Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Hver eneste morgen i 5-tiden kommer hun inn til oss. Hun vil ha vann ( som står ved siden av sengen hennes,) hun vil ha smokk (som ligger i sengen,) eller hun vil ha oss til å sitte ved siden av sengen hennes. Hun hyler og skriker, slår seg helt vrang, og vekker alle andre i huset. Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette? Hun har holdt på i snart et halvt år. Anonymous poster hash: c50a6...5d7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Sønnen min gjorde noe av det samme, til slutt brølte jeg til han og oppførte meg på samme viset. Vips, så var det slutt. Ikke akkurat veldig pedagogisk, men heck... Anonymous poster hash: a9a7f...ab0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Sønnen min gjorde noe av det samme, til slutt brølte jeg til han og oppførte meg på samme viset. Vips, så var det slutt. Ikke akkurat veldig pedagogisk, men heck... Anonymous poster hash: a9a7f...ab0 Hahaha! Fantastisk, det skal prøves. Rimelig desperat her..... HI Anonymous poster hash: c50a6...5d7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Da ville jeg sluttet med vann ved sengen og smokke;) har gjort det med vår 3 åring. Gikk veldig bra! Ble også mindre styr på kveldene ved legging. Ellers så kommer som regel vår 3 åring inn til oss i løpe av natten. Våkner om morgenen og finner henne mellom oss. Har baby på 6 mnd inne på rommet så forstår godt at hun vil være med resten av familien:) selv om det ikke er pedagogisk riktig så ville jeg tatt 3 åringen opp i senga og fått henne til å slappe av litt til. Anonymous poster hash: 160db...4b6
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Sønnen min gjorde noe av det samme, til slutt brølte jeg til han og oppførte meg på samme viset. Vips, så var det slutt. Ikke akkurat veldig pedagogisk, men heck... Anonymous poster hash: a9a7f...ab0 Jeg gjorde det samme, + at vi løftet opp poden og bar ham tilbake til senga med beskjed om å holde seg på rommet hvis han skulle hyle og skrike som en stukken gris. Det er morgen når vi vekker deg, god natt og hold kjeft. Ikke pedagogisk, men men. Anonymous poster hash: 78930...4d1
Von Hertelhofen Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Kan hun ikke få komme oppi sengen til dere? Kanskje det er kos hun vil ha...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Godt å se det ikke bare er her det kan brøles. Det er fortsatt natta marsj i seng. Funka som bare det her også. Anonymous poster hash: f3c3f...e79
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Ja altså, klokka 5 er IKKE morgen. Ikke pokker. Våkner fireåringen vår før halv 7 får han enten leke videre på rommet eller så får han tusle ned å skru på tven, han får ikke vekke resten av huset. Anonymous poster hash: 78930...4d1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 Kan ikke barnet få komme opp i senga på morningen? Pedagogisk feil er det hvertfall ikke! Folk har for mange hang ups på hva som er "riktig" eller ikke, dere må gjøre det som funker for dere. At hun spør etter vann/smukk er jo bare "unnskyldninger", men dette er et barn, så ingenting unaturlig med det. Følg tilbake i senga, eller la henne ha morgenstunden sammen med dere, å skrike tilbake til ungen er jo bare latterliggjøring av følelsene, snakk om å være dum! Det blir litt i samme gata som å skremme ungene sine til å være lydig! Jeg forstår absolutt frustrasjonen, men tenker det er den dårligste løsningen av alle! Har du prøvd vekkeklokke? At hun ikke får stå opp før den ringer, så kan hun følge med selv. Min eldste hadde en slik periode i 2 års alderen, det gikk seg til etter noen mnd. Lykke til, er utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: bd1ff...e01
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Kan hun ikke få komme oppi sengen til dere? Kanskje det er kos hun vil ha... HI her. Jo, hun kan gjerne komme oppi senga til oss. Men for å gjøre det, vil hun ha smokken og kosen, hun vil drikke vann, og hun vil ha puta si. Når vi ber henne om å gå å drikke vann, eller hente alle de tingene, da begynner brølingen. "Neeeeeeiiiii, duuuuuuu!!!" Vi er ikke tjenerne hennes, og hvertfall ikke kl 5 på natta. Visse grenser må man kunne sette. Jeg føler dette kun er en test for å se hvor langt hun kan strekke strikken. (Og jeg har prøvd time-out, funker ikke. Har prøvd å holde henne tett inntil uten å slippe, funker overhodet ikke. Har prøvd å snakke med henne på hennes nivå, hun hører ikke etter.) Anonymous poster hash: c50a6...5d7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Hører de ikke etter synes jeg det er helt greit å vise en gang for alle hvordan det skal være. Løfte opp og bang, tilbake til sin egen seng. Skal man ha det gode det er å komme i mamma sin seng får man oppføre seg. Hvis ikke er det rett ut. Anonymous poster hash: 78930...4d1
skinnfilla Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Kan hun ikke få komme oppi sengen til dere? Kanskje det er kos hun vil ha... HI her. Jo, hun kan gjerne komme oppi senga til oss. Men for å gjøre det, vil hun ha smokken og kosen, hun vil drikke vann, og hun vil ha puta si. Når vi ber henne om å gå å drikke vann, eller hente alle de tingene, da begynner brølingen. "Neeeeeeiiiii, duuuuuuu!!!" Vi er ikke tjenerne hennes, og hvertfall ikke kl 5 på natta. Visse grenser må man kunne sette. Jeg føler dette kun er en test for å se hvor langt hun kan strekke strikken. (Og jeg har prøvd time-out, funker ikke. Har prøvd å holde henne tett inntil uten å slippe, funker overhodet ikke. Har prøvd å snakke med henne på hennes nivå, hun hører ikke etter.) Anonymous poster hash: c50a6...5d7 Klart det ikke er akseptabelt! Og fryktelig irriterende!Så lenge hun får tilbud om å legge seg hos dere, ogalikevel velger å skrike og hyle, Så er det ikke synd på henne. Hun er stor nok til å vite å "oppføre seg". , hva med å ha ekstra vannglass og smokk inne hos dere? Husker eldste kom brasende inn , med armene fulle av pute, bamse og smokk, hun sparket opp døra med et brak og la seg til rette;) vi hoppet jo himmelhøyt ! Og sånn for ordens skyld, det er veldig få pedagogisk riktige uttalelser her i huset før kl 06.30;)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Her har vi også samme problem. Dattera vår er klar for morgen gjerne før fem. Møkk lei er forbokstaven. Har pleid å legge henne ned i senga si og bedt henne tie stille. Hjelper ikke. Jeg lukker døra til rommet hennes og soverommet mitt. Alikevel fortsetter hun å rope på meg til jeg tar henne opp halv seks eller derimkring. Nytter ikke å la henne leke alene, for hun ødelegger, klatrer, putter ting i do osv. Tv vil hun ikke se på alene. Anonymous poster hash: fbe50...e4c
Gjest vinterbrud Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 I min verden er ikke klokka 5 natta,men tidlig morgen. La henne komme opp i senga deres,eller følg henne tilbake til rommet hennes.
Anne-B. Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Kan hun ikke få komme oppi sengen til dere? Kanskje det er kos hun vil ha... HI her. Jo, hun kan gjerne komme oppi senga til oss. Men for å gjøre det, vil hun ha smokken og kosen, hun vil drikke vann, og hun vil ha puta si. Når vi ber henne om å gå å drikke vann, eller hente alle de tingene, da begynner brølingen. "Neeeeeeiiiii, duuuuuuu!!!" Vi er ikke tjenerne hennes, og hvertfall ikke kl 5 på natta. Visse grenser må man kunne sette. Jeg føler dette kun er en test for å se hvor langt hun kan strekke strikken. (Og jeg har prøvd time-out, funker ikke. Har prøvd å holde henne tett inntil uten å slippe, funker overhodet ikke. Har prøvd å snakke med henne på hennes nivå, hun hører ikke etter.) Anonymous poster hash: c50a6...5d7 Når vår treåring har gjort sånn, så har jeg sagt at hun må selv hente sakene, men at jeg blir med henne. Da går jeg sammen med henne, og da kan hun plutselig ikke gå, det er så vondt i føttene og det er ikke måte på, men jeg prøver så best jeg kan å være tålmodig (ikke så lett når man er dautrøtt, skjønner jo det). Gjør dette i andre situasjoner også, situasjoner hvor hun vil at jeg skal gjøre ting som hun fint greier selv. Det er nok bare oppmerksomhet og nærhet de egentlig er ute etter, men jeg pleier å ta den om at jeg skal gjøre det sammen med henne, og det pleier som regel å fungere. Det kan trekke ut i langdrag, og må gjerne gjennom samme prosedyre noen ganger, men det går over. Men jo, jeg jeg har også brølt. Da er man passe desperat.
Love my kidz Skrevet 17. mars 2014 #16 Skrevet 17. mars 2014 Kan hun ikke få komme oppi sengen til dere? Kanskje det er kos hun vil ha...HI her.Jo, hun kan gjerne komme oppi senga til oss. Men for å gjøre det, vil hun ha smokken og kosen, hun vil drikke vann, og hun vil ha puta si. Når vi ber henne om å gå å drikke vann, eller hente alle de tingene, da begynner brølingen. "Neeeeeeiiiii, duuuuuuu!!!" Vi er ikke tjenerne hennes, og hvertfall ikke kl 5 på natta. Visse grenser må man kunne sette. Jeg føler dette kun er en test for å se hvor langt hun kan strekke strikken. (Og jeg har prøvd time-out, funker ikke. Har prøvd å holde henne tett inntil uten å slippe, funker overhodet ikke. Har prøvd å snakke med henne på hennes nivå, hun hører ikke etter.) Anonymous poster hash: c50a6...5d7 Klart det ikke er akseptabelt! Og fryktelig irriterende!Så lenge hun får tilbud om å legge seg hos dere, ogalikevel velger å skrike og hyle, Så er det ikke synd på henne. Hun er stor nok til å vite å "oppføre seg". , hva med å ha ekstra vannglass og smokk inne hos dere? Husker eldste kom brasende inn , med armene fulle av pute, bamse og smokk, hun sparket opp døra med et brak og la seg til rette;) vi hoppet jo himmelhøyt ! Og sånn for ordens skyld, det er veldig få pedagogisk riktige uttalelser her i huset før kl 06.30;) Hihi ser for meg den lille som kommer inn med et brak og overlesset. Dagens første latter på meg Herlige små tasser
Isola&Lille+julegave Skrevet 17. mars 2014 #17 Skrevet 17. mars 2014 Hva med å kjøpe en nattlampe som viser forskjell på natt og dag og si at hun ikke får komme inn før den viser at det er greit? Bruke belønningssystem, at når hun har vært flink i 1 uke, går dere på kino eller no.
skinnfilla Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Kan hun ikke få komme oppi sengen til dere? Kanskje det er kos hun vil ha...HI her.Jo, hun kan gjerne komme oppi senga til oss. Men for å gjøre det, vil hun ha smokken og kosen, hun vil drikke vann, og hun vil ha puta si. Når vi ber henne om å gå å drikke vann, eller hente alle de tingene, da begynner brølingen. "Neeeeeeiiiii, duuuuuuu!!!" Vi er ikke tjenerne hennes, og hvertfall ikke kl 5 på natta. Visse grenser må man kunne sette. Jeg føler dette kun er en test for å se hvor langt hun kan strekke strikken. (Og jeg har prøvd time-out, funker ikke. Har prøvd å holde henne tett inntil uten å slippe, funker overhodet ikke. Har prøvd å snakke med henne på hennes nivå, hun hører ikke etter.) Anonymous poster hash: c50a6...5d7 Klart det ikke er akseptabelt! Og fryktelig irriterende!Så lenge hun får tilbud om å legge seg hos dere, ogalikevel velger å skrike og hyle, Så er det ikke synd på henne. Hun er stor nok til å vite å "oppføre seg". , hva med å ha ekstra vannglass og smokk inne hos dere? Husker eldste kom brasende inn , med armene fulle av pute, bamse og smokk, hun sparket opp døra med et brak og la seg til rette;) vi hoppet jo himmelhøyt ! Og sånn for ordens skyld, det er veldig få pedagogisk riktige uttalelser her i huset før kl 06.30;) Hihi ser for meg den lille som kommer inn med et brak og overlesset. Dagens første latter på meg Herlige små tasser . He he, ja de er nydelige;) ble vekket av yngstesnuppa idag, hun koser og stryker meg på kinnet og sier: fine mamma! Aaah smelt!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #19 Skrevet 17. mars 2014 Hva med å kjøpe en nattlampe som viser forskjell på natt og dag og si at hun ikke får komme inn før den viser at det er greit? Bruke belønningssystem, at når hun har vært flink i 1 uke, går dere på kino eller no. Vi har en sånn nattlampe. Den bryr hun seg ikke om. HI Anonymous poster hash: c50a6...5d7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #20 Skrevet 17. mars 2014 Kan hun ikke få komme oppi sengen til dere? Kanskje det er kos hun vil ha...HI her.Jo, hun kan gjerne komme oppi senga til oss. Men for å gjøre det, vil hun ha smokken og kosen, hun vil drikke vann, og hun vil ha puta si. Når vi ber henne om å gå å drikke vann, eller hente alle de tingene, da begynner brølingen. "Neeeeeeiiiii, duuuuuuu!!!" Vi er ikke tjenerne hennes, og hvertfall ikke kl 5 på natta. Visse grenser må man kunne sette. Jeg føler dette kun er en test for å se hvor langt hun kan strekke strikken. (Og jeg har prøvd time-out, funker ikke. Har prøvd å holde henne tett inntil uten å slippe, funker overhodet ikke. Har prøvd å snakke med henne på hennes nivå, hun hører ikke etter.) Anonymous poster hash: c50a6...5d7 Klart det ikke er akseptabelt! Og fryktelig irriterende!Så lenge hun får tilbud om å legge seg hos dere, ogalikevel velger å skrike og hyle, Så er det ikke synd på henne. Hun er stor nok til å vite å "oppføre seg". , hva med å ha ekstra vannglass og smokk inne hos dere? Husker eldste kom brasende inn , med armene fulle av pute, bamse og smokk, hun sparket opp døra med et brak og la seg til rette;) vi hoppet jo himmelhøyt ! Og sånn for ordens skyld, det er veldig få pedagogisk riktige uttalelser her i huset før kl 06.30;) Hihi ser for meg den lille som kommer inn med et brak og overlesset. Dagens første latter på meg Herlige små tasser . He he, ja de er nydelige;) ble vekket av yngstesnuppa idag, hun koser og stryker meg på kinnet og sier: fine mamma! Aaah smelt! Ååååå! "Fine mamma!" Det vil jeg ha og... Heldige deg! HI Anonymous poster hash: c50a6...5d7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #21 Skrevet 17. mars 2014 Har hun det helt mørkt på rommet? Temperaturen i kroppen er også på det laveste kl 5. Det gjør at mange barn våkner. Sett klokka på 04, legg på et ekstra teppe og se om det hjelper. Hva med madrass på gulvet hos dere? Også kjøper du ekstra dyne/pute og kos? Når hun kommer gir du henne valget om å sove på rommet eller hos dere, men at hun må være hele musestille. Da føler hun at hun blir hørt og får medvirke. Anonymous poster hash: 5da6c...4df
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #22 Skrevet 17. mars 2014 Har hun det helt mørkt på rommet? Temperaturen i kroppen er også på det laveste kl 5. Det gjør at mange barn våkner. Sett klokka på 04, legg på et ekstra teppe og se om det hjelper. Hva med madrass på gulvet hos dere? Også kjøper du ekstra dyne/pute og kos? Når hun kommer gir du henne valget om å sove på rommet eller hos dere, men at hun må være hele musestille. Da føler hun at hun blir hørt og får medvirke. Anonymous poster hash: 5da6c...4df Ja, hun har det mørkt. Det er bare den lille nattlampen som gir et svakt lys. Tja, kanskje det er noe i det med at temperaturen er lav. Hun har ingen vinduer oppe, men hun er fæl til å sparke av seg dyna. Kanskje vi kan prøve å kle på henne mer? Ellers er jo madrass en mulig løsning. Det er i hvertfall verdt et forsøk. Takk! HI Anonymous poster hash: c50a6...5d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå