Gå til innhold

Unge mødre, masse passing av besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en episode Unge mødre nettopp. Virker jo som om besteforeldre passer barnebarna hele tiden. Hun Anna med datteren Michell sa til og med at moren hennes nesten alltid tok kveldsstellet for hun selv var alltid så sliten da. 

Virker litt som en tendens synes jeg, at jo yngre du er jo mer må besteforeldre passe. Rart å få barn når man ikke klarer eller orker å tilbringer tid med barna. 

Er det slik at unge mødre får mer hjelp enn eldre mødre til barnepass? Blir ikke besteforeldrene leie av å passe barnebarna så mye? De har jo nettopp knapt fått sine egne barn ut av redett..

Anonymous poster hash: f2e79...2eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske naturlig? Unge foreldre er ikke ferdig med å rase helt fra seg. Blir folk av disse babyene også.

Anonymous poster hash: 4bdb6...16e

Skrevet

Som med alt annet, dette er det ikke noe fasitsvar på. Noen elsker å være tilstedeværende for barn uansett. Andre blir mer lei, men trenger ikke ha noe med alder å gjøre.

Naturlig at det blir litt sånn når man bor sammen. Noen har en mann som tar seg av kveldstellet, andre har en besteforelder...noen har ingen hjelp. Ingen av delene er feil.

For noen år tilbake var det helt vanlig at storfamilien bodde under samme tak og hjalp hverandre. Idag er det bare de som klarer alt selv uten hjelp som blir anerkjent

Anonymous poster hash: 89e1e...603

Skrevet

Er vel naturlig, men tror jeg klikker om jeg må passe barnebarnet mitt daglig basis og utføre dagligdagse rutiner når jeg har hatt unger hjemme i 18-19 år selv først;)) når ungene knapt nok har flyttet ut av huset selv.. 

Skrevet

Tja.... hvis ca 4 overnattinger i året er mye så..... 

hilsen en som ble mor som 20 åring. 

Anonymous poster hash: 23d84...ec1
Skrevet

Jeg er 35 og mamma maser hele tiden om å passe mini på 2. Hun vil ha han på overnatting ofte. Jeg må si nei til henne stadig vekk.

Skrevet

Så en episode Unge mødre nettopp. Virker jo som om besteforeldre passer barnebarna hele tiden. Hun Anna med datteren Michell sa til og med at moren hennes nesten alltid tok kveldsstellet for hun selv var alltid så sliten da.

Virker litt som en tendens synes jeg, at jo yngre du er jo mer må besteforeldre passe. Rart å få barn når man ikke klarer eller orker å tilbringer tid med barna.

Er det slik at unge mødre får mer hjelp enn eldre mødre til barnepass? Blir ikke besteforeldrene leie av å passe barnebarna så mye? De har jo nettopp knapt fått sine egne barn ut av redett..

hun sa jo faktisk ikke det. Spol tilbake så hører du henne si at HUN som regel gjør det, men at moren gjør det innimellom da hun er sliten om kvelden..

Anonymous poster hash: cfa54...f1f

Skrevet

Ja, det tror jeg.

Anonymous poster hash: 0a860...514
Skrevet

Unge mødre har selv yngre foreldre som kanskje har bedre helse eller overskudd til å passe barnebarna? 

Skrevet

Broren min ble far som 15-åring. Det var da helt naturlig at foreldrene til både min bror og jenta/moren til barnet stilte opp. De var ikke et par, så vi hadde barnet på vanlig samvær hjemme hos vår familie, hvor moren min tok mye ansvar. Jeg synes det er rart å stille spørsmålstegn ved at så unge foreldre får hjelp egentlig. Ofte så er støtte rundt dem en forutsetning for at det skal gå å fullføre utdannelse og ellers klare seg bra. Moren min har aldri gitt uttrykk for at barnebarnet var til bry. Jeg hadde gjort det samme hvis ett av mine barn skulle havne i samme situasjon. Dette er nå over 20 år siden og mitt tantebarn er en klok, ressurssterk og utdannet ung voksen, mye takket være støtteapparatet som foreldrene hadde. 

Anonymous poster hash: 77fc4...629
Skrevet

Aner ikke hvordan det er generelt sett.

men vi fikk første da vi var 20, og her nå de mase for å låne barna litt.

så nei, vi har ikke masse pass

Anonymous poster hash: 14dc9...511

Skrevet

Bestemor har gjerne datteren min en gang i uka. Det skjer ganske ofte faktisk.

Jeg er i 20-årene, og hun i 50.

Ser ikke det som et problem.

Hun er en ung bestemor, og maser om å få henne på overnattingsbesøk. Og hvorfor skal jeg si nei til litt avslapping?

Kunne se en film med høy lyd på, dra på kino. Pleie forholdet vårt.

Datteren min har et tett bånd med både bestemor og bestefar, mens jeg merker at besteforeldre på fars side er litt mer tilbakeholden. Men de sier ja med en gang om vi skulle trenge barnevakt.

Hvorfor skulle det være en dårlig ting?

Anonymous poster hash: 13db7...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...