Gå til innhold

Hva i all verden var dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi begynte å klage på magesmerter i efta. Etter hvert ble det verre og hun gråt og skrek. Hun klarte ikke gå oppreist, så hun gikk bøyd. Hun sa det var vondt å rette seg opp.

 

Hun klager ofte på magesmerter og er noe plaget av UVI.

 

Magesmertene var tydeligvis voldsomme, for hun svettet så hun var våt. Jeg ble redd og ringte legevakt. Da roet det seg plutselig. Legevakta mente vi skulle se det ann, og nå sover hun.

 

Hun har klaget litt på vondt på høyre side av magen de siste dagene, men ikke dlik at hun er veldig plaget.

 

Lurer på hva dette kan være/ha vært?

 

Anonymous poster hash: 673ed...e83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blindtarmen? Min endte med å eksplodere når jeg var 8

Skrevet

Jeg tenkte med en gang blindtarmbetennelse, den sitter på høyre side av magen. Når jeg hadde det var det voldsomme smerter som ble verre utover dagen, og jeg klarte til slutt ikke gå oppreist. Jeg ville hatt lav terskel for å oppsøke lege, det kan være veldig farlig om man venter for lenge. 

Skrevet

Da sønnen min hadde slike smerter, viste det seg å være nyrestein. Vi kom til akutten med en ungdom i store smerter som lå sammenkrøket i bilen. Plutselig slapp smerten, men han var askegrå i fjeset den neste halve timen, så legen så jo at noe var galt. 

Skrevet

Jenta mi begynte å klage på magesmerter i efta. Etter hvert ble det verre og hun gråt og skrek. Hun klarte ikke gå oppreist, så hun gikk bøyd. Hun sa det var vondt å rette seg opp.

 

Hun klager ofte på magesmerter og er noe plaget av UVI.

 

Magesmertene var tydeligvis voldsomme, for hun svettet så hun var våt. Jeg ble redd og ringte legevakt. Da roet det seg plutselig. Legevakta mente vi skulle se det ann, og nå sover hun.

 

Hun har klaget litt på vondt på høyre side av magen de siste dagene, men ikke dlik at hun er veldig plaget.

 

Lurer på hva dette kan være/ha vært?

 

Anonymous poster hash: 673ed...e83

Kan jo være blindtarm, men det pleier ikke å være så voldsomt. De har ofte da feber noen dager, dårlig form og anoreksi. Begynner ofte midt i magen og flytter seg dypt ned på høyre side etterhvert. Kan bli verre akkurat før den sprekker ( ikke eksploderer😉) for så å bli bedre en stund/noen timer før hun da gradvis blir mye dårligere pga sepsis. Trenger da operasjon. Se henne an noen timer evt ring legevakt og spør om de kan ta blodprøver ( Crp og hvite blodlegemer vil være forhøyet). Det kan jo være kolikksmerter og, det kan jo være kjempevondt. God bedring.

 

Anonymous poster hash: 82cdc...e1e

Skrevet

Min sønn får sånne ekstreme smerter når han blir forstoppet så da må me på legevakten å få noke middel som løser opp

. Trudde første gangen at det var blindtarmen men det var det ikkje.. det kommer litt i tak nett som rier..

Skrevet

Dette vet jeg ikke om jeg ville sett an... Så vondt er det ikke normalt å ha det! Hvis det var i selve magen, og ikke bak mot ryggen, ville jeg tenkt det kunne vært luftsmerter. Det er ikke farlig, men kan være veldig vondt. Blindtarmbetennelse hvis det var på hennes høyre side (venstre når dere står mot hverandre). Men blindtarmbetennelse går ikke over av seg selv, med mindre betennelser sprekker og blir innkapslet (svært sjelden), hvis den sprekker blir man vanligvis fort dårligere, høy feber. Har/hadde hun feber, ikke bare kaldsvett?

Ellers kan nyrebekkenbetennelse være veldig vondt, men vanligvis mot ryggen, ikke i magen.

 

Men selv om hun ikke blir være i natt, ville jeg bedt om en vurdering av fastlegen i morgen.

 

God bedring til jenta di :)

 

Anonymous poster hash: f23d8...3a0

Skrevet

Da broren min hadde det slik og foreldrene våre tok han med på sykehuset viste det seg å være gjenstridig luft. Også veldig smertefullt.



Anonymous poster hash: 1b23c...82c
Skrevet

Jeg glemte å si at hun er 3 år.

 

Jeg tenkte på luftsmerter, for jeg vet det kan være smertefult. Ble redd av at hun gikk foroverbøyd i tillegg. Men, plutselig avtok smertene og hun rettet seg mer opp. Etterpå sa hun at hun ikke hadde vondt i magen lenger. Hun hadde ikke feber da hun la seg. Så valgte å la hun få legge seg. Tar turen på legevakta om det blir mer magesmerter i natt.

 

Tenkte på blindtarmbetennelse, men da avtar vel ikke smertene slik plutselig?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 673ed...e83

Skrevet

Jeg glemte å si at hun er 3 år.

 

Jeg tenkte på luftsmerter, for jeg vet det kan være smertefult. Ble redd av at hun gikk foroverbøyd i tillegg. Men, plutselig avtok smertene og hun rettet seg mer opp. Etterpå sa hun at hun ikke hadde vondt i magen lenger. Hun hadde ikke feber da hun la seg. Så valgte å la hun få legge seg. Tar turen på legevakta om det blir mer magesmerter i natt.

 

Tenkte på blindtarmbetennelse, men da avtar vel ikke smertene slik plutselig?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 673ed...e83

Hvis den sprekker kan det gå over en stund før hun blir dårligere. Men det er sjelden så små barn får blindtarmbetennelse.

 

Anonymous poster hash: 82cdc...e1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...