Gå til innhold

Cmyk1112


Strikkulf

Anbefalte innlegg

Her kritiseres folk for å ta seg et glass vin etter at barnet ligger og sover i sengen sin osv.

 

Men å gå fra en baby i badekaret med en 4-åring er tydeligvis ikke kritikkverdig.

 

Snodig forum!

 

Anonymous poster hash: 46af1...663

Åååh herregud... ingen har sagt at det er greit, men no har ho alvorlig talt fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får av og til vondt i magen av å lese på dette forumet.

Damen gjorde en feil og hun gjør nok ikke samme feilen flere ganger.

Sånn som dere kjefter på henne, jeg hadde også forsvart meg. Det ligger ikke i alles natur å innrømme sine egne feil.

Det at hun ikke maste mer på legene og amk; det er ikke alle som har selvtillit til det.

 

Ig det er forresten greit å la 4 - åringen bade alene, jeg hører jo når ungen leker.

 

Anonymous poster hash: b8345...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helvetes hetsen av andre mennesker...man kan gjøre en feil,ikke sant? Finnes det overhode ikke rom for medfølelse,empati og forståelse?

 

Dere som følger tråden og bare må gjenta det samme gang på gang...tenker hun får det med seg...

 

Nei ærlig talt folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Hei alle sammen!

 

Hva som har skjedd og hva dere ønsket at Cmyk1112 skulle ha gjort har blitt diskutert opp og ned, og fram og tilbake de siste to dagene. Mange av svarene i den forrige tråden har vært veldig på grensa, derfor ber jeg dere om å oppføre dere sivilisert og vise hverandre respekt når dere nå svarer i denne tråden.

 

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dama lot en liten baby være aleine i badekaret sammen med et 4 år gammelt barn mens hun tømte vaskemaskinen.

Dette er ikke en liten feil. Dette er omsorgssvikt.

Det at så mange forsvarer og roser hennes handlinger er for meg uforståelig. Spesielt når man leser tråder her inne ang bilsikring, bruk av barnevakt og det å kunne ta seg et glass vin.

At damen har hatt en tøff/traumatisk opplevelse og treng en klem er det ingen tvil om. Men, jeg føler likevel ikke at man skal bagatellisere handlingen hun gjorde som førte til denne hendelsen...

Du syns ikke at man har pisket denne hesten lenge nok nå?

 

Du følte at DU hadde så mye viktig og revolusjonerende å komme med at du enda en gang måtte påpeke det så mange før deg har gjort?

 

Du føler ikke at det er dere som fremstår som enkle sjeler nå?

 

Anonymous poster hash: 97c59...123

Du har helt rett i at hun har fått mye pisk og det var ikke min hensikt å svinge den atter en gang. Men, jeg synes det er på sin plass å svinge pisken mot alle de som forsvarer handlingen hennes.

 

Ja, vi er bare mennesker og ulykker kan skje. Men, med barna våre så gjør vi vårt ytterste for å redusere faren for at ulykker skjer. Når dette ikke blir gjort føler jeg det blir galt nå de rundt forsvarer og krediterer for måten ting har blitt gjort på.

 

At hun trenger en klem og har hatt det tøft er det ingen tvil om. Jeg er frustrert på hennes vegne pga sviktende legevakt og AMK. Og jeg er utrolig glad for at det går bra med de alle og at hun har fått mannen hjem for å støtte seg på. Men, jeg forsvarer absolutt ikke handlingen hennes.

Aldri komma etter men, det skal stå foran!

 

Nei, det som ble gjort var ikke særlig gjennomtenkt, men noen ganger gjør man ting man i ettertid ser at ikke var særlig lurt. Det behøver ikke å si noe om omsorgsevnen. Handlingen til fireåringen er derimot ikke normal og jeg håper at det tas videre tak i. Sjalusi er skummelt og lignende, eller verre, episoder kan skje igjen. Fireåringen må få hjelp til å kontrollere denne sjalusien, slik at mor ikke behøver å være bekymret for at lignende episode skal skje igjen. Det er ikke bare et innfall man får uten en motivasjon bak, i så fall er det jo enda mer bekymringsverdig. Håper at fireåringen får den veiledningen hun trenger, sjalusi er nok ikke enkelt, men det kan være veldig farlig

 

Mor skjønner at hun har gjort noe galt og vil nok aldri gjøre det samme igjen, hun trenger ikke mer kjeft nå. Det gikk heldigvis bra.

