Gå til innhold

Barn med diagnose/utviklingsforstyrrelser.

Anbefalte innlegg

Gjest thricane
Skrevet

Hvordan var overgang til 5. Klasse, eller perioden når leksene og fagene blir mer krevende. Barna slutter å leke med ting og er mer sosiale. Kjenner jeg gruer meg til de enkle barneårene er over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgangen var ganske tøff, rett og slett. Mye frustrasjon, vanskelig å få gjort lekser, veldig mye sliten og i dårlig form fordi skoledagen var for krevende, og også tilbaketrekking sosialt. 

Anonymous poster hash: 21cb4...45c
Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg kan underskrive på svaret anonym skrev over her.Overgangen til 5 trinn var tøff her også.Hun er mye mer hjemme med meg nå.

Bare send meg pm hvis du vil.

Skrevet

Her la jeg ikke merke til noen forskjell. Hun hang fortsatt like bra med på skolen, og lekser. Like sosial som før. Og det ble ikke slutt med leker på dagen, det skjedde ganske gradvis. Siste leker forsvant vel ikke fra rommet før hun ble nesten 12. Hun holder på med en idrett som tar mye tid og.

Anonymous poster hash: ed260...78d
Skrevet

Gradvis mer vanskelig, særlig sosialt. Klassekamerater begynner i økende grad å legge merke til at gutten min er litt annerledes, men de har likevel de samme forventningene til han som andre så det blir lettere konflikter som egentlig bunner i at gutten min ikke forstår hva han har gjort "galt". Han er umoden og strever medå forstå sosiale spilkeregler. Det er på en måte stafig vondere å være mamman hans. Min skjønne gutt er så mye, har så mye, men populær; det er han ikke..

Anonymous poster hash: c529a...519

Gjest thricane
Skrevet

Setter pris på svarene, vurderer om spesialskole kanskje er tingen, men skal se det an litt. Har blitt advart av flere at dette kan bli en tøff overgang og det bekreftes jo her at flere har opplevd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...