wanda71 Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Syntes det har vært fryktelig mye mas, gnål og lite empatiske spørsmål rettet mot uføre den siste tiden. Blir skuffa når jeg ser hvor intolerante en del av dere damer er. Tror mange uføre har evig nok å stri med om de ikke skal bli mistenkeligjort og sett ned på i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Åpenbart. Men her inne tror jeg folk synes det er viktig å starte en tråd som får stor respons og flere sider med svar. Lagt merke til at lages det en tråd med et tema som engasjerer så dukker det straks om fire/fem tråder til med det samme temaet. Folk jager etter å lage tråder og få STOR respons. Rimelig fantasiløse da og en smule patetiske. Kan lurer på om enkelte her inne har et liv utenom nett. Anonymous poster hash: 062b7...804
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 ALLE uker er mobb de uføre-uker. Dette handler bare om å ha noen å rakke ned på. For hvis folk faktisk var så bekymret for tapte penger for staten så ville de engasjert seg langt mer i alle de som snusker med skatten. Men noen nedrakking på alle de som har kontoer i utlandet, alle de som jukser med inntektene sine for å skjule de for skatteetaten, nei det hører vi ikke noen klaging på. Selv om det er de som koster staten de store summene. Anonymous poster hash: 979d0...874
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Sannsynligvis. Snart skal de hetse alenemødre igjen. De mindre begavede må alltid hetse og trakassere noen, hvordan skal de ellers føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 43f61...bbb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Det går litt på rundgang. Når de har det ille med seg selv, starter de tråder om uføre, hjemmeværende/karrierekvinner, barn og alkohol, uutdannede og arbeidsledige. Felles for de som starter sånne tråder er vel at de ikke er av de mest ressurssterke selv. Anonymous poster hash: c8075...829
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Jada, men for oss som er det skjer det hver dag hele året faktisk Anonymous poster hash: be421...760
wanda71 Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2014 Synes vel det oser misunnelse, bitterhet og et lass med dårlig selvtillitt når jeg leser disse innleggene. At uføre ikke skal ha barn hvis de ikke klarer å jobbe er virkelig noe oppgulp å komme med. Jeg kan ha lurt på i mitt stille sinn hvordan folk orker å ha mange barn men det har ikke hatt noe med om de var ufør eller ei.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Jada, men for oss som er det skjer det hver dag hele året faktisk Anonymous poster hash: be421...760 Signerer. Anonymous poster hash: 48996...16a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Nå har det vært mobb same uke en ganske lang stund her inne uten at noen har hintet frempå at det er urbefolkning i Norge som har en historie man skal ikke le av! Meg bekjent jobber ikke antirasistisk senter med uføre som en minoritet, men neste gang jeg snakker med en i ledelsen skal jeg spørre. Ps: dere er på web damer : ) Uføre er ikke en beskyttet gruppe, men en gruppe mennesker som mottar hjelp av staten pga de har rett på det. At noen som betaler skatt får fnatt av klaging fra uføre, I get it! Først ber man, så får man, så klager man var dette alt? Hvor er resten av kaken? Anonymous poster hash: ffeb6...a89
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 ALLE uker er mobb de uføre-uker. Dette handler bare om å ha noen å rakke ned på. For hvis folk faktisk var så bekymret for tapte penger for staten så ville de engasjert seg langt mer i alle de som snusker med skatten. Men noen nedrakking på alle de som har kontoer i utlandet, alle de som jukser med inntektene sine for å skjule de for skatteetaten, nei det hører vi ikke noen klaging på. Selv om det er de som koster staten de store summene. Anonymous poster hash: 979d0...874 Takk for en god latter! Hvis du mener de som skjuler skattbar inntekt er høyere enn trygdeutgifter i Norge så vil jeg gjerne ha beviser for det. Er du egentlig klar over hvor stor del av statsbudsjettet som går til trygd? Anonymous poster hash: 3bdca...8cd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Synes vel det oser misunnelse, bitterhet og et lass med dårlig selvtillitt når jeg leser disse innleggene. At uføre ikke skal ha barn hvis de ikke klarer å jobbe er virkelig noe oppgulp å komme med. Jeg kan ha lurt på i mitt stille sinn hvordan folk orker å ha mange barn men det har ikke hatt noe med om de var ufør eller ei. Tror ikke så mange er misunnelig på de som er uføre altså.. Anonymous poster hash: 20181...237
wanda71 Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 16. mars 2014 Synes vel det oser misunnelse, bitterhet og et lass med dårlig selvtillitt når jeg leser disse innleggene. At uføre ikke skal ha barn hvis de ikke klarer å jobbe er virkelig noe oppgulp å komme med. Jeg kan ha lurt på i mitt stille sinn hvordan folk orker å ha mange barn men det har ikke hatt noe med om de var ufør eller ei. Tror ikke så mange er misunnelig på de som er uføre altså.. Det burde virkelig ikke være det, men det virker som mange tror de har et sabla lett liv og uførediagnosen har de skrevet etter på nettet. Det er selvfølgelig noen som utnytter systemet men da får man gå etter de det gjelder og de som lager systemet slik at det kan utnyttes. Anonymous poster hash: 20181...237
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #13 Skrevet 16. mars 2014 Men skulle nesten tro de var misunnelige. Det er jo såååå hyggelig å gå hjemme å føle at man ikke strekker til og mangel på sosialt samvær med kolleger. Og med 13-15 tusen kroner utbetalt så lever man jo fett! Kjempe lett å få lån, kjempe lett å gjøre noe hyggelig for man har jo så mye penger å gjøre det for, kjempe lett å måtte fortelle andre at man er uføretrygdet, da man vet så utrolig godt at det sitter sånn stygge trollkjerringer som her inne å dømmer deg. Sånn bedrevitere og som jeg mener helt ærlig oppriktig er dårlige rollemodeller for sine barn hvis det er slike holdninger mot uføre, dere lærer barna deres. Lære dem å vise null empati, se ned på syke mennesker og lære dem til å tro at de er så mye bedre enn alle andre. Og sånn generellt her inne så er det så utrolig mye stygt som blir sagt! Kjenner jeg blir trist av hele anonymforumet og jeg håper virkelig det er kun sånn dere oppfører dere foran dataskjermen og ikke in real life. For da er det rett og slett mega trist at det finnes så utrolig onde, empatiløse, mobbende selvgode damer. Etter å ha vært her inne igjen nå i ett par dager så husket jeg veldig godt hvorfor jeg sluttet å være her inne og jeg kommer ikke til å være her inne noe mer heller for dette forumet er kun til uthenging og mobbing. Anonymous poster hash: 8a9cb...063
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 Sannsynligvis. Snart skal de hetse alenemødre igjen. De mindre begavede må alltid hetse og trakassere noen, hvordan skal de ellers føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 43f61...bbb Det er dessverre ikke bare de mindre begavede som hetser. Jeg er medlem av mensa, men av og til MÅ jeg være ekkel med noen her. KUN fordi jeg aldri er ekkel med noen irl og må få ut irritasjonen min et sted Anonymous poster hash: f9f6f...bee
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #15 Skrevet 16. mars 2014 Må være fryktelig vondt og slitsomt å gå å bære på så mye frustrasjon slik at du må være ekkel mot fremmede mennesker. Kanskje en psykolog hadde vært bedre å få ut den fæle frustrasjonen din på enn å mobbe ande mennesker. Uvanlig at man finner glede i å være ekkel og ufin mot andre mennesker for sin egen vinning og selvfølelse. Anonymous poster hash: 8a9cb...063
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 Men skulle nesten tro de var misunnelige. Det er jo såååå hyggelig å gå hjemme å føle at man ikke strekker til og mangel på sosialt samvær med kolleger. Og med 13-15 tusen kroner utbetalt så lever man jo fett! Kjempe lett å få lån, kjempe lett å gjøre noe hyggelig for man har jo så mye penger å gjøre det for, kjempe lett å måtte fortelle andre at man er uføretrygdet, da man vet så utrolig godt at det sitter sånn stygge trollkjerringer som her inne å dømmer deg. Sånn bedrevitere og som jeg mener helt ærlig oppriktig er dårlige rollemodeller for sine barn hvis det er slike holdninger mot uføre, dere lærer barna deres. Lære dem å vise null empati, se ned på syke mennesker og lære dem til å tro at de er så mye bedre enn alle andre. Og sånn generellt her inne så er det så utrolig mye stygt som blir sagt! Kjenner jeg blir trist av hele anonymforumet og jeg