 

Anonymous poster hash: 6cc93...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Hva som har skjedd og hva dere ønsket at Cmyk1112 skulle ha gjort har blitt diskutert opp og ned, og fram og tilbake de siste to dagene. Mange av svarene i den forrige tråden har vært veldig på grensa, derfor ber jeg dere om å oppføre dere sivilisert og vise hverandre respekt når dere nå svarer i denne tråden.

 

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

 

Er det meningene våre du mener ikke er siviliserte eller sikter du til svar som nummer #9 kommer med?

 

Anonymous poster hash: b4542...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sommerfuggel

 

Hei alle sammen!

 

Hva som har skjedd og hva dere ønsket at Cmyk1112 skulle ha gjort har blitt diskutert opp og ned, og fram og tilbake de siste to dagene. Mange av svarene i den forrige tråden har vært veldig på grensa, derfor ber jeg dere om å oppføre dere sivilisert og vise hverandre respekt når dere nå svarer i denne tråden.

 

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

 

Er det meningene våre du mener ikke er siviliserte eller sikter du til svar som nummer #9 kommer med?

 

Anonymous poster hash: b4542...f0d

 

Huff, nei, mente ikke at meningene deres ikke er siviliserte.. Det var ikke det jeg siktet til.. hehe

Men ja, svar som #9 bør unngås.. 

 

Man har lov til å diskutere og være uenige, men heksejakt og hets/angrep er ikke greit. Er derfor jeg ønsker å be dere roe litt ned nå :)

 

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kritiseres folk for å ta seg et glass vin etter at barnet ligger og sover i sengen sin osv.

 

Men å gå fra en baby i badekaret med en 4-åring er tydeligvis ikke kritikkverdig.

 

Snodig forum!

 

Anonymous poster hash: 46af1...663

Det er da ingen her inne som har ment at det ikke var krtikkverdig å gå fra en baby og en 4 åring badekaret i 30 sekunder? Og selvfølge har mange reagert, men først og fremst kommet med velmenende og gode råd når det gjelder henvendelse til legevaketen osv. Men å kalle dette for omsorgssvikt, og kalle mor for tilbakestående, viser at enkelte av dere ikke har noen anelse hva omsorgsvvikt egentlig betyr. DEt gjør i allefall meg provosert....

 

Jeg og mannen min er hverken tilbakestående eller utsetter de tre barna våre for omsorgsvvikt, selv om vi var livredde for at 2 1/2 åringen vår hadde klatret og falt ut fra balkongen i annen etasje. Dette var i et lite ukontrollert øyeblikk mens vi pusset opp soverommet, heldigvis satt han gjemt bak balkongdøra... 

 

Jeg har mange, mange venner som har hatt lignende opplevelser, og mange barn har opplevd forbrenninger eller brukket noe. Dette har vært hjemmeulykker, så selvfølgelig kunne en mor eller far med konstant overvåkning av barnet ha forhindret dette.

 

De fleste av oss trenger en oppvekker eller to, og de fleste av oss vil dessverre ikke greie å forhindre alt av ulykker og uhell. Det å kalle en engstelig mor for tilbakestående når hun skriver om sin bekymring og legger ut spørsmål, eller kaller 3 sekunder uoppmerksomhet for omsorgsvikt viser bare at noen her inne er lite konstruktive og sansynligvis skinnhellige og lite empatiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama lot en liten baby være aleine i badekaret sammen med et 4 år gammelt barn mens hun tømte vaskemaskinen.

 

Dette er ikke en liten feil. Dette er omsorgssvikt.

 

Det at så mange forsvarer og roser hennes handlinger er for meg uforståelig. Spesielt når man leser tråder her inne ang bilsikring, bruk av barnevakt og det å kunne ta seg et glass vin.

 

At damen har hatt en tøff/traumatisk opplevelse og treng en klem er det ingen tvil om. Men, jeg føler likevel ikke at man skal bagatellisere handlingen hun gjorde som førte til denne hendelsen...

Så du tror ikke hun har evnen til å ta lærdom. Ja, hun gjorde en feil, men jeg kan garantere deg at hun gjør aldri noe liknende igjen.

