Gå til innhold

Fosteret sluttet å vokse?

Anbefalte innlegg

Gjest Tittentott
Skrevet

Hei! 

Jeg hadde siste menstruasjon 3. januar, og da jeg ikke fikk mensen etter dette tok jeg en graviditet, og et par dager etter dette tok jeg en til med ukes indikator som viste 3+. Dette er nå flere uker siden. 

På onsdag var jeg på KK da jeg var usikker på om jeg skulle beholde, og hellet mot abort, og utifra siste menstruasjon skulle jeg da vært over 9 fullgåte uker, men ultralyden viste at jeg bare var 6 uker på vei. Jeg lurer derfor på om fosteret kan ha sluttet å vokse av seg selv da? Er det noen som har erfaringer på dette, eller ville de ha sett det på ultralyden da? Hjertet er vel ikke begynt å slå i uke 6, eller kan de se om det fortsatt lever så tidlig? 

Beklager at det ble litt rotete skrevet. :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tittentott
Skrevet

Ingen som har noen lignende situasjoner å komme med? 

Kan nevnes at jeg har hatt litt brunlig utflod de siste ukene, men jeg har også lest at dette er normalt

Skrevet

hjertet begynner vel å slå i uke 6-7,..

Skrevet

Jeg har ikke forsøkt å telle uker, men sannsynligvis stemmer ul. De første to ukene man teller er vel fram til eggløsningen, eggløsningen kan variere med flere dager etter ulike kvinners syklus, og tidspunkt for befruktning etter eggløsning kan vel også variere med flere dager.

Hvis du tenker på dette er det kanskje lurt å snakke ned en gynekolog eller lege?

Uansett, lykke til med det vanskelige valget.

Gjest Tittentott
Skrevet

Det var legen som sa jeg skulle vært 9 uker og noen dager på vei, nesten 10, så hun ble overrasket over at det bare var 6 uker. Hun lurte derfor på om jeg hadde glemt en menstruasjon etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...