Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Hvor finner dere motivasjon hen? Jeg har 10 kg å ta av, men finner ikke motivasjon i det hele tatt. Har kun et barn og mannen min støtter meg og er hjemme med barnet sånn at jeg får trent. Men som sagt, ingen motivasjon:( Kjøpte meg til og med nye joggesko for 2 uker siden som fortsatt ikke er blitt brukt:-( Beundrer dere virkelig.. Anonymous poster hash: bfb90...73c
Fomle84 Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Vel det hjelper på når kiloene begynner å forsvinne.. Begynn rolig med en gang i uken, øk så til to etter en stund og fortsett til du føler deg i grei form. Øk så til 3-4. Finn ut hvilken treningsform du liker best. Hos meg hjelper det å gå på timer, for da kan man ikke gå ut igjen.. og så hjelper det så klart på motivasjonen når klærne blir for store og du er en turbo mor siden trening gir økt energi. Lykke til med treningen. Husk at det verste er å komme seg ut døren...
PintSizedDictator Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Blir motivert hver gang jeg ser meg i speilet og ser resultatene og vet hvor hardt jeg har jobbet for det. Hvis du finner noen å trene med så kan det hjelpe veldig mye på viljen til å møte opp. Det er snakk om å endre tankemønsteret sitt. Er det virkelig -så- tungvindt å komme seg ut av sofaen? Er virkelig en time om dagen så forferdelig mye? Og er ikke resultatet verdt det? Du får bedre helse, bedre holdning og masser av energi. Jeg mister all lyst på snop og usunn mat når jeg trener. Frukt frister mye mer etter endt økt og man føler seg så mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Du må finne noe du syns er gøy! Jeg danser zumba tre dager i uka. Kjempegøy! Så tar jeg en dag i uka med ren styrke. Ikke fullt så gøy, men motiverende å se at jeg orker mer og mer for hver uke Anonymous poster hash: c3550...b88
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Jeg blir motivert av at ryggen blir bedre med trening, for har hatt flere operasjoner på grunn av helsa, men har nå med et skikkelig treningsopplegg kuttet ned på smertestillende. Anonymous poster hash: 90b2e...ce0
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Motivasjonen svinger til tider, men når jeg er motivert så tenker jeg at trening er deilig egentid der jeg får blåst ut frustrasjoner og gjort noe som er bra for MEG, som kun er for meg og ingen andre. Så tenker jeg på godfølelsen etterpå, samvittigheten og flinkis følelsen. Så motiverer det meg å høre morsom og kul musikk mens jeg trener. Eller avtale med en venn, lettere å ha en forpliktelse til en annen. Resultater er også motiverende, feks første gang jeg løp 5 km, når jeg klarte over 100 kg i benpress osv. Eller en avtale med meg selv: hudpleie når jeg har trent 10 ganger. Anonymous poster hash: 91e61...db3
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 For meg gjelder det å finne en trening som er gøy, og gjerne saltimer med engasjerte og livlige instruktører Jeg er veldig glad i spinning, og selv om det kan bli litt ensidig er det den timen jeg drar mest på siden det er gøy. Når jeg går lei har jeg en periode hvor jeg prøver omtrent alle de andre saltimene for å se om jeg finner noe nytt og spennende, og fortsetter gjerne med det en periode. Har også en til to styrketreninger i uken, somregel kettelbells eller bodypump. Er kun på saltimer, hater egentrening.Så har jeg en del veninner som også er og trener, og om jeg har en avtale med dem kan jeg ikke avslyse. Så selv om jeg overhode ikke har lyst, så MÅ jeg lette på baken og komme meg ut døren. I begynnelsen er det tungt og kjedelig, men etterhvert når du ser resultater skal jeg love deg at det blir gøy. Og etterhvert vil du nok også finne en trening som passer for deg, og da blir det så mye enklere Masse lykke til, dette VET jeg at du klarer! Bestem