 

Refleksjon kalles det, og det er dårlig gjort å dømme et menneske nord og ned pga en feil. Det betyr ikke at hun er en dårlig mamma fordi hun gjorde denne ene dumme tingen. Jeg skal love deg at det er mange som gjør mange andre feil, daglig og som tilsier at de egentlig ikke burde hatt omsorgsrett for sine barn. Men det har de fordi det ikke kommer frem. Hovedinnlegger har det vondt nå, og hun kommer ikke til å glemme dette.

 

Uhell skjer, i vann, utenfor vann, på sykkel, trampoline, på fotballbanen, ja... Tenk det, vår sønn måtte på legevakta og lime i hodet sitt, fordi han glemte å ta på sykkelhjelmen etter de hadde hatt en pause. Da skjedde selvsagt uhellet og han syklet seg av. Ikke alle de gangene han hadde hjelm på. Anser oss ikke som dårlige foreldre av den grunn, til tross for at pappaen var med da.

 

Nå er han en kjekk ung mann, som skjøtter både jobb og skole på en glimrende måte! Han får skryt av skolen og sjefen. Han fikk lærlingeplass før de andre i klassen sin, fordi han hadde gjort godt inntrykk på praksisplass.

 

Ta deg en bolle.

 

Anonymous poster hash: a8b25...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dama lot en liten baby være aleine i badekaret sammen med et 4 år gammelt barn mens hun tømte vaskemaskinen.

Dette er ikke en liten feil. Dette er omsorgssvikt.

Det at så mange forsvarer og roser hennes handlinger er for meg uforståelig. Spesielt når man leser tråder her inne ang bilsikring, bruk av barnevakt og det å kunne ta seg et glass vin.

At damen har hatt en tøff/traumatisk opplevelse og treng en klem er det ingen tvil om. Men, jeg føler likevel ikke at man skal bagatellisere handlingen hun gjorde som førte til denne hendelsen...

Du syns ikke at man har pisket denne hesten lenge nok nå?

 

Du følte at DU hadde så mye viktig og revolusjonerende å komme med at du enda en gang måtte påpeke det så mange før deg har gjort?

 

Du føler ikke at det er dere som fremstår som enkle sjeler nå?

 

Anonymous poster hash: 97c59...123

Det er lov å piske så lenge man vil. Who died and made you boss

 

Anonymous poster hash: 70db4...797

Du er herved rapportert inn. Så uendelig slitsomt å ha sånne som deg på forumet. Som tror du er Gud med uendelig strafferett. Håper du bli utestengt.

 

Anonymous poster hash: 4b978...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med hetsinga! Hva hadde du sagt til en venninne i samme situasjon? Sannsynligvis vist støtte. Det er litt for lett å spre fra seg eder og galle her inne så lenge en kan gjemme seg bak et nick/anonymknapp - alle kan gjøre feil/feilvurderinger, det er ikke dermed sagt man er uegnet som forelder eller driver med omsorgssvikt. Det viktigste i denne saken er at det gikk godt, og det er nok flere enn hl som har lært noe i denne saken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) skal legge meg snart og få en god natts søvn (det fikk jeg ikke igår) men nå er mannen hjemme igjen og kan holde et øye med lille. Jeg legger meg på gjesterommet så jeg går sove skikkelig

 

Uff, så mange etterpåkloke det var på de to trådene her da!!

 

Godt å ha mannen hjemme igjen tenker jeg :) Går nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på etter denne saken er om hvordan dere er mot venninner som opplever en tragedie?
Om barnet dør i krybbedød, snakker dere da om hvordan ektemannen røyker og dermed er skyld i det?
Om barnet blir påkjørt, kritiserer dere for at de ikke holdt barnet hardt nok i hånden?
Om barnet får et benbrudd av å klatre i et tre, kritiserer dere for å ikke holde oversikt?

Hva får dere ut av å være så ekle? Og hvordan kan moderator la dette stå? Jeg er rystet!!



Anonymous poster hash: 5012b...4bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mange, inkludert meg selv, tror jeg at denne hendelsen virket veldig skremmende. Jeg tenker fremdeles at en baby på 9-10 mndr. sikkert ville ha splashet og skreket om de ble dyttet og, ikke bare holdt under vann- men sittet på. Jeg klarer ikke helt å få dette ut av tankene, og synes at det virker som om alle bare vil avskrive dette som en ulykke som kunne ha hendt alle, og slik er det ikke.

