Gå til innhold

Dere Uføre med diffuse sykdommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på sykdommer som ikke syntes på undersøkelser som ME, fibriomyalgi eller lettere psykiske lidelser bor dere i Oslo eller andre steder i landet.

Anonymous poster hash: 9e563...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lurer du på hvor de bor?

Har diagnosen ME, så er jeg allergisk mot veldig mye, og ekstremt allergisk. Spesialistene forstår ikke helt hvordan jeg kan fungere. Så har jeg astma og eksem.

Men jeg er ikke ufør, jeg studerer for å komme meg tilbake til arbeidslivet. Men gikk hjemme i flere år, men har blitt bedre.

Bor utenfor Oslo.

Anonymous poster hash: 2ff24...1ca
Skrevet

Tenker da på sykdommer som ikke syntes på undersøkelser som ME, fibriomyalgi eller lettere psykiske lidelser bor dere i Oslo eller andre steder i landet.

Hvorfor lurer du på dette?

Jeg er ikke ufør, jobber i helsevesenet og har bodd mange steder i landet. De sykdommene du nevner finnes alle steder.

Anonymous poster hash: 34bde...a90

Skrevet

Har hørt at folk utenfor Oslo lettere får uførepensjon for disse tingene, men vet ikke..

Skrevet

Har hørt at folk utenfor Oslo lettere får uførepensjon for disse tingene, men vet ikke..

Hahaha det er det dummeste jeg har hørt.

Det er vanskelig uansett hvor du bor å få ufør for me. Ja det er mange som har fått det, men de har slitt i mange år også

Anonymous poster hash: 570b5...6f0

Skrevet

Slitt for å få uførepensjon? Vill man ikke vente så lenge som mulig?

Skrevet

Slitt for å få uførepensjon? Vill man ikke vente så lenge som mulig?

Selvfølgelig. Er ingen som har lyst til å være ufør. Men du må forstå at det er veldig mange der ute som er veldig dårlige og blir dårlige å skal prøve ut alt det nav vil. Det er en kamp uansett.

Jeg er ikke så dårlig - heldigvis, så for meg går all den utprøvingen relativt greit.

Jeg håper jeg vil kunne klare å jobbe litt og ikke bli 100% ufør. Det er jo det alle håper på, men det er ikke alltid det går.

Det er ikke bare å gå til legen og si: hei, jeg tror jeg har ME. Kan jeg få uføretrygd? ;)

Anonymous poster hash: 570b5...6f0

Skrevet

Jeg har ME, fikk det etter kyssesyken for 8 år siden.

Bor i Aust-Agder, men er bare delvis ufør da, jobber to dager i uken. Mitt største mareritt er å bli 100% ufør, håper aldri det blir nødvendig, jeg ønsker virkelig ikke falle helt utenfor arbeidslivet... 

Om det er lettere her enn i Oslo vet jeg ingenting om. Siden jeg har kjempet alt jeg kan imot å bli ufør føler ikke jeg det var vanskelig å bli det, for jeg hadde sikkert kunnet bli det tidligere om jeg hadde gått inn for det. Jeg tror nok det at jeg hele tiden har kjempet og prøvd alt som prøves kan for å holde meg i jobb har gjort at de aldri har mistenkt meg for å prøve "svindle" meg til trygd og at de derfor aldri har presset meg mer enn jeg har presset meg selv.

Jeg må si at jeg også ble litt sjokkert da saksbehandleren min hos nav tilbød meg en "coach" som skulle holde meg igjen, en veileder som skulle hjelpe meg å finne en balanse jeg kunne leve med og ikke presse meg for hardt. Men det er klart, både de hos nav og legen min har jo sett flere ganger at jeg har hatt skikkelig tilbakegang og blitt sykere i perioder jeg har presset for hardt.. Likevel trodde jeg etter å ha hørt så mye stygt om nav i mange år at de bare skulle presse og presse for å få meg ut i arbeidslivet og ikke tilby meg hjelp for å holde tilbake og ta det roligere...

Jeg har virkelig aldri møtt annet enn hyggelige, empatiske mennesker som alle har gjort sitt ytterste for å hjelpe meg på alle måter i nav jeg altså, jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det stygge som blir skrevet om nav.

Anonymous poster hash: 10cd4...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...