Gå til innhold

Er det noen her som har bodd/bor i England?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor bor dere, hva brakte dere til landet og hvordan trives dere?

Jeg er britofil og har lyst å prøve å bo der noen år. Mannen har en jobb som gjør at han kan bo hvor som helst, og jeg er ikke kresen på hva jeg gjør ;)

Anonymous poster hash: c938f...7a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodde noen år i Richmond, Surrey. Gikk på skole og jobbet litt på si. Jeg trivdes godt, men det var også veldig godt å komme hjem til Norge igjen :)

Anonymous poster hash: e1986...508
Skrevet

Jeg bodde i Newcastle i 3 år. Helt fantastisk må jeg si. Kunne tenke meg å reise tilbake å bo. Men jeg liker meg best i nordøst

Anonymous poster hash: 55fcf...9ee

Skrevet

bodde i hertfordshire i 2 år. greit, men best i Norge:-)

Anonymous poster hash: 101f7...a73

Skrevet

Bodde i Cornwall noen år, skulle gjerne flyttet tilbake!

Anonymous poster hash: e391a...1c5
Skrevet

Bodde i Reading og Windsor i tilsammen 6år.

Vi var lei av Norge og ville prøve noe nytt, endte opp i England. Vi trivdes så godt at vi ble boende der.

Nå har vi flyttet derfra, men om vi noen gang kommer tilbake til Europa så flytter vi tilbake til England.

Skrevet

bodde i London i 4 år.. 

flytter nok sikkert tilbake til England - mannen min er derfra! men da blir det nok nærmere svigers, som bor i sørvest (nær Bournemouth)..

Jeg elsker England.. men jeg er skeptisk til mye av det de driver med i forhold til tidlig skolestart og barne-/ungdomsskole. så jeg foretrekker at barna starter på skolen her..

Anonymous poster hash: 23341...bb3
Skrevet

Vi vil at ungene skal gå på skole i Norge til yngste begynner på ungdomsskolen, da kommer vi til å flytte hjem igjen. Er fra Bishop, så blir nok i området rundt Durham vi skal bo.

Anonymous poster hash: 71ae8...ed8
Skrevet

Takk for svar :)

Vi har et barn på to år som da kommer til å gå i bhg/skole der. Hva er det som gjør at noen av dere er skeptiske til skolesystemet der? Er det forskjell på privat og offentlig skole i så måte?

Skrevet

Jeg har bodd i Newcastle, Manchester, Exeter og Bristol. De to sistnevnte likte jeg best.

Briter er herlige mennesker! Morsomme, selvironiske og inkluderende. Likevel vil jeg betrakte landet som langt mindre "I-land" enn Norge. Helsevesenet, skolesystemet osv gjør at mange faller utenfor. Det er mange fattige i England, og gapet mellom fattig og rik, er stor.

Likevel elsker jeg landet, og kunne godt tenkt meg å bo der igjen.

Anonymous poster hash: 38246...111

Skrevet

Takk for svar :)

Vi har et barn på to år som da kommer til å gå i bhg/skole der. Hva er det som gjør at noen av dere er skeptiske til skolesystemet der? Er det forskjell på privat og offentlig skole i så måte?

Mange grunner til at jeg er skeptisk..

Liker ikke tidlig skolestart av den enkle grunn at jeg synes barn skal få være barn.. og barn lærer mye, kanskje til og med mest, gjennom lek.. I tillegg er skolen der veldig fokusert på tester - blir i mange tilfeller mer fokus på å gjøre det bra på en test enn selve læringen!

Samtidig har det engelske skolesystemet veldig mye bra.. så dette er jo ikke en svart/hvitt situasjon. De er for eksempel veldig bra på matte og 'science'..

Blir i mye større grad enn i Norge viktig å bo i riktig 'catchment area', slik at barna sogner til en bra skole!

Anonymous poster hash: 23341...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...