Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Hvordan gjør dere det med innkjøp av det som trengs? Anonymous poster hash: 289f1...e4f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Hvordan gjør dere det med innkjøp av det som trengs? Anonymous poster hash: 289f1...e4f Vi har ikke allverdens med råd.. Kun jeg som jobber fulltid, og han studerer fulltid siste året ( skal snart i perm) heldigvis kjøpte svigerforeldre vogn til 5000 kroner, mine foreldre sponsa seng til 1000 lappen, og vi har selv kjøpt bilstol og stellekommode til ca 2000 kr selv, da ny. Babyklær kan man kjøpe brukt om man kan. Anonymous poster hash: ae3d0...fd3
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Fant en fin sprinkelseng på finn.no, planlegger å kjøpe vogn også der. Bilstol kjøper jeg også brukt. Senga kostet 400kr, vognen jeg vil ha ligger på rundt 3000 brukt, sparer bare en tusenlapp i tre mnd fremover så kjøper jeg ei vogn. Vognpose fant jeg på en kjøp og salgside på fb til 400kr, i dun. Anonymous poster hash: 970ae...691
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Et lite tips; Meld dere inn i kjøp/salg/bytte/gi bort-grupper på facebook, der kan dere gjøre gode kupp 👍 Jeg driver og kvitter meg med alt av babyutstyr nå og jeg legger det ut på slike sider til en symbolsk sum. Tingene blir fort borte Anonymous poster hash: d1ef1...da5
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Hm, kanskje det bare er her i Østfold da at ingen er interesserte i brukte klær...Har prøvd i to uker nå, å selge pent brukte babyklær og litt annet utstyr. Ingen respons. Både via Finn og Facebook... Og ikke at det MÅ kjøpes av noen med dårlig råd, jeg lurte bare fordi man ofte hører om de med dårlig råd (ikke at jeg har så god råd selv), men det virker ikke som om noen er interessert likevel. Klærne er jo knapt brukt. Anonymous poster hash: 289f1...e4f
MrsMilla Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Hvordan gjør dere det med innkjøp av det som trengs? Anonymous poster hash: 289f1...e4f Vi har forsåvidt ikke veldig dårlig råd, men sparer litt her og der på ting siden vi har store utgifter i oppussing for tida. Har det meste fra før, og senker vel kravene litt mtp hva som er nødvendig på barnerom og av utstyr. Barn trenger ikke så mye som mange tror. Det er heller ikke nødvendig med ny vogn hver gang, nye klær, og at alt skal se så bra ut. Det er tross alt for foreldrene, ikke barnet. Legger pengene i det som er viktig, som bilstol, og kjøper gjerne brukt vogn om vi trenger flere (har tre utslitte vogner fra før - hard bruk her....) Ellers er vi litt bevisste mtp matinnkjøp, og velger skikkelige varer (gjerne økologiske og mye frukt/grønt og grovt) - men ikke mer enn vi trenger. Senga er brukt av mange barn, dyne og trekk er utvasket (forsåvidt bra for barnet, men ser ikke like fint ut), mange av klærne er litt utbrukte og lappet (nøstebarnklær trenger lapper rett som det er).
#Ariadne# Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Har bilstol med base med bAse om noen vil ha. Har også basson duovogn , men den har bare ett hjul som fungerer . Så tre nye må kjøpes. Følger med dypvogn og sportsvognsdel . Fisher price babygym, men bare stativet ..
BareMas Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Først bestemmer dere dere for hva som er "must-have" for dere, så handler dere inn litt etter litt. Finnes mye bra brukt. Sjekk om det er mulig å finne det dere skal ha billigere andre steder eller på nett før dere kjøper. Arvaklær er verdt sin vekt i gull. Og ikke minst, husk at butikkene er åpne etter babyen kommer også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå