Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Jeg kjenner ingen som er det. Ingen foreldre i klassen til barna heller (med mindre de lyver om jobb da). Blir bare nysgjerrig på hvor dere gjemmer dere på ekte.. Anonymous poster hash: bc53b...cc6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Ja, alle som ikke rakker ned på uføre er selv uføre. Helt klart logisk. Anonymous poster hash: 76f52...43c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Ja, alle som ikke rakker ned på uføre er selv uføre. Helt klart logisk. Anonymous poster hash: 76f52...43c Tok ikke den helt. Anonymous poster hash: bc53b...cc6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jeg kjenner heller ingen som er ufør, veit om noen få, men jeg opplever at på nettforum er uføre brukere godt representert. Noe må man vel ta ta tida til? Men for å dra den enda litt videre, hvorfor er dere her på forumet uføre? Altså diagnose? Jeg er bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: c1137...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Hadde jeg vært ufør så hadde jeg løyet til de andre foreldrene i barnehagen å sagt at jeg jobbet,for vet jo hvor fordomsfull mange folk er. Anonymous poster hash: 560a4...347
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Du ser nå vel på svarene her inne at 90% er halvpsycho. Anonymous poster hash: 4d97d...c2b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Jeg forteller ikke folk som ikke er i familie eller nære venner st jeg er ufør, spørr de sier jeg at jeg er hjemmeværende, enkelt og greit. Pga slike holdninger man finner her inne. Anonymous poster hash: fc549...bf4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Du ser nå vel på svarene her inne at 90% er halvpsycho. Anonymous poster hash: 4d97d...c2b Haha, mener du at diagnosen da er en eller annen form for psykisk lidelse? Bortsett fra prosentandelen du hevder, som jeg synes var litt høy er nok mine mistanker mye det samme som dine Anonymous poster hash: c1137...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Jeg kjenner, eller et par bekjente av meg er uføre. Hun ene er det pga ME, og jeg vet med 100% sikkerhet at hun aldri kan jobbe en dag resten av livet. Hun andre droppet ut av vgs og drakk og festet og løyg på seg ung ufør. Dette vet jeg fordi hun har sagt det selv. Hun har to barn hun ikke har omsorgen for og har samvær under tilsyn. Anonymous poster hash: 6a907...0a7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er 50% uføre men det er få som vet. Når noen spør sier jeg hvor jeg jobber. Når noen spør om jeg jobber fullt så svarer jeg nei, jeg jobber 50%. Og så slenger jeg ofte på at det er greit å følge opp barna med lekser hjemme og at mannen jobber så mye at jeg "tar meg av hjemmet". Anonymous poster hash: 5a3ba...aaa
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Har en svigermor selv som er ufør og det er mas og stønn som sliter oss i familien helt ut. Sluttet å bruke dette forumet for noen år siden da det kom inn en gjeng som var nær besatt å finne ut hvem som skrev hva og hvordan de kunne henge de ut. Om det er en uføre "mafia" som holder på for vi håpe denne siden kan få laget en egen uføre side så kan de klage til hverandre der : ) Kanskje de kan lage uføre nick slik at vi andre vet når vi bare må si positive ting. Vil legge til at jeg er svært glad mennesker som er syke kan få ha et fullverdig liv, men å sitte på nettet å føre kampen for uføre på en side der unge mødre spør om råd det synes jeg er merkelig at et så pass profilert forum vil ha. Nå er vel mysteriet hvem som skriver i kommentar feltene i avisen avslørt. Anonymous poster hash: fb0fe...fe4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #12 Skrevet 16. mars 2014 Hva med oss som ikke er uføre, men som eier empati? Anonymous poster hash: e5d04...0f4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #13 Skrevet 16. mars 2014 Søknad på uføretygd inne. Anonymous poster hash: 2a4b6...ac5
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 Hva med oss som ikke er uføre, men som eier empati? Anonymous poster hash: e5d04...0f4 Mennesker som er på nettet for å få bekreftelse og ikke slappe av og ha det moro kan ikke ha det godt med seg selv. Mange her inne som har kunnskap og vet hva de snakker om men det drukner i alle bedreviter svarene. Og ikke for å snakke om alle de som leter etter troll, er det ikke en moderator på denne siden? Anonymous poster hash: fb0fe...fe4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #15 Skrevet 16. mars 2014 Hva med oss som ikke er uføre, men som eier empati? Anonymous poster hash: e5d04...0f4 Ja, hva er det med oss? HI Anonymous poster hash: bc53b...cc6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 Hva med oss som ikke er uføre, men som eier empati? Anonymous poster hash: e5d04...0f4 Ja, hva er det med oss? HI Anonymous poster hash: bc53b...cc6 Du har virkelig ikke mye empati. Du virker som et realt søplemenneske. Heldigvis er ikke alle som deg! Anonymous poster hash: e5d04...0f4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Kjenner flere som er delvis eller helt uføre. Både i nabolaget, blant foreldrene til skoleungen, foreldre i bhg, kolegaer på jobb. Jeg selv har valgt å jobbe mindre på grunn av en kronisk sykdom jeg har. Fungerer så mye bedre nå. Etter at jeg har funnet min % har jeg ikke vært sykemeldt en eneste gang for denne sykdommen. Vet mange tror jeg jobber mindre på grunn av barna, men til og med de som vet om sykdommen min begynner å spørre meg om jeg ikke snart skal begynne å jobbe 100% siden yngste snart er skoleunge. Fra enkelte er det ingen forståelse for at trapper jeg opp igjen vil jeg bli mer syk og det kan ha store konsekvenser som ikke kan rettes opp i. Anonymous poster hash: 530df...9b7
MammantilNurket Skrevet 16. mars 2014 #19 Skrevet 16. mars 2014 (endret) Det er veldig mange tråder om uføre om dagen hvor det skrives lite hyggelige ting om uføretrygdede. Det er ikke greit, synes jeg. Hva er problemet? Vi lever i et VELFERDSSAMFUNN!!! Det innebærer at dersom folk av en eller annen grunn ikke er i stand til å jobbe får de penger av staten til mat, bolig og klær. De slipper altså å sulte, bo i bilen sin eller på gaten (slik realiteten er for mange i land uten trygdesystemer). Det er, med andre ord, et ledd i sosial utjevning, bevaring av velferdsstaten og sosialdemokratiet. Dette handler om å ta vare på hverandre! Det handler om solidaritet. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dette faller så mange tungt for brystet. Jeg må medgi at jeg ikke aner noe om satsene, men jeg tviler sterkt på at man "lever fett" på uføretrygd i Norge i dag. Om om deler av mine skattepenger bidrar til å minske klasseskille og fremveksten av ghettoer tenker jeg at det er topp! Det vil alltid være noen som utnytter systemet, det er synd. Jeg mener likevel at det blir helt feil dersom det skal gå ut over de som faktisk ikke er i stand til å delta i arbeidslivet. Endret 16. mars 2014 av MammantilNurket
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. mars 2014 #20 Skrevet 16. mars 2014 Jeg kjenner heller ingen som er ufør, veit om noen få, men jeg opplever at på nettforum er uføre brukere godt representert. Noe må man vel ta ta tida til? Men for å dra den enda litt videre, hvorfor er dere her på forumet uføre? Altså diagnose? Jeg er bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: c1137...7f6 Jeg er ufør fordi jeg har CP, er døv på et øre og delvis blind på 1 øye. Jeg er født veldig prematurt og fikk fødselskader. Jeg ble ufør for 1 1/2 år siden . Er åpen om både sykdommen og at jeg er ufør. Ser ingen grunn til at jeg skal gjemme meg eller skamme meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå