Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Har selv to gutter, og minsten arver det meste av storebror. I tillegg arver han stadig noen poser med klær fra eldstes kamerat. Veldig kjekt, bevares. Men når jeg har sortert kassene på loftet nå med klær som kan passe lillebror fremover - teller jeg opp masse av samme ting, f ex utedresser, jakker etc. Vi har en UFF container nedi veien her, så jeg har nå samlet opp en hel søppelsekk. Men er det "bedre" måter å kvitte seg med helt greie bruksklær på ? Vet vi at UFF behandler klærne ordentlig og sørger for at de faktisk kommer frem der de trengs ? Bor i Bergen. Anonymous poster hash: 8f622...34a
mams87 Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Tror det finnes en tråd her som heter gis vekk eller noe sånt. Ellers kan du sette gratis annonse på finn. Sikkert noen som trenger.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 visst du har klær i str 3 år som du vil gi vekk så hadde jeg vært kjempe takknemlig om du vil gi meg noe Har veldig dårlig råd ettersom jeg er student. Bor selv i Bergen. Anonymous poster hash: 37ebf...e4d
snøsnø Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 Kjenner du ingen som gjerne vil arve? Vi har tre som gjerne arver fra vår og som selv også arver tøy. Jeg hadde brukt fretexboksene i stedet for uff. For øvrig - er det asylmottak i nærheten? De trenger som regel sårt å få arve.
smurfis Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Til gutt Er du "medlem" av "hjelp oss å hjelpe" på fb? De trenger stadig vekk klær og utstyr til barn (og voksne), om en av de frivillige bor i nærheten så tror jeg de kommer for å hente, eller det oppretter kontakt med noen som trenger.
.Lillemy. Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 Hvor i Bergen bor du? Jeg tar gjerne imot klær :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Selv er jeg skeptisk til UFF, da de har en dårlig historikk ift bruk av penger og slikt fra tidligere. Mulig de har bedret seg nå, men jeg ville definitivt heller å ha gitt klærne til Frelsesarmeen eller noen andre. Anonymous poster hash: 6f436...f50
Serepta Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Skal sjekke ut den gruppen. Er ikke medlem der fra før. Vår sønn er yngst av alle blandt familie og venner, så har ikke noen på "arvelisten" Har gitt til et asylmottak tidligere, men måtte da kjøre det langt ut i Sund kommune. Blir litt styr.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Legg de ut under gis bort på Finn, veldig mange følger med på de sidene og særlig de som trenger det. På Facebook har også hver kommune/by egne sider med kjøp og salg, der går det fint å legge ut at de gis bort mot at de hentes. Du blir garantert kvitt dem og noen andre får gleden av dem Jeg gir bort alt til en kollega av mannen, han jobber nemlig sammen med en polakk som tar med seg klær og slikt til hjemlandet hver gang han er hjemme og deler ut til venner og familie som ikke sitter så godt i det der borte. Det er helt rørende hvor glad de blir for å få ta med seg arvetøy hjem til storfamilien. Anonymous poster hash: 132dc...696
sologsommer Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Jeg gir aldrig til UFF. Har vært mye tull med de i Danmark. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tvind-grunnleggeren-lever-i-luksus/1775887/ Har lagt ut på en fb side om Noen ville arve? Nu sender jeg bare melding til den første som meldte seg og hun kommer og henter med en gang en ny pose er klar
Serepta Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 Takk for tips. Har bedt om å bli medlem i en sånn gi bort/bytte/selge side på fb.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 Selv er jeg skeptisk til UFF, da de har en dårlig historikk ift bruk av penger og slikt fra tidligere. Mulig de har bedret seg nå, men jeg ville definitivt heller å ha gitt klærne til Frelsesarmeen eller noen andre. Anonymous poster hash: 6f436...f50 Hva så. De tar imot klærne uten at jeg må betale for det og de forsøpler lite. Samme for meg hvor "verdige" mottakerene er. Om noen skulle tjene penger på våre brukte klær er det bare fint. Mye bedre det enn å bare kaste dem. Anonymous poster hash: 5ff02...4da
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Selv er jeg skeptisk til UFF, da de har en dårlig historikk ift bruk av penger og slikt fra tidligere. Mulig de har bedret seg nå, men jeg ville definitivt heller å ha gitt klærne til Frelsesarmeen eller noen andre. Anonymous poster hash: 6f436...f50 Hva så. De tar imot klærne uten at jeg må betale for det og de forsøpler lite. Samme for meg hvor "verdige" mottakerene er. Om noen skulle tjene penger på våre brukte klær er det bare fint. Mye bedre det enn å bare kaste dem. Anonymous poster hash: 5ff02...4da Nå virket det ikke som det var ett alternativ for HI å kaste klærene da,hun ville at klærene skal komme til nytte til noen som virkelig trenger det. Anonymous poster hash: 37ebf...e4d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #16 Skrevet 14. mars 2014 Selv er jeg skeptisk til UFF, da de har en dårlig historikk ift bruk av penger og slikt fra tidligere. Mulig de har bedret seg nå, men jeg ville definitivt heller å ha gitt klærne til Frelsesarmeen eller noen andre. Anonymous poster hash: 6f436...f50 Hva så. De tar imot klærne uten at jeg må betale for det og de forsøpler lite. Samme for meg hvor "verdige" mottakerene er. Om noen skulle tjene penger på våre brukte klær er det bare fint. Mye bedre det enn å bare kaste dem. Anonymous poster hash: 5ff02...4da Vel, nå er det faktisk sånn at HI spurte om tilbakemeldinger om UFF. Det fikk hun. De utgir seg for å være en veldedig organisasjon, og noe av det de i alle fall HAR drevet med før, tyder på at ikke alt de får inn går til det formålet de proklamerer at det går til. At DU synes det er greit har jo ingenting med saken å gjøre... Synes for øvrig det er interessant hvis det er slik at du har kommet over organisasjoner som tar betalt for å ta imot klærne dine... Anonymous poster hash: 6f436...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå