Gå til innhold

Tips til god skalljakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan tipse om en god skalljakke? Eventuelt en butikk  med bra utvalg i skalljakker til damer? Er dessverre litt for kresen tror jeg.... Jakken må

- være litt innsvinget, så den kan brukes til hverdags uten å se ut som en regnjakke

- tåle en skur, helst vanntett

- vindtett

- nøytral farge

- ikke være sånn regnjakke-knitrete, heller litt myk

- ikke for dyr... (ikke over 1000,- og gjerne godt under det og!)

Huff...noen tips?

Anonymous poster hash: 7d173...3aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnihagen.no er en lokal sportsbutikk her jeg bor. De har til både voksne og barn. De har ofte veldig gode tilbud. De sender og har nettbutikk :)

Skrevet

Sett på Didrikssons Olivia womens jacket ?

Vet ikke hva den koster, men innsvinget og nøytal er den.

Skrevet

Skalljakker er jo gjerne litt hardere og bråkete i stoffet enn softshell...ikke til unngå hvis du vil ha en billigere variant.

Men jeg sverger til Stormberg. De har pene skalljakker til damer til en ok pris.

Skogstad er et billigere merke men har ikke prøvd jakkene. Barna har flere dresser fra skogstad. Har selv en skogstadbukse(skall) jeg er fornøyd med.

Anonymous poster hash: 492fa...4dd

Skrevet

Kunne forslått mange, før kriteriet om pris kom opp :P

Høres ut som du kunne tenkt deg en softshelljakke heller enn skalljakke, siden du vil ha en som er litt myk og som ikke knitrer.

Skrevet

Jeg liker 24 sine klær.

Anonymous poster hash: 6d41a...da6

Skrevet

Bergans? Det er jo ofte salg og da er de iallfall under 1000,- Jeg har en softshellkåpe jeg er veldig fornøyd med. De er innsvingt og fine i snittet :-)

Skrevet

HI, her. Takk for svar dere! :-) Jo, softshell er kanskje det som tiltaler meg mest, stoffmessig, men syns de ofte bare er vannavvisende? Det er jo litt kjipt... Altså, lei har jo regnjakke til pøsedager, men fint om den kunne tålt en byge... Skal sjekke ut noen av de dere har nevnt nå :-)

Anonymous poster hash: 7d173...3aa

Skrevet

softshell tåler ikke like mye vann, der er hivedforskjellen på skall og soft. Softshell er vind og vann-avisende og greit i oppholdsvær. Softshell puster derimot bedre og føles mindre klam.

En god skalljakke er som en regnjakke og det bør du velge om du trenger noe mot regnværet.

Jeg har både skalljakke og softshelljakke. En til hver anledning.

Anonymous poster hash: 492fa...4dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...