Gå til innhold

Dilemma; blir veldig takknemlig for innspill.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sagt opp jobben for å gå over i en annen jobb om et halvt års tid. Har ventet i over 5 år på å få denne jobben. Så oppdager jeg nå at jeg er gravid. Helt uplanlagt, og rett og slett et uhell...Hva gjør jeg nå da? Det er det verst tenkelige tidspunkrtet å gå ut i en permisjon på. Blir kjempepinlig å forklare det til sjefen, og jeg er livredd for at jeg ikke kommer til å få jobben allikevel. Vi har nemlig ikke signert kontrakten enda, kun muntlig avtale. Som sagt har jeg ventet over 5 år på denne muligheten, og denne type jobber vokser ikke på trær. Vi har barn fra før, og mannen sier at han kan ta permisjonen, at jeg begynner i jobb etter ca 2 måneder, men er redd for at det kommer til å bli for tøft...Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 5055d...179
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La mannen ta permisjon, om du føler det rett?

Skrevet

Jeg ville sørget for å få signert den kontrakten så fort som mulig og så heller prøvd å løse alt på best mulig måte etter hvert.

Gratulerer med jobben og lykke til :)

Anonymous poster hash: 749a7...60b
Skrevet

Jeg trur du skal slappe av. Skjønner bekymringa di, men du har en muntlig avtale med sjefen og en muntlig avtale er faktisk like bindene som en skriftlig. Sørg for å få skrevet under kontrakt så fort som mulig, så har du alt ditt på det rene. Dessuten tviler jeg på at den nye sjefen din er en drittsekk og han har ikke lov til å ta fra deg jobben på det grunnlag av at du er gravid. Pust med magen, og prøv å løse det på en mest mulig ryddig måte. 

Anonymous poster hash: a055e...83a
Skrevet

Signerer de andre. Signer kontrakter :) Du skal se at alt ordner seg  :klem:  :gravid:

Anonymous poster hash: 2da85...094
Skrevet

få signert kontrakten, deretter setter du deg ned med sjefen og forklarer situasjonen, og så tar du og mannen eventuelt 50-50 av permisjonen. Nå er permisjon bare 7 mnd uansett, så tror egentlig ikke arbeidsgivere tenker såååååå masse på det, om de vil ha deg på lang sikt :) Gratulerer så masse <3

Anonymous poster hash: 4b713...5bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...