Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Vi holder på m bleieslutt og jenta vår på rett over tre år er veldig merkelig her føler jeg. Fra hun var 2.5 har hun kun bæsjet på do og vært tørr på natten. Hun vil ikke gå m bleie, flott det. Men går ikke på do når vi oppmuntrer til d, hun blånekter og har ikke lyst til å gå på do. Vil ikke sier hun. Da kan vi ta på bleien da sier jeg. Nei den skal hun iallefall ikke ha. Som kveld, siden du ikke vil tisse før du legger deg, tar i på en bleie. 4,5t siden forrige toalettbesøk. Ikke tale om men skal absolutt ikke på do. Vi tar på pysjen og hun skal hente seg sokker på rommet sitt, da tømmes blæren ja... Vi har prøvd premie, klistremerker osv.. Men hva gjør vi nå?? Kan jo ikke slutte m bleie når hun ikke vil gå på do.... Men vil ikke ha bleie heller ! Anonymous poster hash: 8739d...840
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Da sier du: "enten tisser du på do, eller så må du ha på bleie". Og følg opp selvfølgelig, slik at det ikke er en tom trussel. Store jenter tisser på do/potte! Anonymous poster hash: 08125...bfc
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Niesen min er tre år og har vært uten bleie ganske lenge nå. Hun sier selv i fra når hun må på do. Kanskje jenta di trenger denne friheten, også på kveldstid? Hun må nok opp for å tisse en stund etter at hun har lagt seg, men det går seg nok til. Kanskje tisser hun i sengen noen netter (på tisselaken), og synes det er flaut. Det kan jo hende hun da skjønner at ok da, det er kanskje greit å tisse når det er kveldsstell? Anonymous poster hash: b715c...b61
Lillelovely Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Datteren min er også sånn som ofte ikke vil tisse før natten, noen ganger tisser hun ikke om morgenen før hun kommer til bhg(heldigvis sjelden). Hun styrer selv når hun må tisse, vi kan spørre men om hun sier nei er det greit. Hun er som meg, holder seg veldig lenge. Gjorde det da hun brukte bleie også. Bæsj derimot, har vi slitt litt med. Hun ville ikke bæsje i bleie, og ikke i do... Så da endte det i buksa gang på gang. Ble ganskje frustrerte, men plutselig løste det seg helt av seg selv! Tvang (som bhg prøvde) gjorde det bare vondt verre.
Fru vims Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Min datter på 2.5 har vært bleiefri i flere måneder. Og selv hun kan krangle om å gå på do. Det er rett og slett trass. Løste det med å sette frem en potte, og den går hun på om hun trenger det. Ellers så har jeg ikke ikke spurt henne. Men satt henne på do.,hvis vi f. eks skal ut eller hun skal legge seg. I det siste så har hun ikke kranglet så mye om å gå på do. Men sier fra selv siden hun ikke rekker opp til doen (selv med krakk) eller går på potta. Min erfaring er at de etterhvert sier fra selv når de må.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå