Gå til innhold

wow for et liv!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å akseptert vold, mobbing, missbruk. Selv vært fanget av rusmiljøet og rusen selv og kommet bort. Flyttet og fått nye venner hver gang. Men nå. Flyttet til et sted der jeg kun har familie. Ikke er det noen å bli kjent med. Jeg har fire venner igjen som alle bor laaaaangt unna hver for seg.

Hvorfor forsvant alle de jeg var gla i når jeg fikk meg et liv og alt er helt topp? :(

Anonymous poster hash: 1134a...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare 4 venner? Syns du er heldig jeg som har 4 venner. Men uansett, jeg har samme problem. Har lurt på det selv.

Skrevet

Jeg har bare 3 gode venninner, men jeg har tatt et valg om kvalitet frem for kvantitet.

Jeg har 3 venninner som vil gå gjennom ild og vann for meg og jeg for de.

2 bor i Danmark (hvor jeg kommer fra) og en nær meg.

Anonymous poster hash: 6df8c...86c
Skrevet

Da er det de fire som faktisk er og alltid har vært dine venner.

Jeg vil heller ha en ekte venn 50 mil unna enn 10 stykker i nabolaget som faktisk ikke bryr seg når det kommer til stykket.

Vil uansett gratulere deg med å ha snudd livet ditt og fått orden.

Og du vet, det er aldri for sent til å møte en ny venn.

Selv har jeg tre GODE venner. De er alt for meg og svikter aldri. Jeg har også 7-8 bekjente som er hyggelige å ta en kaffe med og møte innimellom. Men jeg vet at disse bekjente aldri kommer til å klare å stille opp hvis jeg virkelig skulle trenge det.

Anonymous poster hash: e9af1...c36

Skrevet

Da er du heldig! ! Jeg har ingen nære venner og det gjør meg fryktelig trist når jeg tenker på det.

Anonymous poster hash: 98744...bf8

Skrevet

Da er du heldig! ! Jeg har ingen nære venner og det gjør meg fryktelig trist når jeg tenker på det.

Anonymous poster hash: 98744...bf8

Hvor bor du?

Anonymous poster hash: a1ac4...c0a

Skrevet

Kanskje fire var å ta hardt i :/ de ville ikke gått i kaldt vann ell i noen flamme for meg. Bare en og det er samboeren min.. men de fire er gode lyttere da. :/

Skrevet

Etter å akseptert vold, mobbing, missbruk. Selv vært fanget av rusmiljøet og rusen selv og kommet bort. Flyttet og fått nye venner hver gang. Men nå. Flyttet til et sted der jeg kun har familie. Ikke er det noen å bli kjent med. Jeg har fire venner igjen som alle bor laaaaangt unna hver for seg.

Hvorfor forsvant alle de jeg var gla i når jeg fikk meg et liv og alt er helt topp? :(

Eller kanskje det alltid har vært sånn, men NÅ er du nykter og faktisk nærværende nok til å legge merke til det...!

Sier ikke det for å være slem, men fordi det er ofte slik jeg observerer det blant de rusmisbrukere jeg har noe med å gjøre.

Det som jo er tøft med å bli rusfri er jo akkurat det med å etablere et nytt liv og et nettverk igjen etterpå. Å bli rusfri klarer 'alle'. De som virkelig klarer seg er de som holder ut denne perioden du er inne i nå. Så IKKE gi opp og stå på, kjære deg. Og fire venner er sannelig ikke så verst! Mange som ikke har hatt et slik liv du har hatt som har færre venner enn det. :)

Anonymous poster hash: 924d0...70e

Skrevet

Eller kanskje det alltid har vært sånn, men NÅ er du nykter og faktisk nærværende nok til å legge merke til det...!

Sier ikke det for å være slem, men fordi det er ofte slik jeg observerer det blant de rusmisbrukere jeg har noe med å gjøre.

Det som jo er tøft med å bli rusfri er jo akkurat det med å etablere et nytt liv og et nettverk igjen etterpå. Å bli rusfri klarer 'alle'. De som virkelig klarer seg er de som holder ut denne perioden du er inne i nå. Så IKKE gi opp og stå på, kjære deg. Og fire venner er sannelig ikke så verst! Mange som ikke har hatt et slik liv du har hatt som har færre venner enn det. :)

Takk for svar. Ja du den tanken har faktisk aldri slått meg. At de aldri egentlig har vært venner, bare et innbilt syn i mitt tidligere rusliv. :o.

Det er mange forrandringer i livet. Alt endrer seg som nykter.

Skrevet

Takk for svar. Ja du den tanken har faktisk aldri slått meg. At de aldri egentlig har vært venner, bare et innbilt syn i mitt tidligere rusliv. :o.

Det er mange forrandringer i livet. Alt endrer seg som nykter.

Ja, det hørtes kanskje litt hardt ut, men jeg vet i alle fall at når man lever et "tåkeliv" så kan man fort se annerledes på ting enn når man er nykter. Jeg tror nok at de er dine venner, men kanskje har det vært litt tøft for dem også den perioden du var rusmisbruker. Det å forholde seg til en rusmisbruker er rett og slett jævlig tøft, og det sliter mye på en. Kan hende de trenger litt mer tid på seg, for å faktisk se at du er på et annet spor nå, og ikke er klar for å ta "belastningen" riktig enda.

Jeg vet ikke hvor lenge du har vært rusfri nå, men vonde ting man opplever som rusmisbruker OG som pårørende eller venn til en rusmisbruker, tar hardt på en person. Kanskje de rett og slett trenger å ta vare på seg selv litt, og at det er lettere nå når de vet at det går bra med deg?

Og så spørs det jo hva det var som gjorde at du tenker disse menneskene var gode venner av deg da du var rusmisbruker? Kanskje var de mer venner enn GODE venner hvis du skjønner nyansen?

Det er mange grunner til at det kan føles slik for deg, som det du føler nå. Kanskje dukker de opp igjen etter en stund, sakte men sikkert? Hvem vet.

Jeg håper i alle fall at det ordner seg for deg, uansett. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...