Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Det er vel snart tid for selvangivelse igjen... Har siden sist vært gjennom et samlivsbrudd, og bor alene med tre barn under 12 år. De har bosted hos meg, og har vanlig samvær med far. Huset er det jeg som bor i, men av ulike grunner har vi ikke "gjort det opp". Dvs vi eier det sammen enda. Får de vanlige stønadene som overgangsstønad, utvidet barnetrygd og stønad til barnetilsyn. Jobber 80 %. Har ikke satt meg inn i slike "selvangivelsesting" enda, det har vært så mye det siste året. Angrer litt nå, for har ikke så mye peiling... Det er jo noe nytt ift dette med skatteklasser og slikt.. Sjekket ut litt mht dette da samlivsbruddet var nytt, men har egentlig glemt en del. Mener å huske at slikt forandres automatisk...? Kjempeteit å tenke på det NÅ selvfølgelig, men har hatt nok med hverdagene og å holde hodet over vannet.... Noen som har stålkontroll på disse tingene som kan opplyse meg litt...? Anonymous poster hash: f1245...fa2
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Skatten endres ikke automatisk. Du vil bli liknet som samboer for 2013, men du må huske på å korrigere dette når selvangivelsen skal sendes inn. Anonymous poster hash: b79b9...476
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Vi har nettopp separert oss, bør jeg gjøre noen endringer? Ikke tenkt på engang Anonymous poster hash: 19e85...d45
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Hei, du får ett særfradrag automatisk på selvangivelsen basert på hvor mange mnd i 2013 du fikk utvidet barnetrygd. Kl 2 er erstattet med dette, og NAV melder det inn til Skatteetaten, og dette kan du faktisk ikke endre selv. Så du bør egentlig bare sjekke om det stemmer Pass på at du får rentene på gjelden du har stått for på din selvangivelse. Står du som 50 % eier av huset/lånet, skal halvparten av rentene strykes på mannen din sin selvangivelse og føres på din. Ring banken og spør hvor mye det er. I tillegg så kan du føre bhg/sfo utgifter. sjekk om det er kommet med Anonymous poster hash: 9d366...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå