Gå til innhold

Noen med erfaring med bruk av botox mot hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter endel med hodepine forårsaken av spenninger i muskulaturen i pannen og tinningen, samt litt i nakken. Prøvd litt forskjellig. 

Nå nevner legen min botox. Og jeg er skeptisk.

Jeg ville aldri tenkt på det kosmetisk sett, men nå er det jo medisinsk, men vil ha litt som "bivirkning" at også rynkene i panne og øyne vil bli redusert fordi det er litt av den samme muskulaturen som rammes. Og her er jeg litt redd for å miste mimikken i ansiktet, for at jeg skal se annerledes ut, for at og for at øyelokk skal henge etc.

Dessuten er det jo en gift.

Så jeg er skeptisk til dette, men vil jo ikke ha det uprøvd heller, om det hjelper.

Noen som har erfaring med dette/fått gjort dette? Hvor mye tok dere, og hvor mye ble ansiktet forandret?

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 319e4...b78
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg prøvde dette hos fastlegen min i 2009. Hadde prøvd alt av migrenemedisiner og forebyggende medisin. Ingenting funket på meg. Botox hjalp meg en god del, fikk satt det i pannen, tinningen og like over hårfestet i nakken. Ingen så på meg at jeg hadde tatt botox og alle ble overrasket når jeg sa det. Jeg var bare 24 da, så ikke all verden av rynker som ble glattet ut.

Hvis du bor i Oslo-området så anbefaler jeg Tine Buckley-Poole. Hun driver en migrenelklinikk her (hvis den fortsatt finnes da).

Jeg tror jeg tok botox totalt 3 ganger. Varer i ca. 3 mnd også må du ha påfyll. Kostet rundt 1500 om jeg ikke husker helt feil.

Btw. viste seg å være mer stress-hodepine hos meg. Hjalp med kiropraktor og å bytte jobb (jobbet i Nav)

Hvis du sliter så er det jo verdt å prøve det. Vet alt for godt hvordan daglig hodepine ødelegger hverdagen. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 69650...8a1

Skrevet

Vet at det er et prosjekt på st Olav der det brukes mot selvmordshodepine. Men der tror jeg den settes inni hodet.

Anonymous poster hash: e5936...9a6

Skrevet

Det lurer jeg også på :)

Legen vil jeg skal prøve dette og jeg er vel ikke helt uenig. 

Tabletter etc har liten virkning og jeg er så lei av anfallene som kommer flere ganger i uken. 

Har prøvd dietter, medisiner, kiropraktorer, fysio etc. Ingen bedring av det. 

Anonymous poster hash: 38ba2...663
Skrevet

Søsteren min prøvde dette i fjor, hun har en blanding av typisk stresshodepine og migrene..

Hun tok vel 2 eller 3 behandlinger, og det hjalp dessverre ikke. Hun mente faktisk at hu ble verre i månedene etterpå. Husker hun ble stram i pannen av det, det så rart ut.

Har samme problem med migrene selv, men pga hennes erfaring med botox så droppet jeg å prøve det.

Migrenen min forsvant imidlertidig da jeg ble gravid ;-)

Anonymous poster hash: 804d4...6b3

Skrevet

Takker for svar. :)

Altså, det er ikke sånn at det er krise om det forsvinner noen rynker, jeg har jo noen av dem etter noen år med søvnmangel pga ungene. ;) Men jeg er altså redd for å bli helt stiv, og jeg er jo usikker på effekten på det kosmetiske, siden dette tas av medisinske årsaker. Tar de da bare "hensyn" til det medisinske aspektet, eller tenker de da over at de ikke skal utgjøre for store endringer i utseendet også? Altså, pumper de bare inn med tanke på smertene, og gir blaffen i om jeg blir steinansikt, eller tar de bare et minimum slik at jeg blir litt som før?

Jeg aner jo ikke noe om dette, og hvor mye eller lite man tar ift når man tar det for å fjerne rynker, eller hvor de stikker ift kosmetisk bruk..

Er det kanskje noen som har tatt dette av kosmetiske årsaker også som kan si noe om hvordan de blir seende ut etterpå, mister dere mimikken, blir dere veldig stive, eller er det bare sånn at rynkene glattes littegrann ut?

"Botoxjomfru", som dere skjønner :P

Skrevet

Jeg har prøvd det 2 ganger. Første gangen i nov og andre gangen for en mnd siden. Dette var gjort av nevrologen på sykehuset.

Pga migrene.

Fikk hennholdsvis 23 og 29 stikk i nakke, tinning panne og rundt om i hodet.

Skikkelig ubehagelig.

Null effekt. Ble bare verre. mye verre. Fikk masse bivirkninger.

Eneste rynke-bivirkningen var at når jeg skal se streng ut, så er sinnarynka borte. Men det er ikke noe som noen ser eller merker noe til. Så for den del er det ikke noe problem.

Mener jeg fikk 3-4 stikk i panna men ble ikke rar eller stiv forde. Husk det er en bitteliten dose de fordeler på mange mange stikk, så det er mikroskopiske mengder pr stikk.

Anonymous poster hash: d22b4...585
Skrevet

Takk for svar. :)

En ting er jo sinnarynka, og linjer i panna, om de blir borte er det ikke så farlig akkurat, men jeg vil jo fremdeles kunne ha evnen til å bevege panna, og jeg er redd for smilerynkene mine. For dem liker jeg faktisk. :P

Skrevet

Jeg tok det ved kråketærne og i pannen pga anstrengte øyne, det hjalp kjempe mye og jeg så yngre ut:)

Takker for svar. :)

Altså, det er ikke sånn at det er krise om det forsvinner noen rynker, jeg har jo noen av dem etter noen år med søvnmangel pga ungene. ;) Men jeg er altså redd for å bli helt stiv, og jeg er jo usikker på effekten på det kosmetiske, siden dette tas av medisinske årsaker. Tar de da bare "hensyn" til det medisinske aspektet, eller tenker de da over at de ikke skal utgjøre for store endringer i utseendet også? Altså, pumper de bare inn med tanke på smertene, og gir blaffen i om jeg blir steinansikt, eller tar de bare et minimum slik at jeg blir litt som før?

Jeg aner jo ikke noe om dette, og hvor mye eller lite man tar ift når man tar det for å fjerne rynker, eller hvor de stikker ift kosmetisk bruk..

Er det kanskje noen som har tatt dette av kosmetiske årsaker også som kan si noe om hvordan de blir seende ut etterpå, mister dere mimikken, blir dere veldig stive, eller er det bare sånn at rynkene glattes littegrann ut?

"Botoxjomfru", som dere skjønner :P

Anonymous poster hash: b127e...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...