håper virkelig det er kun sånn dere oppfører dere foran dataskjermen og ikke in real life. For da er det rett og slett mega trist at det finnes så utrolig onde, empatiløse, mobbende selvgode damer. Etter å ha vært her inne igjen nå i ett par dager så husket jeg veldig godt hvorfor jeg sluttet å være her inne og jeg kommer ikke til å være her inne noe mer heller for dette forumet er kun til uthenging og mobbing. Anonymous poster hash: 8a9cb...063 Jeg har en helt annen opplevelse av forumet enn deg. Opplever at folk ikke forstår forskjell på hva som er kontroversielt å be om sympati for. Aner ikke hvorfor du er ufør men klarer man å sitte en hel dag på nettet og skrive om seg selv og sin egen verdens oppfattelse uten at det har noen rot i noe annet enn seg selv og sine opplevelse, da er man syk, meget syk. Da er det best man er hjemme. Selv klarer jeg fint å sile hvem jeg for svar av og må si det er mange oppegående damer her inne med god utdannelse, full jobb, hjemmeværende, etc. Skulle ønske meg mer mangfold av ulike grupper men da må det bli mindre klaging over åååå ingen forstår meg. Hvis ingen av dine nærmeste forstår deg så gå til fastlegen og få hjelp! Anonymous poster hash: ffeb6...a89
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er ikke ufør jeg men jeg kjenner flere som er det og de har det ikke så morsomt og har ikke noe ønske om å være det. Empati kalles det og forståelse for andres situasjon. Ikke sitter jeg en hel dag nettet heller. Jeg har heldigvis bedre ting å gjøre, men jeg er innom en gang i mellom. Men da er jeg som regel ikke på anonymforumet da jeg syns det er så utrolig mye stygt som blir sakt. Heksejakt er det innimellom! Anonymous poster hash: 8a9cb...063
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #18 Skrevet 16. mars 2014 Må være fryktelig vondt og slitsomt å gå å bære på så mye frustrasjon slik at du må være ekkel mot fremmede mennesker. Kanskje en psykolog hadde vært bedre å få ut den fæle frustrasjonen din på enn å mobbe ande mennesker. Uvanlig at man finner glede i å være ekkel og ufin mot andre mennesker for sin egen vinning og selvfølelse. Anonymous poster hash: 8a9cb...063 Uvanlig?? Det er vel noe av det vanligste som finnes Anonymous poster hash: f9f6f...bee
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #19 Skrevet 16. mars 2014 Sannsynligvis. Snart skal de hetse alenemødre igjen. De mindre begavede må alltid hetse og trakassere noen, hvordan skal de ellers føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 43f61...bbb Det er dessverre ikke bare de mindre begavede som hetser. Jeg er medlem av mensa, men av og til MÅ jeg være ekkel med noen her. KUN fordi jeg aldri er ekkel med noen irl og må få ut irritasjonen min et sted Anonymous poster hash: f9f6f...bee For medlemmer av Mensa er virkelig gode på sosiale spilleregler! Anonymous poster hash: 062b7...804
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #20 Skrevet 16. mars 2014 Sannsynligvis. Snart skal de hetse alenemødre igjen. De mindre begavede må alltid hetse og trakassere noen, hvordan skal de ellers føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 43f61...bbb Det er dessverre ikke bare de mindre begavede som hetser. Jeg er medlem av mensa, men av og til MÅ jeg være ekkel med noen her. KUN fordi jeg aldri er ekkel med noen irl og må få ut irritasjonen min et sted Anonymous poster hash: f9f6f...bee For medlemmer av Mensa er virkelig gode på sosiale spilleregler! Anonymous poster hash: 062b7...804 Hehe. Det er vel ingen i din omgangskrets som er særlig smarte Anonymous poster hash: f9f6f...bee
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #21 Skrevet 16. mars 2014 Sannsynligvis. Snart skal de hetse alenemødre igjen. De mindre begavede må alltid hetse og trakassere noen, hvordan skal de ellers føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 43f61...bbb Det er dessverre ikke bare de mindre begavede som hetser. Jeg er medlem av mensa, men av og til MÅ jeg være ekkel med noen her. KUN fordi jeg aldri er ekkel med noen irl og må få ut irritasjonen min et sted Anonymous poster hash: f9f6f...bee At du er medlem av mensa gjør deg ikke automatisk ekskludert fra kategorien "mindre begavet". Et av de dummeste menneskene jeg kjenner er mensamedlem. Høy IQ er ikke det eneste kriteriet for og defineres sim smart. Anonymous poster hash: 43f61...bbb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #22 Skrevet 16. mars 2014 Nei jeg finner det veldig uvanlig og trist hvis det er sånn du er og i din omkrets ettersom du finner dette vanlig. Jævlig glad for at det ikke er sånn i min krets! Men joda, det finnes noen sosiale utskudd her også, men det er godt man velger sine venner. Begavelse kan være så mangt...."oppegående" mennesker som er i mensa er ikke noe mer begavet enn en trygdet person hvis det er sånn du like å oppføre deg mot andre kun for å få ut frustrasjon. Mindre begavet vil jeg kalle det egentlig..... Anonymous poster hash: 8a9cb...063
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #23 Skrevet 16. mars 2014 Sannsynligvis. Snart skal de hetse alenemødre igjen. De mindre begavede må alltid hetse og trakassere noen, hvordan skal de ellers føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 43f61...bbb Det er dessverre ikke bare de mindre begavede som hetser. Jeg er medlem av mensa, men av og til MÅ jeg være ekkel med noen her. KUN fordi jeg aldri er ekkel med noen irl og må få ut irritasjonen min et sted Anonymous poster hash: f9f6f...bee For medlemmer av Mensa er virkelig gode på sosiale spilleregler! Anonymous poster hash: 062b7...804 Hehe. Det er vel ingen i din omgangskrets som er særlig smarte Anonymous poster hash: f9f6f...bee Jo egentlig. Er dette Mensa medlemskapet noe som er viktig for deg å formidle? Min erfaring er at de som skryter av dette ofte ikke er så smarte. For meg er det ikke viktig at folk er medlem av Mensa forstår du. Å kunne oppføre seg i sosiale sammenhenger er langt mer viktig. Men du må gjerne fortsette å komme med hint om at jeg er stokk dum. Bare du selv som taper ansikt på å holde på slikt. Og det ER et faktum at mennesker som får høy poengsum på Mensa testen ofte besitter en lavere sosial intelligens. Men det vet du sikkert, Mensa medlem som du er. ;-) Anonymous poster hash: 062b7...804
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #24 Skrevet 16. mars 2014 Sannsynligvis. Snart skal de hetse alenemødre igjen. De mindre begavede må alltid hetse og trakassere noen, hvordan skal de ellers føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 43f61...bbb Det er dessverre ikke bare de mindre begavede som hetser. Jeg er medlem av mensa, men av og til MÅ jeg være ekkel med noen her. KUN fordi jeg aldri er ekkel med noen irl og må få ut irritasjonen min et sted Anonymous poster hash: f9f6f...bee For medlemmer av Mensa er virkelig gode på sosiale spilleregler! Anonymous poster hash: 062b7...804 Hehe. Det er vel ingen i din omgangskrets som er særlig smarte Anonymous poster hash: f9f6f...bee Jo egentlig. Er dette Mensa medlemskapet noe som er viktig for deg å formidle? Min erfaring er at de som skryter av dette ofte ikke er så smarte. For meg er det ikke viktig at folk er medlem av Mensa forstår du. Å kunne oppføre seg i sosiale sammenhenger er langt mer viktig. Men du må gjerne fortsette å komme med hint om at jeg er stokk dum. Bare du selv som taper ansikt på å holde på slikt. Og det ER et faktum at mennesker som får høy poengsum på Mensa testen ofte besitter en lavere sosial intelligens. Men det vet du sikkert, Mensa medlem som du er. ;-) Anonymous poster hash: 062b7...804 Hva er dette for en hjernedød diskusjon??? Anonymous poster hash: efa86...f79
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #25 Skrevet 16. mars 2014 Det er dessverre ikke bare de mindre begavede som hetser. Jeg er medlem av mensa, men av og til MÅ jeg være ekkel med noen her. KUN fordi jeg aldri er ekkel med noen irl og må få ut irritasjonen min et sted Anonymous poster hash: f9f6f...bee Du har kanskje god nok hjerne på det som skal til for å ble medlem av Mensa, men det virker som om du fikk delt ut altfor lite av mange andre mentale og følelsesmessige "intelligenser". I steden for å stå for den du er og få ut ting irl så velger du dermed på en feig måte å hetse, såre og tråkke på andre andre bare for å få ut egen irritasjon. Du er kanskje medlem av Mensa, men intelligent er du ikke når du bevisst kan gjøre noe slikt. Da er du bare feig og ond - og enda verre fordi du burde ha hjerne nok til å forstå hva du gjør og du velger likevel å gjøre det. Anonymous poster hash: 45a18...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå