Gå til innhold

Arne Jacobsen stolen "Egget"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den god å sitte i ?

Anonymous poster hash: 224d6...9e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men mange andre stolar er finare, betre å sitte i, ikkje så oppbrukte og billigare.

Skrevet

Tips til hvilke ?

Anonymous poster hash: 2eb41...835

Skrevet

Ja, men mange andre stolar er finare, betre å sitte i, ikkje så oppbrukte og billigare.

Oppbrukt faktisk. Stolen er en klassiker.

Anonymous poster hash: 59758...812

Skrevet

Siesta (designa av Ingemar Relling) er ein stol eg er veldig glad i. Ikkje så ruvande, stilig design og superbehagelig å sitte i :)

Skrevet

Oppbrukt faktisk. Stolen er en klassiker.

Anonymous poster hash: 59758...812

Ein klassikar ein ser litt for mykje av i periodar. Og såpass spesiell at ein kan gå lei av den.
Skrevet

Siesta er jo en klassiker den også, men jeg synes den er gørrstygg :-)

Definisjonen på 70-tallet.

HI

Skrevet

Smaken er forskjellig :) Og bra er det, kjipt om alle skal ha det samme i stuene sine :)

Skrevet

Det er helt sant. Men jeg kjenner faktisk ingen som har Egget, eller Siesta for den del i stuene sine nå.

Det går mest i Living, Skeidar og Eames gyngestoler :-)

Skrevet

Ironisk nok etter det eg har sagt kjenner eg mange med Siesta, og ingen med Egget. Grunnen til eg vart lei av egget er alle gongane eg såg den i bonytt og andre interiørblad den gongen eg hadde tid til bladlesing.

Sjueren var avbilda oftare, men har et design som gjer ein kan sjå den dagleg i mange samanhengar utan å nokonsinne gå lei. Men den har nok ikkje samme kvilefaktor ;)

Skrevet

Siesta har iallefall høy kvilefaktor! Jeg har fire stk og elsker dem. Og hos meg passer de supert inn selv om det ikke akkurat er 70-tallet som hersker her. I stuen hvor de står er sofaen en straight sak fra Erik Jørgensen, bordet er et såpevasket dansk eikebord, og Collage-lampen til Louise Campbell henger i taket. Siestaene mine er lyse i treverket og har lyse puter.

For min del teller det også mye at de ikke ruver sånn i terrenget, Egget tar mye plass både visuelt og fysisk, synes jeg. Vi har åpen stue/spisestueløsning på omtrent 50 kvadrat, så det er forsåvidt plass, men likevel..

Men det finnes jo mange alternativer! Har du sjekket hos Tannum Møbler, for eksempel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...