 

Det er ikke for å hetse Cmyk.etc., men det virker ikke helt som om hun forsto alvoret i valgene hun tok som ledet til at dette skjedde. At alle bare klapper henne på skulderen og sier at hun sikkert har forstått dette nå hjelper ikke.



Anonymous poster hash: 64815...a7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det jeg lurer på etter denne saken er om hvordan dere er mot venninner som opplever en tragedie?

Om barnet dør i krybbedød, snakker dere da om hvordan ektemannen røyker og dermed er skyld i det?

Om barnet blir påkjørt, kritiserer dere for at de ikke holdt barnet hardt nok i hånden?

Om barnet får et benbrudd av å klatre i et tre, kritiserer dere for å ikke holde oversikt?

 

Hva får dere ut av å være så ekle? Og hvordan kan moderator la dette stå? Jeg er rystet!!

 

Anonymous poster hash: 5012b...4bb

Du er vel klar over at de ikke har klare svar på årsak til krybbedød? I tillegg så er du vel da også klar over at ingen blir strafferettslig forfulgt ved krybbedød.

 

Har en av foreldrene opptrådd uaktsomt som igjen hadde ført til dødsfall så er det stor sannsynlighet for at det blir tatt ut tiltale.

 

Så jeg håper inderlig at du klarer å se forskjell på krybbedød og å la en baby være ubevoktet i badekaret...

 

Hvis mitt to år gamle barn hadde blitt påkjørt og drept under påsyn av far hadde jeg hatt store problem med å tilgi.

 

At barn under klatring i tre og leik kan være uheldig og skade seg er uhell som kan skje.

 

Anonymous poster hash: cc734...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forsvarer det som skjedde med at "alle" foreldre opplever at barna triller ned fra stellebordet, etc, men det stemmer faktisk ikke. Man skal nemlig ikke la babyer ligge uten tilsyn fordi nettopp dette kan skje, så derfor passer vi på.

 

Noen husker kanskje saken fra Bergen for et par år tilbake der far var uoppmerksom og lot babyen falle ned fra stellebordet. Han antok at det gikk greit ("unger tåler mer enn man tror", "de er ikke laget av porselen", etc.), men barnet fikk hjerneskade og ble multihandikappet, og han fikk fengselstraff for uaksomhet.

 

Slike ulykker kan unngås om foreldrene passer ordentlig på. Noe annet er faktisk omsorgsvikt, uansett hvordan man vrir og vender på det.



Anonymous poster hash: 64815...a7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså herregud!!! Det heter ulykke for en grunn og ikke omsorgsvikt...

 

Hva med når 5 åringen i ett ubevoktet øyeblikk detter ned hagetrappen fordi han løper i stedet for å gå?

Tusen sånne eksempler...poenget er...ulykker kan skje,slik er faktisk verden....

 

Går dere i dere selv vil dere se at dere sikkert i ett eller annet øyeblikk burde passet bedre på barnet deres...det kunne skjedd en ulykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså herregud!!! Det heter ulykke for en grunn og ikke omsorgsvikt...

 

Hva med når 5 åringen i ett ubevoktet øyeblikk detter ned hagetrappen fordi han løper i stedet for å gå?

Tusen sånne eksempler...poenget er...ulykker kan skje,slik er faktisk verden....

 

Går dere i dere selv vil dere se at dere sikkert i ett eller annet øyeblikk burde passet bedre på barnet deres...det kunne skjedd en ulykke...

 

 

Anonymous poster hash: 64815...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne en femåring med en 9 mnd gammel baby.... Hahaha

 

Jaja, uansett så håper jeg at denne personen aldri gjør noe sånt igjen. Det tror jeg faktisk ikke, derosm hun ble sremr nok :) så det går nok bra!!

 

Anonymous poster hash: 31b83...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså herregud!!! Det heter ulykke for en grunn og ikke omsorgsvikt...

 

Hva med når 5 åringen i ett ubevoktet øyeblikk detter ned hagetrappen fordi han løper i stedet for å gå?

Tusen sånne eksempler...poenget er...ulykker kan skje,slik er faktisk verden....

