Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Får ikke skikkelige jobber! Har søkt på ALT, men får bare deltidsjobber, vikar osv! Nå har jeg kun en helgejobb.. Får sosialhjelp de mnd det er krise. Men dette går ikke! Har vart i årevis! Og det jeg har tenkt på i det siste er at det hadde vert best å få seg en utdanning! Jeg er sikret jobb i den jeg begynte på, men måtte slutte pga graviditet og kom aldri i gang igjen. Og kommer faktisk til å få like mye utbetalt som jeg har nå... Men så er det dama på nav.. "Nei du må ikke finne på å begynne å studere NÅ! Det har du ikke råd til" Hun mener jeg kommer til å få en fast fulltidsjobb bare jeg prøver litt til... Men jeg har bo prøvd i så mange år! Jeg mister selvtillit, blir deprimert, får følelsen av at jeg ikke kan forsørge barna selv, at jeg er dum osv.. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 25eac...56e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Dama på nav bestemmer da ikke det. Om du har tenkt å leve på stipend, studielån og helgejobben din mens du studerer trenger du ikke ha noe med nav å gjøre i det hele tatt... Men da må du fullføre da, å begynne studier uten å fullføre blir fryktelig dyrt, da blir det mye studielån etterhvert (stipend får man bare om man fullfører). Anonymous poster hash: cbc8b...b1a
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Dama på nav bestemmer da ikke det. Om du har tenkt å leve på stipend, studielån og helgejobben din mens du studerer trenger du ikke ha noe med nav å gjøre i det hele tatt... Men da må du fullføre da, å begynne studier uten å fullføre blir fryktelig dyrt, da blir det mye studielån etterhvert (stipend får man bare om man fullfører). Anonymous poster hash: cbc8b...b1a Nei, hun bestemmer ikke det, men jeg følte at jeg vurderte noe fryktelig dumt når hun sa hva hun syns om det! Er ikke den som ikke fullfører ting, men det ble vanskelig å fortsette av flere grunner! Får jeg en sjangs til kommer jeg til å fullføre! Anonymous poster hash: 25eac...56e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Du må jo høre med lånekassen da, om du får en sjanse til, det er jo de det kommer an på nå (og det kommer an på om du har misligholdt tidligere lån derfra eller har gått over grensen for hvor mye støtte man kan få derfra). Utdannelse er aldri feil, ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: cbc8b...b1a
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Du må jo høre med lånekassen da, om du får en sjanse til, det er jo de det kommer an på nå (og det kommer an på om du har misligholdt tidligere lån derfra eller har gått over grensen for hvor mye støtte man kan få derfra). Utdannelse er aldri feil, ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: cbc8b...b1a Har ikke noe problem med Lånekassen! Skal ikke bli problem å få lån det der! Takk! Anonymous poster hash: 25eac...56e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Deltidsstudier og fortsatt jobbjakt parallellt? Og så håpe på en fast deltidsjobb på siden av skolen mener du? Det er jo ikke dumt! :-) Anonymous poster hash: 25eac...56e
I scream for icecream! Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 Jeg synes det høres ut som en kjempegod idé. Nå vet ikke jeg hvor mye utgifter du har, men med en helgejobb, studielån, forsørgerstipend, barnetrygd osv., så blir det litt i måneden. Å studere kan gi deg selvtilliten tilbake, du danner et nettverk, det er sosialt og du føler at du gjør noe annet enn å søke og få avslag. Dersom det er stor sjanse for at du får jobb etter studiene, kan jeg ikke skjønne at det er noe å lure på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå