venninner. Nå - etter 3 år - så har det "roet" seg, og alle skal leke pent sammen igjen som om ingenting har skjedd?

Jeg syns det er pussig at mannen din har lyst til å tilbringe tid med kompiser som er sammen med kvinnfolk som har prøvd å ødelegge ekteskapet hans jeg, da. Jeg regner med at disse kvinnfolka har snakket med dem de bor sammen med, slik at kompisene også må ha vært involvert i det som har skjedd.  

Som sagt, jeg hadde ikke hatt noe med dem å gjøre, og jeg tror faktisk at jeg hadde blitt litt skuffa over mannen min også i din situasjon.

Skrevet

Hvem er disse andre? Felles bekjente som mener at du bare bør komme over det?

Jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å vri huet mitt rundet dette scenariet. Det er damene til kompisene til mannen din som har stått for alt dette, og damene var i utgangspunktet dine venninner. Nå - etter 3 år - så har det "roet" seg, og alle skal leke pent sammen igjen som om ingenting har skjedd?

Jeg syns det er pussig at mannen din har lyst til å tilbringe tid med kompiser som er sammen med kvinnfolk som har prøvd å ødelegge ekteskapet hans jeg, da. Jeg regner med at disse kvinnfolka har snakket med dem de bor sammen med, slik at kompisene også må ha vært involvert i det som har skjedd.  

Som sagt, jeg hadde ikke hatt noe med dem å gjøre, og jeg tror faktisk at jeg hadde blitt litt skuffa over mannen min også i din situasjon.

Tror faktisk ikke kompisene ante noe som helst, han som er samboer med denne dama som de prøvde å spleise med min mann fikk ikke vite om den treårige flørtinga hennes før for et par måneder siden. Det som er litt problematisk er at mannen kommer fra liten familie og har kun de vennene, mens jeg også har andre venninner og slektninger å snakke med. Kan ikke be ham kutte alle vennene sine og bli helt alene fordi damer/søstre/kusiner til kompisene har vært jævlig mot meg.

Skrevet

Herregud for en gjeng :huh: På hvilket grunnlag mener de at denne andre dama var så mye bedre for mannen din enn du??

Skygg banen, de der virker ikke helt gode!

Skrevet

Kinkig situasjon. Jeg har forståelse for at mannen din syns det er kjipt å kutte ut de vennene han har, men allikevel så kan jeg ikke skjønne hvordan dette skal fungere i praksis. Ser liksom for meg at mannen drar på besøk til kompisene sine, og der er disse damene som du vet har prøvd å ødelegge forholdet ditt...

Det aner meg at dere bor i en bygd i forhold til hvordan du beskriver situasjonen, med lite folk og få å velge mellom og fordi jeg bor i en bygd sjøl (innflytter riktignok, mannen min er derfra), og jeg ser det ikke som heeeelt utenkelig at en lignende greie kunne skjedd der.  

Skrevet

Kinkig situasjon. Jeg har forståelse for at mannen din syns det er kjipt å kutte ut de vennene han har, men allikevel så kan jeg ikke skjønne hvordan dette skal fungere i praksis. Ser liksom for meg at mannen drar på besøk til kompisene sine, og der er disse damene som du vet har prøvd å ødelegge forholdet ditt...

Det aner meg at dere bor i en bygd i forhold til hvordan du beskriver situasjonen, med lite folk og få å velge mellom og fordi jeg bor i en bygd sjøl (innflytter riktignok, mannen min er derfra), og jeg ser det ikke som heeeelt utenkelig at en lignende greie kunne skjedd der.  

Vi bor i en liten bygd med under 7000 innbyggere ja, begge er innflyttere på litt forskjellige tidspunkter, mannen flyttet litt før meg.

Skrevet

I forhold til flokkdyrmentaliteten som ofte eksisterer i bygder, så skjønner jeg at dette er vanskelig - spesielt ettersom begge er innflyttere. Hvis man ikke har mange å spille på i forhold til venner og omgangskrets, så godtar man gjerne mer også, fordi alternativet kan bli å sitte igjen uten venner.

Jeg har opplevd mye på kanten til såpeserier i min bygdekarriere selv, og jeg har i hvert fall funnet ut for min egen del at det er bedre å sitte med få venner enn å ta til takke med folk som egentlig vil meg vondt.

Det har litt med integritet å gjøre også. Men jeg kan selvfølgelig kun snakke for meg selv - ikke for dere.  

Skrevet

I forhold til flokkdyrmentaliteten som ofte eksisterer i bygder, så skjønner jeg at dette er vanskelig - spesielt ettersom begge er innflyttere. Hvis man ikke har mange å spille på i forhold til venner og omgangskrets, så godtar man gjerne mer også, fordi alternativet kan bli å sitte igjen uten venner.

Jeg har opplevd mye på kanten til såpeserier i min bygdekarriere selv, og jeg har i hvert fall funnet ut for min egen del at det er bedre å sitte med få venner enn å ta til takke med folk som egentlig vil meg vondt.

Det har litt med integritet å gjøre også. Men jeg kan selvfølgelig kun snakke for meg selv - ikke for dere.  

Takker for svar. Føler meg veldig ensom som har få venner her i bygda, men velger å gardere meg mot eventuelle nye angrep fra denne gjengen ved å ikke omgås dem noe særlig.

Skrevet

Herlighet - disse damene, er de resultat av innavl gjennom generasjoner, eller???

Jeg har ikke ord!!! Disse damene kan ikke være gode, så mye er i hvert fall sikkert!

Men slike småsteder greier noen ofte å lage opp historier som ikke henger på greip og forsvarer dem som riktige. Jeg vil tro at det er blitt en form for gruppesuggesjon i denne damegjengen, og hun som ønsket seg mannen din må ha en ufortjent "god" stilling blant disse damene. Man kan jo bare lure på hvorfor de andre kaster all sin medmenneskelighet og moral til side når de bevisst planlegger å skille et ektepar - for at en annen samboende venninne skulle få mannen din.

Dette er bare så sykt som det går an å bli!

Og du har SELVFØLGELIG ingen plikt til å bli venner med disse umodne og umoralske drittkjerringene igjen! (sorry språket, men det finnes ingen mild måte å omtale disse på i denne saken!).

Jeg kan forstå at mannen din ikke ønsker å miste kompisene, men jeg kan ikke forstå at han ønsker å være hjemme hos noen av dem når han vet hva damene deres har gjort for å prøve å ødelegge ekteskapet hans. Fest eller andre sosiale tilstelninger sammen med disse damene er selvfølgelig utelukket.

Har mannen din tatt opp dette med kompisene sine? Hør med ham om han kan gjøre det. At han samler dem og sier hva som har skjedd, hva han mener om det og at han vil være sammen med deg. Videre kan han si at han håper vennskapet med kompisene vil bestå, men at de og damene må ha forståelse for at dere ikke kan omgås damene til kompisene så lenge de mener de de gjorde var riktig. Han kan også spørre hva de ville gjort om damene hadde rottet seg sammen fordi kona til en av de andre hadde bestemt seg for at hun ville ha en av de andre kompisene.

Menn har ofte en mer praktisk tilnærming til slike ting enn det vi damer har. Jeg fikk stoppet noen virkelig fæle rykter om meg selv ved å få en kompis til å samle kompisene og ta det opp. Etter det var det aldri et ord om saken, alle rykter stoppet brått. Så av og til greier menn å rydde opp på en mer praktisk måte enn det vi greier.

Anonymous poster hash: 98354...a6b
Skrevet

Vi har vært en gjeng med mer eller mindre nære venninner, jeg kom inn på litt senere tidspunkt enn noen av dem, og flere kom enda etter meg. Problemet oppstod da ei av disse venninnene la seg langflat etter min mann, og tre av disse venninnene tilrettela for at hun skulle møte ham og prøve å få ham til å forlate meg. Mannen stod selvfølgelig imot, men det har vært hevdet ting om meg som overhode ikke stemte slik at jeg måtte "forsvare meg" overfor min mann samtidig som disse damene gikk rundt og prøvde å fortelle alle hvor mye denne dama var bedre enn meg. Jeg og mannen har vært sammen i 6 år og har 2 barn sammen, den minste var bare 1 år når det hele begynte.

Etter at jeg fant ut hva de holdt på med så har jeg kuttet dem mer eller mindre ut, og kommer aldri til å tilgi dem eller stole på dem igjen. Jeg har hele tiden oppført meg høflig mot disse damene, men ønsker ingen nærkontakt, ingen felles turer med barna, besøk eller lignende. De har ødelagt nesten 3 år av mitt liv med det de holdt på med og klarte nesten å bryte opp forholdet mellom meg og min mann. Dette er damene i slutten av 30-årene altså, ingen ungjenter, så forstår ikke grunnen for slik oppførsel fra dem. Problemet er nå at halvparten av disse er gift/samboere/i slekt med mannens kompiser slik at vi blir dessverre nødt til å omgås ganske ofte. Denne dama som prøvde seg på ham er samboer med en av hans beste venner (som tilga hele dama og synes ikke det var så farlig det hun holdt på med).

Bør jeg "vokse opp" og bli venner med disse folkene igjen, eller er jeg i min rett å ha kun overfladisk kontakt og mene at det faktisk er deres ansvar at vi i dag ikke kan omgås som venner? Kommer selvfølgelig ikke til å nekte mannen til å besøke disse kompisene, men har satt som krav at han ikke fester i selskap der disse damene er med, særlig der det er alkohol involvert.

Jeg synes ikke du skylder disse damene noe som helst. Jeg synes du har taklet det hele på en voksen måte slik du har gjort, du er et stort menneske :)

Skrevet

Hææ?? Går det ann å gjøre noe sånt?? Hadde aldri snakket med de igjen!

Anonymous poster hash: 4188a...a20

Skrevet

Linnnnnn???

Anonymous poster hash: 10478...935
Skrevet

Uvanlige tredveåringer, spør du meg. Høres jo mer ut som om de går på ungdomsskolen...

Slike mennesker tipper jeg at jeg ville hatt utrolig lite til felles med, og ville helt klart kuttet de uten å tenke mer over det.

Er ikke typen som nekter mannen min å omgås mennesker, men i akkurat dette tilfellet er jeg sikker på at også min mann ville holdt seg langt unna når disse damene var tilstede. Greit nok med gutta alene.

Finn deg nye venner og la de konspirere og bruke tid på å kakle med hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...