 

Går dere i dere selv vil dere se at dere sikkert i ett eller annet øyeblikk burde passet bedre på barnet deres...det kunne skjedd en ulykke...

 

Evner du ikke å se forskjellen på at en femåring faller i trappa og det å etterlate en liten baby på stellebordet eller i badekaret? Det er nemlig selve forskjellen på en ulykke og omsorsvikt, slik jeg ser det. Det burde foreldre kunne forstå.

 

 

Anonymous poster hash: 64815...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså herregud!!! Det heter ulykke for en grunn og ikke omsorgsvikt...Hva med når 5 åringen i ett ubevoktet øyeblikk detter ned hagetrappen fordi han løper i stedet for å gå?Tusen sånne eksempler...poenget er...ulykker kan skje,slik er faktisk verden....Går dere i dere selv vil dere se at dere sikkert i ett eller annet øyeblikk burde passet bedre på barnet deres...det kunne skjedd en ulykke...

 Evner du ikke å se forskjellen på at en femåring faller i trappa og det å etterlate en liten baby på stellebordet eller i badekaret? Det er nemlig selve forskjellen på en ulykke og omsorsvikt, slik jeg ser det. Det burde foreldre kunne forstå.  Anonymous poster hash: 64815...a7d

Poenget mitt er at i ett ubevoktet øyeblikk kan en ulykke skje...ikke vanskeligere enn det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Altså herregud!!! Det heter ulykke for en grunn og ikke omsorgsvikt...Hva med når 5 åringen i ett ubevoktet øyeblikk detter ned hagetrappen fordi han løper i stedet for å gå?Tusen sånne eksempler...poenget er...ulykker kan skje,slik er faktisk verden....Går dere i dere selv vil dere se at dere sikkert i ett eller annet øyeblikk burde passet bedre på barnet deres...det kunne skjedd en ulykke...

Evner du ikke å se forskjellen på at en femåring faller i trappa og det å etterlate en liten baby på stellebordet eller i badekaret? Det er nemlig selve forskjellen på en ulykke og omsorsvikt, slik jeg ser det. Det burde foreldre kunne forstå. Anonymous poster hash: 64815...a7d
Poenget mitt er at i ett ubevoktet øyeblikk kan en ulykke skje...ikke vanskeligere enn det....

En 9 mnd gammel baby skal ikke være ubevoktet i et badekar. Ei heller på et stellebord...

 

Anonymous poster hash: cc734...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Altså herregud!!! Det heter ulykke for en grunn og ikke omsorgsvikt...Hva med når 5 åringen i ett ubevoktet øyeblikk detter ned hagetrappen fordi han løper i stedet for å gå?Tusen sånne eksempler...poenget er...ulykker kan skje,slik er faktisk verden....Går dere i dere selv vil dere se at dere sikkert i ett eller annet øyeblikk burde passet bedre på barnet deres...det kunne skjedd en ulykke...

Evner du ikke å se forskjellen på at en femåring faller i trappa og det å etterlate en liten baby på stellebordet eller i badekaret? Det er nemlig selve forskjellen på en ulykke og omsorsvikt, slik jeg ser det. Det burde foreldre kunne forstå. Anonymous poster hash: 64815...a7d
Poenget mitt er at i ett ubevoktet øyeblikk kan en ulykke skje...ikke vanskeligere enn det....

Et ubevoktet øyeblikk? Ja...det var jo det. Der man med viten og vilje etterlater en baby ubevoktet i badekaret. Latterlig å forsvare en sånn handling.

 

Anonymous poster hash: 68796...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel å sende seg sjøl i galgen men da eldste var baby,datt han ned fra sengen min.. fikk selvsagt panikk,ringte legevakta,kom dit med han og var helt fra meg...

 

Legen beroliget meg og husker ordene...

 

Dette var en ulykke,og det gikk veldig bra...dette er slik som bare skjer noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel å sende seg sjøl i galgen men da eldste var baby,datt han ned fra sengen min.. fikk selvsagt panikk,ringte legevakta,kom dit med han og var helt fra meg...

 

Legen beroliget meg og husker ordene...

 

Dette var en ulykke,og det gikk veldig bra...dette er slik som bare skjer noen ganger...

Ser du virkelig ikke forskjellen????

 

Anonymous poster hash: 68796...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...