Gå til innhold

skal ha forening i kveld, tips til en dessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker en lett og frisk! Sier takk for alle tips:-)

Anonymous poster hash: 397cb...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Panna cotta med jordbærsaus. Mmmmmm, nam!

Skrevet (endret)

En god sorbet eller en frisk mousse (for eksempel sitronmousse eller bringerbærmousse).

Evt fruktsalat? Med for eksempel pisket krem, iskrem eller råkrem hvis du ønsker noe annet ved siden av?

Endret av Soon to be mum
Skrevet

Noe som faktisk er utrolig godt er å skjære opp mage ulike, gode frukter (ikke kiwi - det blir av en eller annen grunn rart her). Legg dem i en ildfast form. Hakk opp hvit sjokolade - pluss gjerne litt nøtter og kanskje en dæsj akasiehonning) og stek det i ovnen. Er usikker på tid og lengde det husker eg ikke - men prøv deg frem. kan serveres med en god vanilje-is på.

Anonymous poster hash: 67c61...050
Skrevet

Mmm mange god tips.. takk:-)

Skrevet

Pavlova med bringebær og blåbær

Sjokolademousse med daimkuler og bringebær

Skrevet

Kan du gi meg oppskriften på mousse med daimkuler og bringebær? Hadde vert så snilt;-)

Skrevet

Kan du gi meg oppskriften på mousse med daimkuler og bringebær? Hadde vert så snilt;-)

Jeg pleier *kremt* å kjøpe Freia sin ferdigpose som bare skal blandes ut med melk..Den er faktisk ekstremt god :) Men matprat sin klassiske er helt super. http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/sjokolademousse

Daimkulene tilsetter du bare på slutten

Skrevet

Tusen takk lilyblue..ferdigpose gjør meg ingenting så lenge den er god :-D tror jeg går for den:-)

Skrevet

Dumt spørsmål men legger du bare hele bringebær oppå?

Skrevet

Ja, jeg gjør det. Tenker at de blir så blaute hvis man rører dem inn i moussen og jeg liker så godt den faste bærkonsistensen. Men smaken blir uansett den samme.

Gjør det :) Det er MYE sukker i den da hvis du er opptatt av det. Den store fordelen med MP sin er at den ikke inneholder noe, bare melis. 

Skrevet

Thank u :-)

Skrevet

Ja, jeg gjør det. Tenker at de blir så blaute hvis man rører dem inn i moussen og jeg liker så godt den faste bærkonsistensen. Men smaken blir uansett den samme.

Gjør det :) Det er MYE sukker i den da hvis du er opptatt av det. Den store fordelen med MP sin er at den ikke inneholder noe, bare melis. 

Når du sier "MP sin ikke inneholder noe", mener du da sukker? For du vet at melis også er sukker...?

Anonymous poster hash: 5557d...039

Skrevet

Når du sier "MP sin ikke inneholder noe", mener du da sukker? For du vet at melis også er sukker...?

Og at det er sukker også i kokesjokolade...?

Skrevet

Joda, men i en oppskrift kan man tross alt variere mengden selv. Og kokesjokolade kan byttes ut med sjokolade med høy kakaoprosent og desto mindre sukker.

Anonymous poster hash: d4fb9...59c

Skrevet

Joda, men i en oppskrift kan man tross alt variere mengden selv. Og kokesjokolade kan byttes ut med sjokolade med høy kakaoprosent og desto mindre sukker.

Anonymous poster hash: d4fb9...59c

Sant nok det, men det var ikke helt det hun skrev...

Skrevet

Frys ned bær ( evt kjøp frossne) ha de i en mixer slik at det blir en type sorbelignende røre. Frys den så igjen.

Server iskald med vaniljekesam og peprrmynteblad på toppen.

Anonymous poster hash: 6c9b5...d88

Skrevet

Noe som faktisk er utrolig godt er å skjære opp mage ulike, gode frukter (ikke kiwi - det blir av en eller annen grunn rart her). Legg dem i en ildfast form. Hakk opp hvit sjokolade - pluss gjerne litt nøtter og kanskje en dæsj akasiehonning) og stek det i ovnen. Er usikker på tid og lengde det husker eg ikke - men prøv deg frem. kan serveres med en god vanilje-is på.

Anonymous poster hash: 67c61...050

Ca 3 minutter:) Ifølge han kokken på 4-stjerners middag:p

Anonymous poster hash: a7b3a...9d2

Skrevet

Forening? Ha ha! Høres ut som du og de andre 70 år gamle venninnene dine skal treffes :)

Anonymous poster hash: 99f88...a7a

Skrevet

Oreodessert med saus av pasjonsfrukt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...