Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Jeg ble nysgjerrig. Anonymous poster hash: 50587...75b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Ingenting? Jeg vil helst kremeres. Anonymous poster hash: f6e69...a40
Serepta Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jeg vil det. Alternativet synes jeg er ganske ekkelt..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Jeg syns det er ekkelt at asken blir blandet med aske fra alle andre. "Din" aske blir ikke samlet ene og alene.. Guffent å tenke på hvis familien vil ha aske, og det er ikke aske fra den en ønsker å ha. For alt en vet kan det være Breivik sin..usj. Hvil i fred med voldtektsmenn og seriemordere, liksom.. Anonymous poster hash: 5d59e...15c
Gjest Tittentott Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Jeg syns det er ekkelt at asken blir blandet med aske fra alle andre. "Din" aske blir ikke samlet ene og alene.. Guffent å tenke på hvis familien vil ha aske, og det er ikke aske fra den en ønsker å ha. For alt en vet kan det være Breivik sin..usj. Hvil i fred med voldtektsmenn og seriemordere, liksom.. Anonymous poster hash: 5d59e...15c Er du helt sikker på dette? Virker jo naturlig at man får asken til sitt eget familiemedlem og ikke en blanding av asken til forskjellige mennesker?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Jeg vil, men vil ikke at familien skal ta vare på asken. Ha er vitsen med det?? De måte bare kaste det på er fint sted... Anonymous poster hash: 88e56...ff2
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Huff. Brenne opp? Nei... Anonymous poster hash: b6b5a...ca2
HvittHus Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Jeg vil, men vil ikke at familien skal ta vare på asken. Ha er vitsen med det?? De måte bare kaste det på er fint sted... Anonymous poster hash: 88e56...ff2 Man må ikke ha et gravsted. Askespredning er en flott løsning i slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Jeg syns det er ekkelt at asken blir blandet med aske fra alle andre. "Din" aske blir ikke samlet ene og alene.. Guffent å tenke på hvis familien vil ha aske, og det er ikke aske fra den en ønsker å ha. For alt en vet kan det være Breivik sin..usj. Hvil i fred med voldtektsmenn og seriemordere, liksom.. Anonymous poster hash: 5d59e...15c Er du helt sikker på dette? Virker jo naturlig at man får asken til sitt eget familiemedlem og ikke en blanding av asken til forskjellige mennesker? Nå tror jeg du blander sammen kremering av mennesker og dyr. Dyr blir kremert sammen hvis ikke eieren ber om og betaler for at det skal kremeres alene. Tviler på at massekremasjon av mennesker foregår her i Norge Anonymous poster hash: 50587...75b
CaptainHindsight Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Jeg har sett en kremering og jeg synes ikke håndteringen av dette er så veldig verdig. Hadde følelsen av at halve personen svevde rundt i rommet etterpå... Jeg har heller problemer med å se hva som er ekkelt ved å bli begravet. Det er jo en naturlig prosess, og egentlig en veldig fin en.
mamma_bergen Skrevet 16. mars 2014 #12 Skrevet 16. mars 2014 Jeg vil, men vil ikke at familien skal ta vare på asken. Ha er vitsen med det?? De måte bare kaste det på er fint sted... Anonymous poster hash: 88e56...ff2 Det er ikke lov å spre aske hvor som helst, man må søke om det, og det langt til sjøs og langt oppi fjellet. Uten at jeg skal si så mye mer om det, det er noen år siden vi hadde om det på skolen..Urnen må nok graves ned på kirkegården.. Selv vil jeg begraves, liker ikke tanken på å brenne
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #13 Skrevet 16. mars 2014 Jeg vil, men vil ikke at familien skal ta vare på asken. Ha er vitsen med det?? De måte bare kaste det på er fint sted... Anonymous poster hash: 88e56...ff2 Det er ikke lov å spre aske hvor som helst, man må søke om det, og det langt til sjøs og langt oppi fjellet. Uten at jeg skal si så mye mer om det, det er noen år siden vi hadde om det på skolen..Urnen må nok graves ned på kirkegården.. Selv vil jeg begraves, liker ikke tanken på å brenne Tanken på å råtne og bli spist av ekle mark er ikke bedre... Anonymous poster hash: 88e56...ff2
mamma_bergen Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 Jeg vil, men vil ikke at familien skal ta vare på asken. Ha er vitsen med det?? De måte bare kaste det på er fint sted... Anonymous poster hash: 88e56...ff2 Det er ikke lov å spre aske hvor som helst, man må søke om det, og det langt til sjøs og langt oppi fjellet. Uten at jeg skal si så mye mer om det, det er noen år siden vi hadde om det på skolen..Urnen må nok graves ned på kirkegården.. Selv vil jeg begraves, liker ikke tanken på å brenne Tanken på å råtne og bli spist av ekle mark er ikke bedre... Anonymous poster hash: 88e56...ff2 Av jord er du kommet, til jord du skal bli..Ikke at jeg er særlig kristen, men jeg føler det er en naturlig prosess Og igjen, jeg har nesten angst for å brenne, så da er ikke det siste jeg vil skal skje med meg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. mars 2014 #15 Skrevet 16. mars 2014 Jeg skjønner ikke hva som er ekkelt ved å bli begravet jeg da. Forråtnelse og det at alt biologisk blir til jord, og så til næring for andre organismer og planter er jo helt naturlig. Og jeg synes det er en god tanke at den døde kroppen kan gi energi til andre livsformer, og kanskje noen fine blomster og trær. Dessuten er man jo ikke der uansett. Jeg merker nok ikke forskjellen på om jeg skulle fly rundt i lufta som aske eller spises av mark og så bli til jord.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 Jeg ønsker å doneres til forskning slik at studenter kan lære seg om kropp og forskjellig ved å maltraktere den døde kroppen min. Jeg ser for meg den kjekke gutten i klassen riva av armen min fra liket og løpe etter jentene med armen og slå de i rumpa med den. Helt klart bedre enn å brenne og ikke være til noen nytte, for min del. Anonymous poster hash: d332d...b1d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Her er grunnen til at jeg ser på kremering som ekkelt og unaturlig. For ikke å snakke om svært forurensende. Anonymous poster hash: cf08a...aaf
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #18 Skrevet 16. mars 2014 Så dokumentaren, og en her over snakket om at det var ekkelt at kisten ble knust/presset sammen når man blir begravet, men her knuses jo hodeskallen, og alt av bein males i en kvern etterpå så man blir til støv. Det er det ikke brenningen alene som gjør, man må knuse og male beina utenom også. Og hvordan kan man være sikker på at disse som jobber der ikke tar feil av alt støvet, av hvem som er hvem? Har man et intakt lik vil man i det minste kunne identifisere personen enkelt. Anonymous poster hash: ad033...2c9
HvittHus Skrevet 16. mars 2014 #19 Skrevet 16. mars 2014 Så dokumentaren, og en her over snakket om at det var ekkelt at kisten ble knust/presset sammen når man blir begravet, men her knuses jo hodeskallen, og alt av bein males i en kvern etterpå så man blir til støv. Det er det ikke brenningen alene som gjør, man må knuse og male beina utenom også. Og hvordan kan man være sikker på at disse som jobber der ikke tar feil av alt støvet, av hvem som er hvem? Har man et intakt lik vil man i det minste kunne identifisere personen enkelt. Anonymous poster hash: ad033...2c9 I norge kremeres kun en person av gangen og kisten er utstyrt med en ildfast brikke som identifiserer vedkommende person. Så her til lands foregår kremasjoner helt annerledes enn videoen over. file:///C:/Users/Administrator/Downloads/Kr-handbok_BLUR.pdf
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #20 Skrevet 16. mars 2014 Så dokumentaren, og en her over snakket om at det var ekkelt at kisten ble knust/presset sammen når man blir begravet, men her knuses jo hodeskallen, og alt av bein males i en kvern etterpå så man blir til støv. Det er det ikke brenningen alene som gjør, man må knuse og male beina utenom også. Og hvordan kan man være sikker på at disse som jobber der ikke tar feil av alt støvet, av hvem som er hvem? Har man et intakt lik vil man i det minste kunne identifisere personen enkelt. Anonymous poster hash: ad033...2c9 I norge kremeres kun en person av gangen og kisten er utstyrt med en ildfast brikke som identifiserer vedkommende person. Så her til lands foregår kremasjoner helt annerledes enn videoen over. file:///C:/Users/Administrator/Downloads/Kr-handbok_BLUR.pdf Likevel vil jo hodeskalle og ben måtte knuses og males opp. De brenner ikke uten videre opp. Så det er da ikke noe bedre enn å knuse en kiste? Anonymous poster hash: ad033...2c9
HvittHus Skrevet 16. mars 2014 #21 Skrevet 16. mars 2014 Så dokumentaren, og en her over snakket om at det var ekkelt at kisten ble knust/presset sammen når man blir begravet, men her knuses jo hodeskallen, og alt av bein males i en kvern etterpå så man blir til støv. Det er det ikke brenningen alene som gjør, man må knuse og male beina utenom også. Og hvordan kan man være sikker på at disse som jobber der ikke tar feil av alt støvet, av hvem som er hvem? Har man et intakt lik vil man i det minste kunne identifisere personen enkelt. Anonymous poster hash: ad033...2c9 I norge kremeres kun en person av gangen og kisten er utstyrt med en ildfast brikke som identifiserer vedkommende person. Så her til lands foregår kremasjoner helt annerledes enn videoen over. file:///C:/Users/Administrator/Downloads/Kr-handbok_BLUR.pdf Likevel vil jo hodeskalle og ben måtte knuses og males opp. De brenner ikke uten videre opp. Så det er da ikke noe bedre enn å knuse en kiste? Anonymous poster hash: ad033...2c9 I mitt hode er det bedre å knuse skalle og ben etter at det kun er forkullede deler igjen, enn prosessen som foregår i en kiste når adskillige kilo jord presser sammen kiste og kropp. Men vi er forskjellige som mennesker, og tar forskjellige valg også når det gjelder valg av begravelse.
Mrs. Kaizer Skrevet 16. mars 2014 #22 Skrevet 16. mars 2014 Sjelen har forlatt hjemmet og det er bare skallet igjen. Samme for meg om det blir brent eller spist av mark, jeg merker ikke noe uansett.
Voilà Skrevet 16. mars 2014 #23 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er så redd for brann og flammer nå mens jeg lever, så jeg vil ikke at det siste kroppen min er med på er å bli brent opp! Eneste jeg ser som fordelen med kremasjon er at man tar mindre plass på gravplassen. Leste forresten nettopp en artikkel om at det ikke er mark som bryter kroppene ned, men bakterier som vi tar med oss i graven. Bare for å ha sagt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå