Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Har en på 4,5 år som aldri har drukket brus. Det vil si hun har tatt en liten slurk av mitt glass et par ganger, og hater det. Hun var i en barnebursdag denne helgen, og alle de andre ungene fikk brus. Er det vanlig for barn på 4-5 år å drikke brus? Anonymous poster hash: 4bb15...3a0
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Jeg vil si det er mer vanlig enn uvanlig at de liker brus. Vår største har aldri vært spesiely glad i brus. Minstemann rappet brusglasset vårt i en alder rundt ett år og deakk . Han elsket det fra første stund så vi måtte passe på å drikke så mye brus selv med han rundt. Han tømte kaffekopprestene også om han fikk mulighet. Anonymous poster hash: 50019...d01
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Min på snart 4 liker bare vann og melk. Takker nei til saft, vann og juice. Like greit, tenker jeg. Anonymous poster hash: 65ca0...3e0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 min var 2 år, er så hystrisk at barn ikke skal smakte på søtt. men er aboslutt ikke noe han får hver dag, kun til spesielle anledinger, han er 7 i april Anonymous poster hash: e8a8d...821
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Snart 4 år og har smakt brus, men hun liker det ikke. Ikke liker hun saft heller. Det er helt greit for min del Anonymous poster hash: 14126...98d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Vår eldste er 5 og har bare fått en gang av farfar. Vi har sagt at her hjemme er det voksendrikke. Syns brus er helt unødvendig men er ikke hysterisk, de får da godteri og sånt når det er helg. Vil forsøke å holde brusen borte så lenge det går mye pga småssøsken også... opplever at fleste 5 åringer får brus i ny og ne men aldri i bursdag enn så lenge. Anonymous poster hash: 28159...7dd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Eldste: 3,5 år. Er nå 9 og elsker det, men får sjelden (ca annenhver lørdag kanskje) 5,5-åringen og 3-åringen har aldri smakt brus. Anonymous poster hash: 3d743...89c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Eldste: 3,5 år. Er nå 9 og elsker det, men får sjelden (ca annenhver lørdag kanskje) 5,5-åringen og 3-åringen har aldri smakt brus. Anonymous poster hash: 3d743...89c Dvs de har smakt såvidt, men likte det ikke og har aldri uttrykt noe ønske om å prøve igjen. Vi har sjelden brus hjemme og serverer saft eller juice i bursdager. Også i eldste sin bursdag, selv om han liker brus. Anonymous poster hash: 3d743...89c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 Fireåringen her har smakt et par ganger og liker det ikke. Hverken jeg eller pappaen drikker brus så det finnes aldri hjemme. Jeg håper at hun aldri får smaken på brus, synes det er dårlig drikke og har aldri likt det selv. Anonymous poster hash: 0a9a3...dc6
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Hverken jeg eller samboer drikker brus til vanlig, så er lett å holde brus på et minimum her. Men hvis det er bursdag eller lignende (17 mai, jul, etc), så er det fritt fram. Da får treåringen drikke til han blir lei. Han var vel to første gang han fikk smake ca. Har masse søskenbarn, så føltes for dumt å nekte han å få når han var ilag med de. Jeg tror også kanskje at det blir for stress å opprettholde. Det er bedre å være konsekvent med ting jeg synes er veldig viktige, enn å lage regler som jeg ikke synes er så viktig. At ungen får brus fem-seks ganger iløpet av et år er ikke stress. Men er litt stress når en er på ferie med de som drikker det daglig da. Da må jeg være streng. Anonymous poster hash: e30c1...d60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå