Gå til innhold

Irritert sjef..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååå.. Nå er sjefen sur fordi jeg, igjen, må være hjemme med sykt barn... Skjønner at det er irriterende og alltid måttw finne vikar for meg, men hva skal jeg gjøre da? Ungen har 39,5 i feber og mannen er på sjøen, så jeg har ikke så mye valg akkurat! Jeg får dårlig samvittighet av å ikke komme på jobb, samtidig som jeg får dårlig samvittighet av at jeg i det hele tatt bryr meg om det når barnet mitt er sykt.. Ahhh, måtte bare få ut litt frustrasjon..

Anonymous poster hash: 2897c...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at sjefen din har andre bekymringer enn deg ;)
Du er hjemme med barnet ditt som ikke har det bra og det SKAL du!
Sjefen din sin irritasjon er sjefen din sitt problem, ikke la det gå utover deg.

Anonymous poster hash: c8339...f98
Skrevet

Kjipt når det er sånn. Selvfølgelig skal du være hjemme.

Men et tips for å gjøre det litt smidigere er å ordne noen til å ta din vakt på egenhånd (om du har den type jobb)

Ikke noe du plikter, men letter nok stemningen noe .

Skrevet

Den samvittigheten kan være noe dritt innimellom altså :P

Jeg er slik selv. Har ikke vært mye hjemme med sykt barn, da han sjelden er syk. Og har han vært hjemme flere dager på rad så har min mamma steppet inn og tatt en dag eller to slik at jeg har kommet meg på jobb. Men de få gangene jeg er hjemme så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke kommer på jobb, også får dårlig samvittighet for at jeg tenker slikt når barnet er sykt. Og ikke minst inbiller jeg meg at sjefen blir sur, selv om han ikke har sagt noe. Og ikke burde han bli det heller. Han som valgte å ansette meg og viste at jeg hadde barn og i tilegg er alene. Så sjangsen for at jeg måtte kunne ta noen sykt barn dager visste han allerede da.

Tror dette med fravær og dårlig samvittighet er et typisk kvinnefenomen. Vi burde nok kanskje senke skuldrene litt i forhold til det.

Anonymous poster hash: 19d22...39c
Skrevet

Takk, det hjelper faktisk å lese noen "trøstende" ord :) Sjefen tenker vel antagelig mindre på det enn jeg bekymrer meg for.

Har desverre ikke mulighet til å ordne vikar selv, ellers hadde jeg gjerne gjort det :)

Anonymous poster hash: 2897c...003

Skrevet

Skjønner deg godt, er slik selv. Gi F... i sjefen. God bedring til poden😃

Skrevet

Skjønner åssen du har det, men her er det meg som er syk da :( Måtte ringe og si at jeg blir hjemme i morra og, det blir fjerde dagen :( Bare 3 uker siden jeg var vekke 5 dager. Men sånn er det bare noen ganger. Samvittighet er skikkelig plagsomt av og til.

Sa sjefen noe surt, eller det bare du som tenker at han er sur

Anonymous poster hash: 43f27...088
Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Min strenge sjef hjalp da hun trøstende sa at ingen barn er født bare friske. Det gjelder dine og alle andres barn også.

Anonymous poster hash: 43f64...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...