Gå til innhold

Hva gjør jeg med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 3 år sluttet med bleie for ca. en mnd siden. Hun har bæsjet og tisset på do. Men, nå har hun sluttet å si fra at hun må bæsje, så nå bæsjer hun i trusa hver eneste gang. Har prøvd belønning med klistremerker, det hjelper ikke.

Så hvordan løser jeg dette?

Anonymous poster hash: 57281...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å sette henne på do til faste tider. Etter middagen f ex.

Skrevet

Har gjort det, men det nytter ikke. Hun sier hun ikke må bæsje og går av doen med en gang.

Skrevet

.

Skrevet

Har hun fått belønning etter så og så mange klistremerker da? Gi hun 1 klistremerke når hun tisser, to når hun bæsjer, og en belønning etter 5 merker.

Anonymous poster hash: a4387...ca0

Skrevet

Ja, har prøvd det, men hun bæsjer på seg alikevel. Vet ikke helt hva jeg skal finne på for å få slutt på dette...

Skrevet

Har det skjedd noe i familien, eller kommer det en stor endring i hverdagslivet deres?

Vi slet med det når gutten var 3,5-4 år, kalender fungerte ikke og vi ble ganske så lei av tisse og bæsj i underbuksene. For ikke å snakke om at vi var redde for mobbing på pre-school. Etterhvert skjønte vi at det var en form for protest mot vi hadde flyttet til utlandet samt fortvilelse som følge av farfarens død. Vi traff en psykolog en periode og jobbet litt med å lære å uttrykke følelser også ga det seg.

Det som fikk oss på sporet av en psykologisk årsak var at han utelukkende gjorde det når han var med oss, aldri med andre.

Anonymous poster hash: d1ed0...9a7

Skrevet

Har ikke skjedd noe spesielt og ingen forandringer som kommer heller. Hun bæsjer i trusa når hun er hos besteforeldre også...

Skrevet

På med bleie igjen..

Anonymous poster hash: 1e9df...7eb

Skrevet

Skjedde med gutten her og. Jeg måtte nærmest fotfølge han for at ikke han skulle bæsje på seg. Det gikk seg til etter hvert, men var et mareritt da det sto på. Jeg hadde nok tatt på bleie igjen.

Anonymous poster hash: e9480...ba9
Skrevet

Men, er det ikke litt dumt å ta på bleie igjen når hun er kjempeflink til å si fra når hun må tisse?

Skrevet

Dytt...

Skrevet

.

Skrevet

På med bleie!

Ikke stress med bleieslutt hvis hun ikke er moden. Ta på bleien når du vet hun skal bæsje om så.

Min gutt sluttet med tissebleie før 3 år. Etter en mnd med bæsjebleie var det slutt. Hatt 2 tisseuhell i ettertid, thats it!

Minstegutten derimot..langt over 3 år, nekter fremdeles å tisse på do :D

Jeg har ikke noe problem å se at unger er ulike så jeg stresser iallefall ikke med den bleien ;)

Anonymous poster hash: 4cb4a...667
Skrevet

Dette var ikke en bevist handling fra min siden, men det fungerte på guttunge her. 

En morgen vi sto opp var jeg veldig trøtt så tok bare av han natt bleia og lot han gå i pysjen. Men denne dagen hadde han ikke truse under pysjen, og pysj buksa var vid og løs i beina. Så når uhellet var ute var det ingenting som stoppa bæsjen, den bare rulla ut buksebeinet og ned på gulvet. For han var det så ekkelt at siden den dag har han ikke hatt bæsje uhell. 

Har fortsatt tisse uhell innimellom. Han slutta med bleie i oktober, og har ikke hatt bæsje uhell siden den episoden i desember. Og før den tid kom det aldri bæsj i do, kun i trusa eller natt bleia. Nå nekter han å bæsje i natt bleia også. 

Anonymous poster hash: 0204c...dd1
Skrevet

Dette skjedde her i huset også, og jeg satt bleien på igjen og prøvde igjen året etter.. Da gikk det bedre :)

Anonymous poster hash: 18386...86f
Skrevet

Hun har ikke hatt hverkrn tisseuhell eller bæsjeuhell før nå. Hun har vært kjempeflink til å gå på do og har nesten ikke hatt uhell. Er den siste uka hun har sluttet med å si fra at hun må bæsje. Hun har aldri tisseuhell hjemme. Bør bleia alikevel på igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...