Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Har lagt utrolig på meg å da jeg var tynn var jeg syk. Spydde det jeg åt men spiste omtrent ikke. Når har jeg altså kastet innpå i mange månder å har fått dobbelthake. Jah ca 30 kg for mye minst.. noen gode kostholdtips og treningstips. Linker til motivasjon/guide? Hjeeeeelp.. jeg ber på mine knær. Anonymous poster hash: fe862...52b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 De kloke sier at kosthold er kilo og trening gram. Jeg fikk stor hjelp av å logge det jeg spiste. Er mye mat som virker sunt/magert, men som inneholder masse kalorier. Alle vet jo at grøntsaker er bra og at man ikke skal spise for mye godteri og snackssåkosthold gir vel nesten seg selv. Tror den største felle er at man egentlig spiser mer enn man trenger også selv når man tror man er flink. Dette får du lett oversikt over ved å skrive ned og sjekke opp kalorieinnholdet. Bare det å gå en tur på 45 min om dagen tror jeg er bra å begynner med. Lykke til. Anonymous poster hash: 9537a...a3c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Jeg tenker trening kommer tilslutt. Du MÅ legge om kostholdet, kutte ned på kalorier og du vil rase ned i vekt. ¨Kutt ut brød, spis knekkebrød. Spis ikke poteter, ris og pasta. Brus og godteri burde være kun en gang i uka, og minimalt! Ja, er jo ikke noe gøy- men før eller siden må du. Bedre nå enn når du får enda 20 kilo som må slankes vekk! Jeg slanket vekk 15 kilo på 6 måneder og holder meg enda. Er ikke supertynn, veier 70kg. Men det er min trivselsvekt Anonymous poster hash: 645d0...712
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Spis mat som er rik på proteiner, det metter, samtidig som det har færre kalorier. Tenk "grønt, grovt og magert". Spis ren mat, rent kjøtt, kylling og fisk, samt magre melkeprodukter. Drikk vannvannvann. Få nok aktivitet i hverdagen, kom deg over dørstokkmila.
MrsMilla Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Mitt beste tips er å "bare gjøre det". Altså ikke tenke på at man skal holde motivasjonen, eller i det hele tatt tenke på det, bare gjøre det. Litt som at man pusser tennene før man legger seg. Det vil si at du bare må slutte med alt godteri. Basta. Og jeg er sikker på at du har en viss peiling på hva i kostholdet ditt du bør endre. Du må bare gjøre det - og når man blir godtesjuk etc så må man ikke tenke på det eller vurdere noe godt, da må man bare sukke tungt og la være. Altså bare gi opp hele snopet. Ta en kopp te istedet. Og så er det å få igang forbrenningen. Start med styrketrening etter ditt nivå en gang i uka, og en annen trening etter hva du liker. Du må ikke kjøre hardt ut, du må starte i rolig tempo og heller dra på etter hvert. Dette er en hard skitjobb - og det er mest vondt etter noen uker når godtesjuka melder seg for alvor. Men det blir bedre om du klarer å holde ut og endre livsstilen. Obs - ikke kjør slanking - kjør livsstilsendring - altså ingen stor belønning i form av noe spiselig i framtiden eller kjappslanking for så å gå tilbake til vanlig, da blir det faktisk verre. Belønningene kan komme i form av nytt joggesett, kino etc på typisk hver 5 kilo. gjort dette selv, vet hva du skal gjennom - så ønsker deg virkelig lykke til! Hold deg hard!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Først og fremst, hvis det var bulimi du hadde før, har du fått hjelp for det? For det kan jo være skummelt å slanke seg da spiseforstyrrelsen kan blusse opp. Men som de andre sier beveg deg mer, gå små turer og øk på ettervert. Skriv ned hva du spiser til vablig og kutt evnt ned ca 500kcal om dagen. da vil du gå ned gjennomsnittlig 0.5kg i uka. det er sunn, trygg og stort sett mer varig nedgang Anonymous poster hash: ca9fe...478
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Drit i vekta, tenk på kroppen og helsa. Prøv og NYT god mat. I helgene skal det lages nye, gode retter av gode råvarer. Noe som er SUNDT og bra for kroppen, selv om det kan være veldig kcalrikt. Ikke tenk på det. Spise "normalt"sundt i hverdagen og se frem til kos på fredagskveld,- med sjokolade, snack, brus mm Også har du lørdag til "gourmetmat"-kveld ....SÅ har du liksom bare 5dager i uka (søn-tors) du må klare uten og kaste inn på mye og/eller usunn mat Håper at du får hjelp, dette er liksom "hverdagstanker" du kan greie og klare selv. Bulimi uten oppkast er jo et like stort problem som bulimi. Men dette er tanker du trenger proff hjelp til. Jeg kom bare med noen få "redskap" til og takle hverdag. Når det kommer til trening,- drit i det. Hvis du hater og alltid HAR hatet trening. Men hvis du har drevet med en idrett som du var glad i,- finn den frem igjen. Kjenn hvorfor du like den, og start opp igjen. Hvis du ikke har en slik idrett, finn aktivitet du kan gjøre utendørs,- hver dag, som gir deg godt humør. Det kan være og bare gå og bli frossen, kald og våt i fem minutter, for så komme inn og ta en varm dusj og kjenne den gode følelsen av varme komme tilbake Til og sykle en tur rundt nabolaget på 15min...Eller det kan være en laaaaang, rolig gåtur, med favorittmusikk,- ELLER lydbok på øret. Viktig er og komme seg ut og nyte det. Kjenn velværet og ikke tenk svette, smerte og annet "ubehagelig" Lykke til. Anonymous poster hash: 3e1fe...447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå