Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Det er aå mye tråder her om uføretrygdede. Noen blir muligens uføre med vilje, uten å ha tilstrekkelig grunn, det kan ikke jeg vite, men det er godt mulig det. Men personlig tror jeg størsteparten av de som er 100%ufør ikke ønsker det. -alle jeg kjenner som er ufør har utrolig dårlig økonomi. Hadde de hatt jobb hadde de hatt langt bedre inntekt. Det alene er jo grunn til å ønske å jobbe fremfor å motta trygd. Men igjen, dersom man er i stand til å jobbe bare litt, hvem annsetter noen i 10, 15 % stilling, dersom det er max av man greier? Ikke lett å finne en arbeidsgiver som godtar at du greier å jobber 1 dag pr uke, men kanskje må du gå hjem etter haøv dag forde du ikke greier mer. Ikke lett for hverken rbeidsgiver, nav, eller den som er syk. Men har vansker med å tenke at noen jykser seg til uføre.........slik jeg har skjønt det er det ikke lukrativt. Min mor er 100 % ufør, har vert det i 40 år nå. Hun har utbetalt 14 000,- og noe pr mnd etter som jeg har forstått. Det er lite det. Anonymous poster hash: e9a2d...2e1
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 I følge damene her inne så er det meir en nok for å klare seg. (Ref diskusjon om hjemmeværende og minstepensjon.) Anonymous poster hash: 44cce...49c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Greie seg på 14 000 pr mnd????????? Anonymous poster hash: e9a2d...2e1
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Greie seg på 14 000 pr mnd????????? Anonymous poster hash: e9a2d...2e1 I diskusjoner ifm hjemmeværende har det fra tid til annen kommet opp spørsmål om de er bevist hvilke konsekvenser en langvarig hjemmeværende tilværelse kan føre til, da i form av minstepensjon. Det samme har kommet opp i diskusjoner ifm uføre. Men, damene mener det er meir en nok. Det er mye annet som er viktigere en å sikre seg en økonomisk trygg alderdom... Anonymous poster hash: 44cce...49c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Greie seg på 14 000 pr mnd????????? Anonymous poster hash: e9a2d...2e1 I diskusjoner ifm hjemmeværende har det fra tid til annen kommet opp spørsmål om de er bevist hvilke konsekvenser en langvarig hjemmeværende tilværelse kan føre til, da i form av minstepensjon. Det samme har kommet opp i diskusjoner ifm uføre. Men, damene mener det er meir en nok. Det er mye annet som er viktigere en å sikre seg en økonomisk trygg alderdom... Anonymous poster hash: 44cce...49c Personlig skjønner jeg det ikke... Anonymous poster hash: 44cce...49c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 Nei nei nei... da har du misforstått.. ifølge "Hvor mye tjener dere" trådene så er gjennomsnittet røft regnet mellom 30 - 60 000 utbetalt hver mnd og gjerne mer.. og de får det såååååå vidt til å gå rundt.. Spesielt artig er de trådene... "Etter at alle regninger er betalt så sitter vi igjen med 30 000kr ut måneden til mat, bensin og annet.. vi er 2 voksne og en liten baby........ er det lite for vår familie å sitte igjen med pr mnd?????????" Anonymous poster hash: 5e380...6de
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Nei nei nei... da har du misforstått.. ifølge "Hvor mye tjener dere" trådene så er gjennomsnittet røft regnet mellom 30 - 60 000 utbetalt hver mnd og gjerne mer.. og de får det såååååå vidt til å gå rundt.. Spesielt artig er de trådene... "Etter at alle regninger er betalt så sitter vi igjen med 30 000kr ut måneden til mat, bensin og annet.. vi er 2 voksne og en liten baby........ er det lite for vår familie å sitte igjen med pr mnd?????????" Anonymous poster hash: 5e380...6de Det er hvor mye tjener du tråden ja. Men, er du bevist fremtiden din når du går inn for å bli ufør eller velger å bli hjemmeværende så er minstepensjon meir en nok. Veldig viktig å holde tunga rett i munnen her 😜 Anonymous poster hash: 44cce...49c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 Hvor mange går bevisst inn for å bli ufør??? Seriøst??? Anonymous poster hash: 5e380...6de
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Hvor mange går bevisst inn for å bli ufør??? Seriøst??? Anonymous poster hash: 5e380...6de Har ikke du lest trådene ift hva er kriteriene for å bli ufør? Kan man bli ufør hvis man får diagnosen ME eller fibromyllagi? Hvordan få diagnosen ME eller fibromyllagi? 😜 Anonymous poster hash: 44cce...49c
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Hvor mange går bevisst inn for å bli ufør??? Seriøst??? Anonymous poster hash: 5e380...6de Har du ikke hørt om fetteren til naboen sin tante som sto og malte huset til eksen til bestefaren sin grandonkel enda han var ufør fordi han var lam fra nakken og ned? Ellers så er det bare å få seg jobb i bhg for de ansetter vist hva som helst
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Hvor mange går bevisst inn for å bli ufør??? Seriøst??? Anonymous poster hash: 5e380...6de Har du ikke hørt om fetteren til naboen sin tante som sto og malte huset til eksen til bestefaren sin grandonkel enda han var ufør fordi han var lam fra nakken og ned? Ellers så er det bare å få seg jobb i bhg for de ansetter vist hva som helst Noen som har følt seg truffet i en annen tråd? 😉 Anonymous poster hash: 44cce...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå