Gå til innhold

Ferietips til usikker førstegangsfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å reise på ferie i starten av juli, da er jenta vår 11 måneder. 

Saken er at vi som usikre førstegangsforeldre har begynt å se problemer med alle reisesteder og fokusert for mye på "tenk om DETTE skjer..."

Så, har dere erfarne reise med baby-damer noen reisetips?

Mannfolket vil ikke chartertur til syden, i tillegg må ikke flyturen være særlig lang. Skal være avslapningsferie, så ønsker gjerne å ha ting i gå-avstand fra hotellet (strand, restauranter osv).   Gjerne godt vær, men ikke 30-40 ++++  

Øvrige tips for å reise med baby som sikkert er begynt å bli litt aktiv ?

Anonymous poster hash: f01fd...2e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Kjære vene. Bestill på et hotell med barnebasseng og reis og kos dere.

Ikke lag problemer rundt hver sving.

Anonymous poster hash: 7d4ca...fef

Skrevet

Lite som er så enkelt og tilrettelagt som charter for barnefamilier til familie resorter.

Høres litt som dere ønsker opplegget, men er redde for å "følge strømmen".

Er lite spennende med charter, men er lite som er mer lettvindt og tilrettelagt for foreldre og barn :)

Anonymous poster hash: b2bb1...2bf

Skrevet

Hei.

Takk for svar :)

Mannen har en sykdom som gjør at det er uheldig for han i svært varme strøk, og siden vi har ferie i juli ble de feriestedene som dere sier er praktiske (og ja, jeg er helt enig at en enkel og grei chartertur hadde vært best) litt for varme.

Tenker oss en chartertur til høsten når varmen er mindre.

Samtidig vil jeg ikke regne bort en hel ferie, så kjekt med sol og sommer, bare ikke Tyrkia-varme...

Skrevet

I slutten av juli er det varmt de fleste "syden"land. Det er også dyreste tiden å reise på (skole/fellesferien)

Hva med Mallorca eller fastland Spania? Hellas? Kreta? der er normalt sett kaldere enn type Tyrkia eller Egypt.

Uansett hvor man reiser i slutten av juli (av "garantert" sol steder) kan man risikere temperaturer over 30grader... Så om det blir en risiko for han ville jeg avventet og heller reist en annen periode.

Anonymous poster hash: b2bb1...2bf

Skrevet

Året gutten passerte 1 år, leide vi hus i Frankrike med et vennepar. Det gjorde vi igjen 2 år senere. Fordelen med hus var at vi har masse plass, vi plager ingen naboer (første gang hadde venneparet vårt en 1-åring som hylte fra seg ved legging hver kveld, kunne vært pinlig på hotell) og med skikkelig kjøkken kan vi lage god mat til middag. Hotellrom med baby synes jeg blir litt trist, gutten vår har aldri klart å sove i vogn om kvelden vi måtte holde oss til rommet etter leggetid.

Det første året var vi i nærheten av Bordeaux, det kan være litt varmt i juli (men vi hadde basseng). Andre året var vi utenfor La Rochelle, et utrolig koselig strøk ved havet, ikke altfor varmt og veldig barnevennlig. I år blir det Sveits.

Anonymous poster hash: e095b...874

Skrevet

Reist med baby til Thailand, Kroatia og Hellas og har gode erfaringer. Velg et sted som er sentralt og ikke partyliv og la babyens behov styre dagene er mitt råd.

Skrevet

Sør-England  kanskje?  Det er jo kjempefint der ved kysten, til og med palmer noen steder, men sikkert ikke like varmt som "syden".  Men så har man ikke sol-garanti da

Anonymous poster hash: 60a83...832
Skrevet

Eller Danmark :)

Anonymous poster hash: 60a83...832
Skrevet

Rhodos. Ving resort Kallithea. Det er østkysten og der er det en bris, så det virker ikke så varmt.

Anonymous poster hash: 7f0d6...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...