Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere fisk til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her spiser vi det 2x i uken og da mest torsk i form av hjemmelagde fiskepinner og fiskegrateng. Spise ofte fiskeboller da vår 3 år gamle datter elsker det. Samt fiskekaker.

Spiser så og si ikke laks men jeg og datteren spiser makrell i tomat på brødmat. Nå nevnes at jeg at jeg har en samboer som ikke liker ren fisk så godt og alltid finner ben i fileter...hvis ikke hadde vi hatt fisk 3-4x i uken.

Anonymous poster hash: 1a46c...26e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-3 ganger i uka.

Mest laks, men også endel fiskeboller, fiskekaker el. Og så spiser vi endel scampi. Nam nam!

Anonymous poster hash: 08551...bc5

Skrevet

Vi har som dere fast 2 ganger i uken. En sjelden gang 3 ganger pr uke.

Blir mye torsk/lyr her, og også her lages hjemmelagde fiskegrateng og pinner, men ofte bare stekt fisk. Jeg liker ikke kokt fisk.

Om sommeren fisker vi mye laks så da er det mye grillet laks

har en sjelden gang sånn fabrikerte fiske greier som fiskeboller, fiskekarbonader o.l

Anonymous poster hash: a0622...c44
Skrevet

3-4 ganger i uka. Alle her i huset er glad i fisk. Hjemmelaget fiskegratteng, fiskepinner, fiskeboller, lakseform,fiskesuppe,rekeform,fiskekaker osv.

Skrevet

Ønsker å spise det 3 ganger i uken, men det blir dessverre ikke så ofte lenger siden det er så vanskelig å få tak i fisk av god kvalitet. Har vært gjennom masse i frysediskene, og har sluttet helt å kjøpe alt som er fryst, sendt til Kina, tint, fryst igjen før det fraktes tilbake til Norge og selges som "fryst på båt". Det er rett og slett ikke en kvalitet som jeg vil betale for.

Til sommeren håper jeg å fiske litt mer selv, samt at det fra neste måned kommer fiskebåt en gang i uken her. Da får jeg tak i ordentlig god fisk :)

Spiser makrell i tomat, sursild osv. til pålegg mange ganger i uken. Spiser jeg makrell i tomat så spiser jeg alltid hele boksen til et måltid.

Anonymous poster hash: 7f135...2b7
Skrevet

Litt til og fra. Men spiser som regel 2 ganger i uka. Vanligvis laks i folie, fiskeboller/fiskekaker, eller fiskegrateng med torsk. Makrell i tomat kommer utenom. Er glad i fisk vi :)

Anonymous poster hash: d5d3b...23e
Skrevet

4-5 dager i uka. Vi elsker fisk!

Anonymous poster hash: 456f5...383

Skrevet

Vi har som regel 3 fiskemiddager i uken inkludert "sushi-tirsdag". I tillegg er vi glad i fiskepålegg :)

Skrevet

1-2 ganger i uka. Som regel laks (salmalaks)

Anonymous poster hash: 75cad...f2e

Skrevet

Så sjelden som mulig. Fisk er fisk, og kjøtt er mat.

Anonymous poster hash: 652c9...2ba

Skrevet

Tja. Ren fisk? Max en gang i året.

Fiskeprodukter som fiskekaker, fiskepinner og fiskeboller har vi kanskje 7-8 ganger i året.

Anonymous poster hash: 91bef...d57

Skrevet

Så sjelden som mulig. Fisk er fisk, og kjøtt er mat.

Anonymous poster hash: 652c9...2ba

Tja. Ren fisk? Max en gang i året.

Fiskeprodukter som fiskekaker, fiskepinner og fiskeboller har vi kanskje 7-8 ganger i året.

Anonymous poster hash: 91bef...d57

Håper dere tar store nok tilskudd av omega3?!

Anonymous poster hash: 7f135...2b7

Gjest lemon-aid
Skrevet

Veldig sjeldent.. Slutta å spise oppdretslaks. Blir en del fisk om sommeren, selvfisket et best:)

Skrevet

2 ganger i uka.  Er vokst opp med 4-5 ganger pr uke

Anonymous poster hash: 8b869...459
Skrevet

Tja 3-8 ganger i mnden. Men blir noen ganger også fiskeboller, kjøpt fiskegrateng osv.

Skrevet

Vi har lokalt fiskeutsalg med kun fersk fisk, så er ikke noe problem å få tak i kvalitetsfisk her. Spiser fisk 2-4 ganger i uka. Makrell i tomat på skiva ofte. 

Jeg tar omega-3 tilskudd, ungen får tran.

Anonymous poster hash: 65537...e58
Skrevet

Ca 2 ganger i uken. Laks en dag, og fiskeboller, fiskepinner eller lignende andre dagen. Ellers spiser vi en del makrell i tomat.

Skrevet

3-4 ganger pr uke. Laks, torsk, fiskesuppe, sei, wok osv.

Dere som "aldri" spiser fisk, tar dere noe tilskudd?

Anonymous poster hash: d7db3...047

Skrevet

2-3 ganger i uka. En med laks, en med torsk/sei og eventuelt fiskeboller/fiskepudding/fiskepinner.

Anonymous poster hash: 7d44b...b6f

Skrevet

Ca 4 ganger i uka. Varierer mellom hjemmelagde fiskepinner, ovnsbakt laks, fiskegrateng, fiskekaker og fiskeboller. Barna liker ren fisk bedre enn rent kjøtt, og fiskemiddager tar kortere tid å lage enn kjøttmiddager. Lettvint og greit.

Skrevet

Prøver å spise fisk 3 ganger i uka, ofte laks og torsk. Barna får fisk til lunsj i bhg minst 1 gang/uka.

Skrevet

nesten aldri. men vi spiser mye reker & annen kjømat. jeg hater fisk. så sambo må drukne den i saus & grønsaker, blir en slags asiatisk fiske gryte. kjempe godt :D

Anonymous poster hash: 1395e...0b5
Skrevet

Sist jeg spiste fisk var i 2010 :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...