deg for at denne uken SKAL du melde deg på ulike saltimer og teste ut om det er noe du liker. Neste uke tar du de samme saltimene på nytt (syntes ofte saltimer er grusomme første gang jeg drar på noe nytt, men når jeg blir litt kjent med programmet blir det morsomt og du føler du mestrer det) og kjenner på om det er noe som faller i smak. Slik fortsetter du til du har funnet noe du liker, og vips så har du allerede hatt flere uker med trening og det kan hende du har sett litt resultater Og finn noen du kan trene sammen med! Det er alfa omega for å klare å holde det gående.Jeg trener opptil 5 dager i uken, mest fordi jeg har veninner som spørr om jeg vil bli med, og jeg hater å si "nei". Men synes det er morsomt nå, og ikke like slitsomt som i begynnelsen da alt var et eneste stort ork for å komme seg til senteret. Anonymous poster hash: ee4c6...913
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 jeg blir motivert av at kroppen min fungerer bedre med jevnlig trening. Jeg har en kronisk sykdom som medfører smerter, fra svake til intense, stivhet osv, så jeg er avhengig av å trene for å holde meg friskere. Noen ganger er jeg selvfølgelig ikke like motivert, men med treningsformer jeg synes er gøy er det ikke så vanskelig å motivere seg. Jeg trener et eller annet hver dag. Anonymous poster hash: ab004...589 Anonymous poster hash: ab004...589
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 Jeg har ØNSKET i flere år å få bort 10 kg.. men, ønsker blir det ikke mye av.. Plutselig i februar i år, fikk jeg MOTIVASJON til å klare det, og nå trener jeg annenhver dag på treningssenter, og det er faktisk GØY! Tror ikke det er noe noen andre kan gi deg, det må komme innenfra. Nå er jeg 1kg i minus, og vektnålen kryper videre nedover. INnen august skal jeg ha nådd målet mitt. DEILIG! Anonymous poster hash: b3b65...9ef
Kremtopp Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 Jeg ønsker å føle meg vel i egen kropp, er bare 25 og har født 4 barn så føler jeg må jobbe hardt for å komme dit jeg vil, begynte ifjor vår og har gått ned 30 kg og fått strammet opp litt. Motivasjonen fant jeg ved å se mitt eget speilbilde, jeg likte ikke det jeg så og når jeg begynte å gå ned og passet gamle klær økte også motivasjonen OG selvfølelsen
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #11 Skrevet 15. mars 2014 Er alenemor i permisjon, og motivasjonen min bunner i at jeg vil ha tilbake kroppen jeg hadde.. Så jeg trener 5 ganger i uka og går på diett. Er kjempe moro når man mister cm fra uke til uke. Anonymous poster hash: 63df3...bc7
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #12 Skrevet 15. mars 2014 Jeg må "snike inn" treningen...sykler til og fra jobb, mannen tar bilen før jeg har reist om morgene, så da må jeg bare. Også driver jeg med lagidrett...hater sånn senter og timer. Når jeg er på et lag må jeg jo komme på treningen. Så, du må bare finne ut hva du synes er kjekt, prøv forskjellige ting. Heia deg:) Anonymous poster hash: 52c31...ee5
MrsMilla Skrevet 15. mars 2014 #13 Skrevet 15. mars 2014 Alle har dager da man overhodet ikke har motivasjon, også jeg som elsker å løpe. Poenget er jo da ikke å tenke etter eller vurdere om man skal trene eller ikke. Har man satt det opp på kalenderen, så slipper man ikke unna, selv om man var sliten,trøtt,noe skjedde etc - da er det på med skoene, treningsklærne etc og bare gjøre det. Skal love deg jeg er grinete på vei til sats ni om kvelden når det er mørkt og kaldt ute, og jeg kun vil krype opp i sofaen. Allikevel gjør jeg det - og tillater meg ikke tanken på å ikke. Ja, det kan være ganske beinhardt. Samtidig blir det lettere når det er blitt en vane, og det blir jo moro når det vises og du går ned noen størrelser. Men jobben må rett og slett bare gjøres først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå