Gå til innhold

Uke 10 og arbeidsgiver har ansatt vikar i 1 1/2 år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oowwææh! For 2 uker siden fortalte jeg lederen min om graviditeten, og nå er jeg i uke 10. Vet at jeg ikke får jobbe noe i dette svangerskapet på grunn av høyrisiko svangerskap, men nå har de ansatt en vikar for meg med kontrakt på 1 1/2 år!

Synes det var veldig tidlig jeg altså! Skjønner de må ha inn noen og bruke en del tid på opplæringen. Men hva om noe galt skjer de nærmeste ukene? Arbeidsplassen har nemlig ikke nok fysiske plasser til både meg og en vikar! :o Jeg må jo få komme tilbake igjen hvis noe skulle skje, men hva med vikaren? :o

Anonymous poster hash: 537e5...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres egentlig ikke så dumt ut, kanskje de skjønner at det er nå du har mulighet til å lære opp vikaren - plutselig er du sykemeldt...  om du har tenkt å ta ut mindre permisjon, og la pappaen ta mer kan det være lurt å si ifra, slik at de er forberedt på at du kommer tilbake tidligere, ellers vil det være mer hensiktsmessig å ha doble ressurser en knapp periode enn å risikere å stå uten vil jeg tro....

Skrevet

Høres egentlig ikke så dumt ut, kanskje de skjønner at det er nå du har mulighet til å lære opp vikaren - plutselig er du sykemeldt... om du har tenkt å ta ut mindre permisjon, og la pappaen ta mer kan det være lurt å si ifra, slik at de er forberedt på at du kommer tilbake tidligere, ellers vil det være mer hensiktsmessig å ha doble ressurser en knapp periode enn å risikere å stå uten vil jeg tro....

Jeg er allerede sykmeldt. Har vært det siden testen var positiv. Jeg skjønner jo at de vil ha inn noen, og få lært de opp så fort som mulig, men blir det ikke innmari dumt hvis det skjer noe galt nå (krysser alt jef har for at det ikke skjer!).

Kan de evt. si opp vikaren med begrunnelse om at jeg kommer tilbake/behovet ikke er der?

Skrevet

Som regel står de i kontrakten til vikaren hvem de vikarierer for (altså deg) og at kontrakten sies opp med så så lang oppsigelsestid om du kommer tilbake. Det gjør det ihvertfall i standardkontraktene  vi bruker på min arbeidsplass

Så om du mister barnet og er tilbake på plass om 3 mnd så må vikaren slutte, eller om du og mannen bestemmer dere for at du skal ha bare 5-6 mnd permisjon og så skal tilbake på jobb, da må også vikaren slutte.

Anonymous poster hash: e7697...148
Skrevet

Høres egentlig ikke så dumt ut, kanskje de skjønner at det er nå du har mulighet til å lære opp vikaren - plutselig er du sykemeldt... om du har tenkt å ta ut mindre permisjon, og la pappaen ta mer kan det være lurt å si ifra, slik at de er forberedt på at du kommer tilbake tidligere, ellers vil det være mer hensiktsmessig å ha doble ressurser en knapp periode enn å risikere å stå uten vil jeg tro....

Jeg er allerede sykmeldt. Har vært det siden testen var positiv. Jeg skjønner jo at de vil ha inn noen, og få lært de opp så fort som mulig, men blir det ikke innmari dumt hvis det skjer noe galt nå (krysser alt jef har for at det ikke skjer!).

Kan de evt. si opp vikaren med begrunnelse om at jeg kommer tilbake/behovet ikke er der?

Tipper arbeidsgiver har sikret kontrakten sin, så du skal ikke tenke på akkurat dette. De har nok ordnet det slikt at ved trøbbel i paradis, så må vikaren slutte.

Skrevet

Takk for svar! Regner med at det ordner seg da. Men håper jeg slipper å finne det ut og at vikaren kan kose seg lenge i jobben ;)

Skrevet

Har du i det hele tatt lest kontrakten til vikaren? Jeg mener, siden du bekymrer deg så fælt for vedkommende.

Anonymous poster hash: bc452...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...