Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Vi er underbemannet da en sekretær sluttet hos oss,alstå hun er sykmeldt i oppsigelsestiden. Så nå er vi to stykker som gjør jobben for tre. Vi jobber på legekontor og det er utrolig hektisk nå og har vært det i de 5 ukene vi har vært "alene". Sitter nå i sofaen og kjenner pulsen,gråten på vei og kvalme. Er skikkelig urolig og. Er så utrolig sliten. Vi to som er igjen fungerer utrolig bra sammen, men begge to er slitne nå. Off...vet ikke hva jeg vil med innlehget, men måtte bare få det ut. Sykemelding er ikke aktuelt, da blir hun andre helt alene og det funker ikke. Vi er sammen om dette... Anonymous poster hash: e054c...c35
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Sykemelding fordi du er sliten og stressa på jobb? Ærlig talt, bare å ha det oppe som forslag vitner jo om at her må noen bare ta seg i nakkeskinnet og stable seg på beina og kjøre gjennom brasene. Ta det som er utfordring for svarte. Det er fravær på alle jobber og det er stressende og slitsomt, men man sitter da for pokker ikke å griner av den grunn. For no syt! Det finnes verre ting i verden. Ting som VIRKELIG kan knekke et menneske. Krig, fattigdom og kreft er tre eksempler. Anonymous poster hash: 4ecfa...60d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Nå skrev jeg jo at det ikke var aktuelt for fem flate øre!!! Jeg har ikke planer om det i det hele tatt. Hva er poenget med å svare sånn for å være ekkelt egentlig? Hva vet du om mitt liv og at jeg ikke er sliten av andre ting og? Min kjære svigermor tok sitt liv i høst og jeg var ikke sykmeldt da selvom det tok på ganske mye så er ikke den som sykmelder meg for ingenting for å si det sånn! Jeg skrev at jeg var sliten,kroppen funker ikke, men jeg skal på jobb så slapp helt av. Men takk for svar du, det var motiverende! Hi Anonymous poster hash: e1c4c...eec
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Legg deg tidlig i kveld, etter at du har lagt klar alt til i morgen tidlig! Spis en god frokost og prøv så godt du kan å møt positiv på jobb. Tenk at dagen kommer til å fly avgårde. Har dere mulighet for å jobbe overtid fot å komne i rute og gjøre ting? Spør hun andre om dere sammen skal jobbe en kveld overtid hver uke for å komme i mål med alt. Ta deg tid til et par 2 minutters pustepauser innimellom, drikk nok vann og få deg lunsj. Har de noe plan for hvor lenge dere bare blir to? Anonymous poster hash: 44c21...84a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Har aldri påstått at jeg veit noe om ditt liv, men du skriver om jobb situasjonen din og at du er på gråten fordi dere bare er to av tre igjen.Da mener jeg at du må ta deg sammen i stedet for å kun se problemer i situasjonen og ta det som en utfordring ikke hindring.Svært sjeldent vi er fulltallig på jobb men jeg veit at det finnes verre her i livet enn det.Sympati får du ikke hos meg pga jobb situasjonen din. Er det andre ting som tærer på er det beklagelig.Og det er trist.Det var du som nevnte sykemelding, og sykemelding brukes hvis en selv er syk, men jeg veit at folk sykemeldinger seg av andre årsaker også som f.eks mye fravær på jobb og at det blir ekstra på den stakkaren som er igjen.Du skriver også at ikke du vet hva du vil med innlegget, men det trur jeg du veit. Jeg trur du vil at vi skal synes synd på deg, og at vi føler med deg og alt det der, og gjett jeg føler med deg, men bit tenna sammen. Du er ikke aleine. Opplever du situasjonen som uutholdelig får du snakke med arbeidsgiveren din. Anonymous poster hash: 4ecfa...60d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Men jeg skrev jo at sykemelding ikke var aktuelt så skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i det. Er det sånn at man ikke kan klage og "syte" litt når man er sliten og skal fungere 100% på jobb og hjemme med barn osv...og da ikke helt klarer det. Det går utover de hjemme pluss at vi sksl være hyggelig og serviceinnstilte til alle slags pasienter uansett hvor sliten man er. Vet veldig godt at det finnes værre ting i livet, har opplevd det selv som privatperson og i jobb. Ja,kanskje jeg vil at noen skal synes synd på meg da og få litt sympati. Er ikke ofte man får det i det voksne liv. Vi søker etter folk, men det kan jo ta tid. Arbeidsgiver vet vi er slitne, men pasienthenvendelsene stopper ikke for det. Hi Anonymous poster hash: e1c4c...eec
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 HI nevnte vel at sykemeldig var uaktuelt fordi hun tenkte at noen her kanskje ville foreslå det! betyr ikke at hun vurderer det selv hallo... Jeg føler med deg HI, har vært i en lignende jobbsituasjon. Har ingen konkrete råd desverre, men gjør i alle fall ikke mer enn du må, og tenk at du gjør ditt beste og mer får du ikke gjort Anonymous poster hash: eacd1...beb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Takk for at du forstår meg og klarte å lese at jeg ikke ville ha sykemelding har enda ikke klart å legge meg for har ikke ro i kroppen, men opp i morgen tidlig og på jobb skal jeg god natt Hi Anonymous poster hash: e1c4c...eec
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 Vi er underbemannet da en sekretær sluttet hos oss,alstå hun er sykmeldt i oppsigelsestiden. Så nå er vi to stykker som gjør jobben for tre. Vi jobber på legekontor og det er utrolig hektisk nå og har vært det i de 5 ukene vi har vært "alene". Sitter nå i sofaen og kjenner pulsen,gråten på vei og kvalme. Er skikkelig urolig og. Er så utrolig sliten. Vi to som er igjen fungerer utrolig bra sammen, men begge to er slitne nå. Off...vet ikke hva jeg vil med innlehget, men måtte bare få det ut. Sykemelding er ikke aktuelt, da blir hun andre helt alene og det funker ikke. Vi er sammen om dette... Anonymous poster hash: e054c...c35 Klem til deg. Anonymous poster hash: ff986...e94
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Hvor lang tid er det til dere er fulltallig igjen da? Og hvor lenge har dette stått på? Og er det ikke mulig å leie inn en vikar? Vikaren kan jo ikke alt like godt men h*n må ta kunne avlaste dere? Spesielt at dere ikke får hjelp. Anonymous poster hash: 62e9c...53f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå