Isola&Lille+julegave Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Har ei på 3 mnd. Hun er en skikkelig sovebaby og har vokst bra hittil (veide henne for snart 2 uker siden). Men nå er jeg bekymret for at hun ikke får nok mat! Syns hun spiser så skjelden, og det virker ikke som det kommer noe særlig melk i puppene lenger. Men hun sover like herlig som før, er blid og gråter ikke. Bæsjebleier har det blitt færre av, men de er blitt massive når de kommer. Og nå tenker jeg "har hun blitt tynn? Ja, jeg syns hun har blitt tynn? Skal hun se sånn ut?" Hvordan merket dere at dere hadde for lite melk? Bare på vekten på babyen?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Det er helt vanlig. Man mister sprenget rundt tre måneder, men melka er der like fullt. Er du bekymret, kan du bare legge inn et økedøgn eller to. Anonymous poster hash: 84b4f...d21
mams87 Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Her er det du kan gjøre :gå til helsestasjonen for å veie babyen. Skriv på en lapp og be de på helsestasjonen om å leveres til helsesøsteren din sånn at hun kan legge den på data. Følg med om hun tisser som vanlig. Ca 5-6 tissebleier om dagen. Ta deg et par dager for økedøgn. Bare sitt hjemme hele dagen, slapp av og gi hun pupp hele tiden. Drikk mye vann. Om du er bekymret, få en time på hs samtidig som du leverer vekten hennes.
☆☆☆ Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Her begynte babyen å ete oftare enn annakvar time frå ca 2.5 mnd, og var likevel misfornøyd og grinete. Det varte i vekesvis, og ho nekta flaske. Det endte med at eg byrja med graut ved 3.5 mnd, og fekk att godbabyen min.
mams87 Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Men, bare sånn at du vet, det er vanlig at babyer har noen perioder der de drikker litt mindre. Det går litt opp og ned.
PrinsesseHengepupp Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 Ved 3 mnd alder har de fleste babyer blitt sterkere og spiser mer effektivt. Det vil si at de gjerne får i seg mer mat på kortere tid, noe som gir seg utslag i enten færre eller kortere perioder ved brystet. Samtidig stabiliseres produksjonen og man merker mindre til spreng i brystene, fordi kroppen produserer det babyen tar. Så lenge hun har greit med tissebleier og ser ut til å trives er det helt normalt. Og så lenge babyen får kun morsmelk er det ikke uvanlig med avføring 1 gang i uke, noen ganger hver 3. uke. Og at hun kan se "tynn" ut i perioder er gjerne sammenfallende med at barn vokser litt i rykk og napp. Og akkurat rundt 3 mnd alder er det mange babyer som mister "tykk baby-fasongen" og strekker seg en del. Det trenger ikke bety at hun får for lite eller blir tynn, men at fasongen blir litt annerledes enn den har vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå