Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har nå fått det av legen pga problemer med innsovningen etter siste amming om kvelden. Bare lurer på om dere merket noe forskjell på babyen, om de ble slappe etc? Vil jo ikke det, men jeg trenger å sove litt! Takk for svar.. ;-) Anonymous poster hash: 2c3c4...b24
Mammaaaa? Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Vi fikk Vallergan 5 mg/ml til gutten vår. Han ammer riktignok ikke lengre (14 mnd), men ja, det hjalp. Fikk hver kveld i 2 uker, deretter har vi gitt ham ved behov. Sjeldnere og sjeldnere! Endelig begynner han å få et søvnmønster, og i natt, for førate gang siden han ble født, sov han i nesten 12 timer! Ville selvsagt helst unngått medikamenter, men når ingenting annet virker og mor er så trøtt at hun holder på å tilte ble det en nødvendighet her. Hadde nok kanskje ikke gjort det om jeg ikke var gravid og trenger at han lærer å sove selv før nestemann kommer, men det er ikke farlig og om dere føler det er beste løsningen for dere, så er det det!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Vi fikk Vallergan 5 mg/ml til gutten vår. Han ammer riktignok ikke lengre (14 mnd), men ja, det hjalp. Fikk hver kveld i 2 uker, deretter har vi gitt ham ved behov. Sjeldnere og sjeldnere! Endelig begynner han å få et søvnmønster, og i natt, for førate gang siden han ble født, sov han i nesten 12 timer! Ville selvsagt helst unngått medikamenter, men når ingenting annet virker og mor er så trøtt at hun holder på å tilte ble det en nødvendighet her. Hadde nok kanskje ikke gjort det om jeg ikke var gravid og trenger at han lærer å sove selv før nestemann kommer, men det er ikke farlig og om dere føler det er beste løsningen for dere, så er det det! Det er jeg som skal ta tabletten, ikke babyen..;-) Men det kommer vel i en viss grad over i morsmelken regner jeg med. Er også livredd for å ikke våkne av at babyen skriker/vil ha mat :-/ Men legen hadde vel ikke gidd meg dette hvis det er farlig på noen måte. Anonymous poster hash: 2c3c4...b24
Mammaaaa? Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Aha.. Nei, det har jeg ingen erfaring med, men ville vel tro at du blir døsig på samme måte som guttungen her blir. Han sover likevel ikke jevnt og heller ikke gjennom natten uten å våkne, men han er såpass trøtt at han finner roen igjen. Vil kanskje tro det blir noe av det samme med voksne? Skal uansett ikke fortsette å uttale meg om ting jeg ikke egentlig har greie på. Håper det løser seg for deg!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Vi fikk Vallergan 5 mg/ml til gutten vår. Han ammer riktignok ikke lengre (14 mnd), men ja, det hjalp. Fikk hver kveld i 2 uker, deretter har vi gitt ham ved behov. Sjeldnere og sjeldnere! Endelig begynner han å få et søvnmønster, og i natt, for førate gang siden han ble født, sov han i nesten 12 timer! Ville selvsagt helst unngått medikamenter, men når ingenting annet virker og mor er så trøtt at hun holder på å tilte ble det en nødvendighet her. Hadde nok kanskje ikke gjort det om jeg ikke var gravid og trenger at han lærer å sove selv før nestemann kommer, men det er ikke farlig og om dere føler det er beste løsningen for dere, så er det det! Det er jeg som skal ta tabletten, ikke babyen..;-) Men det kommer vel i en viss grad over i morsmelken regner jeg med. Er også livredd for å ikke våkne av at babyen skriker/vil ha mat :-/ Men legen hadde vel ikke gidd meg dette hvis det er farlig på noen måte. Anonymous poster hash: 2c3c4...b24 Jeg vet ikke noe om vallergan og amming, men jeg har tatt valleran noen ganger når jeg ikke har ammet. Jeg våkner da hvis barna mine vil meg noe, hvis de bråker litt når de går på do om natten etc., så man sover ikke som en stein. Det er selvsagt litt tyngre enn vanlig å komme seg ut av sengen, og jeg føler meg veldig trøtt, men jeg klarer absolutt å tenke klart og ordne opp hvis f.eks. en av ungene kaster opp. Anonymous poster hash: 17a05...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå